OhMickey Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Har relativt nylig flyttet hjemmefra for første gang, og vi leier toppleilighet i et hus fra 60-tallet. Det trekker litt fra vinduene og under vinduene er det montert panelovner som sikkert er like gamle som huset.. Vi fikk en enorm strømregning og anntar det er ovnene som er elendige. Og i og med at det trekker fra vinduene står ovnene konstant å "varmer opp". Så nå skal vi ha ny ovn til stua og plugge ut disse gamle. Men hvilken er mest økonomisk å velge, ny panelovn under vinduet eller en oljeovn å sette ved sofaen? Eller vifteovn? Vi har en ganske stor stue, sikkert 15 kvm + åpent til kjøkken og gang, hvor det er en uisolert ytterdør..Men mye tar man til takke med i første leiligheten! Noen andre måter vi kan få det litt varmene inne på, annet enn å kjøpe ny ovn på stua? Takker for tips på forhånd
Cata Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Så vidt jeg vet så er panelovn under vinduet regnet som det mest effektive for det stopper "kulderaset" fra vinduet før det får bre seg i hele rommet. Er ellers enig i at tetningslister vil hjelpe en del. Det samme vil nok litt tykke gardiner som isolerer. (Blir kaldt for plantene i vinduskarmen da, men heller dem enn dere . 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #4 Skrevet 21. februar 2012 Dropp oljeovn og gass. de kan eksplodere. Kjøp nye panelovner. på tilbud med jevne mellomrom.
Gjest Best Skrevet 21. februar 2012 #5 Skrevet 21. februar 2012 Adax Neo er en flott panelovn; Min lenke
Wonders Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 vi har begge deler, men bruker bare oljeovnen. Ekkelt med gardiner så nære varme, selv om vi har sånn beskyttelsesstang foran på ovnen... Tanken på å gå ifra noe som er så nært... nei takk. En gang på 10 år har jeg sett 1 oljeovn lekke olje, og kastet den tvert. Vi har også gasspeis 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå