Gå til innhold

Beste slankeshake?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har aldri smakt/prøvd shakes/supper før. Ser jo at mange sverger til nutrilett og hereballife etc.. Men jeg vil ikke gjøre bomkjøp og tvinge i meg noen som smaker vondt og falskt.

Så hvilken sverger du til og spm. nr to: Metter den noe særlig?

Endret av Cleopatrah
Skrevet

Herbalife F-1. For meg metter den de to første timene av en sykkeltur (ca tre timer etter inntak) på 60-70% av makspuls, men så er jeg sjeldent sulten også. Blander med melk sånn at det blir ca 350 kcal. Føler meg veldig frisk og opplagt etter en slik shake, langt mer opplagt enn etter 200-300 gram muesli.

For meg er shake genialt. Spiser jeg korn eller brød sitter jeg på potta gjerne 10 minutter av gangen, og det er upraktisk når man skal rekke trening eller bussen. I tillegg er det enkelt, og smaker veldig bra. Cookie and Cream synes jeg er best.

Skrevet

Må også legge til at jeg ikke bruker shake som slankemiddel, men rett og slett fordi det slår alt annet jeg har prøvd ned i støvlene (til frokost). Pasta, ris, brød /m diverse pålegg, muesli og eggefrokost (kombinert med karbokilde), ingenting er i nærheten.

Noen ganger tilsetter jeg en spiseskje med olivenolje i shaken. Da får jeg litt sunt fett i frokosten, og kommer nærmere det kostholdet jeg prøver å ha; med 40% karbo, 30% fett og protein.

Skrevet

Tusen takk for svar apekatt. Denne shaken høres jo både god og mettende ut, og jeg er veldig glad i melk også. Jeg spiser brød til frokost og trener ofte etter det før senvakt og på fridager, og da vil jeg ha et alternativ. Skjekke ut litt om herbalife da...:)

Skrevet

Har noen ganger byttet ut Herbalife shake med et måltid, men synes ikke den metter noe særlig. Har nok litt høy forbrenning, for jeg må spise veldig mye og ofte.

Capuccino smaken til Herbalife smaker helt nydelig! Ingen fare for at du ikke vil få det i deg. Synes den smaker bedre enn sjokoladen.

Skrevet

Ville ha anbefalt deg å lese dette: http://fitnessbloggen.no/ingenting-i-idrett-herbalife/ . Er en del som ikke er enig i det som står her, men du får lese nedover (kommentarene også) og se hva du synes selv. Det finnes mye der ute som er billigere og bedre enn Herbalife. Har smakt på venninnen min sin Herbalife shake, og synes absolutt ikke den var noe god.

Altså, "slankeshake"? Hva er det i disse shakene som ikke kalles proteinshake, men slakeshake? Er det ikke virkelig mye av det samme, nemlig proteiner?

Skrevet

Har smakt tech nutrition sine som står referert til i artikkelen det blir lenket til over her.

Meal Tech smaker godt og en gang innimellom hender det jeg tar det. Er igrunn mest glad i mat som jeg kan tygge. Bare å velge litt riktig så kan du spise mye mat for en måltidserstatter.

Skrevet

Altså, "slankeshake"? Hva er det i disse shakene som ikke kalles proteinshake, men slakeshake? Er det ikke virkelig mye av det samme, nemlig proteiner?

Det er stor forskjell på proteinshakene og "slankeshakene". Det er mye mere kalorier i proteinshakene.

Gjest Bartenina
Skrevet

jeg liker også herbalife, har ikke brukt det til slanking, men shakene deres er mange ganger bedre enn nutrilett sine :-) spiser nutrilett barer da, de er gode :-D

Skrevet

Jeg syns Allevo som du får kjøpt på apoteket er veldig god :) Den metter godt, og den smaker helt ok, pluss du føler ikke du drikker klumper og sånn :)

Skrevet

Det er stor forskjell på proteinshakene og "slankeshakene". Det er mye mere kalorier i proteinshakene.

Det vet jeg, og i noen tilfeller er det såpass få kalorier og "mat" i et slikt "måltid" at det er rævva.

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Jeg prøvde nutrilett-shakene den gang jeg var ung og dum. Jeg gikk ned i vekt, men shakene smakte bakepulver. Vekten kom tilbake etter kort tid også. Shake ble for meg derfor bare en quick fix, ikke i nærheten av de resultatene jeg har fått med endret kosthold og trening.

Skrevet

Jeg har prøvd flere av disse shakene, og alle har de en ting til felles: de smaker GRUSOMT! Klarer kun å presse i meg et par slurker før jeg løper på do og kaster opp, og deretter er jeg småuggen resten av dagen.. ALDRI mer shakes:p

Jeg fatter ikke hvordan de ikke kan klare å lage noe som smaker godt jeg :klo:

• Liker 1
Skrevet

Ang herbalife bør disse to også leses: Min lenke og Min lenke.

Hvis én shake inneholder 350 kcal som noen kommenterte over her, ville jeg heller spist ordentlig mat for disse kaloriene. Man kan faktisk få i seg et sunt og mettende måltid på 350 kcal, fremfor en shake som bl.a. inneholder masse sukker.

Skrevet

Ang herbalife bør disse to også leses: Min lenke og Min lenke.

Hvis én shake inneholder 350 kcal som noen kommenterte over her, ville jeg heller spist ordentlig mat for disse kaloriene. Man kan faktisk få i seg et sunt og mettende måltid på 350 kcal, fremfor en shake som bl.a. inneholder masse sukker.

Hmm. nå ble jeg veldig skeptisk. Følte meg ganske truffet av at herbalife selger produkter til mennesker uten forkunnskaper. Jeg har aldri drukket shakes før.. Huff, dette er vanskelig. Jeg sverger til en kosthold alla grete rode, men jeg er ikke helt nazi på dette, så går sakte ned i vekt. Jeg tenkte jeg kunne supplere ved å erstatte et måltid med shake for å gå ned litt raskere. 1 kg på 20 dager er litt i seneste laget syns jeg.

Men.. jeg får vel bare prøve meg frem..

Annonse
Skrevet

AB:

Utmerket eksempel hvor du tar det jeg sier ut av sammenheng. Jeg sier at for MEG funker Herbalife langt bedre enn noe annet! Jeg kan sykle lenger, hardere og være mer uthvilt etter shake-inntak enn etter vanlig korn/brød/ris/pasta. Det finnes en rekke andre norske toppidrettsutøvere som gjør det samme. Vil TS prøve shake som 2/3 av 5/6 måltider, kjør på. Bruker du vann inneholder shaken 250 kcal.

Til TS:

Gjør som du vil. For meg var effekten helt sinnsyk; fra å føle at man har en svær klump i magen (som på et tidspunkt må ut) gikk jeg til å føle meg lett og mer opplagt. I eksamensperioden i fjor gikk jeg på 3 shakes om dagen + 2 mer sammensatte måltider. Frokostshake, noe ordentlig til lunsj (3 timer senere), shake igjen etter 2 timer, middag etter 3 timer og shake til kvelds. Ekstrem effekt.

Jeg har også vært på kanoturer hvor jeg har gått på samme opplegg med 3 shakes om dagen, og det har funket helt strålende. Selv om jeg gikk i type 4 timer om dagen + padling 2 timer var jeg ikke sulten/utmattet en gang.

Skrevet

Ok Apekatt :) Jeg er veldig glad for at du forteller om dine erafringer med herbalife. Det vil alltid være noen for og noen mot ikkesant. Mulig det fungerer bra for meg, mulig ikke, men jeg har nå blitt kjent med ei på jobben som har produkter, og det skader ikke å prøve ikkesant :)

Skrevet

Healtsmartfood sine shakes er gode. Kjøper på Iherb.com . Har rabattkode til deg hvis du vil bestille.

• 7 måneder senere...
Skrevet

Dytter på denne :)

Hvor får dere tak i shakes og er de greie erstatninger for et mellommåltid?

Jeg som spør prøver å gå ned typ 5kg og trenger en rutine på å spise lite og ofte, men sunt! Derfor tenkte jeg å prøve shakes eller proteindrikker, men har jo ikke peiling på dette. Kom gjerne med flere tips og erfaringer :)

Anonym poster: ed3badd4a2a6cab9d0dbb6f626abc8c7

Gjest barista
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med noka shakene. Jeg blander ofte 50/50 med sjokolade og vanilje, kjører litt i blender, og det smakes nydelig. Nesten som jeg "synder".

Tar en slik om morgen, og ellers som mellommåltid. Inneholder 220 kcal, når jeg blander med melk.

Den holder meg mett ca. 3 timer, da vil jeg trenge ett påfyll. Tar gjerne en slik på morgenen i 7 tiden, og i 10 tiden er det godt med ett knekkebrød, yoghurt, banan eller lignende. Så holder det fint til lunsj klokken 12.

Jeg er også glad i proteinshakes, men føler ikke de metter så veldig der og da. Noe jeg er veldig glad i, er å blande proteinpulver og nokapulver. Nokapulveret gir meg metthetsfølelse der og da, mens proteinpulveret holder meg lengre mett pga. protein. Bestiller proteinpulver på iherb.com, men du får det også på diverse sportsbutikker, coop obs, og lignende. Kan blandes med vann, men jeg liker en fyldigere konsistens, så jeg foretrekker melk.

Noka produkter kan du få kjøpt på nett, på buyhelse og caredirect, men også i fysiske butikker som: vita, life, sunkost ++

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...