AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 I forbindelse med erstatningsutbetaling etter en kreftdiagnose jeg fikk i fjor, kommer jeg til å få utbetalt litt over 100.000 kr. Min mor har bare meg, og etter at jeg flyttet ut i august, har hun kun seg selv å ta ansvar for økonomisk + at kjæresten hennes betaler veldig mye. Jeg er student og jobbr ved siden av, på tross av dette strekker ikke alltid pengene til og jeg har opparbeidet meg en gjeld på ca 50.000. Når jeg får disse pengene vil jeg kunne betale tilbake gjelden, fylle opp bsu, legge en del penger til side og selvfølgelig unne meg en liten ting. Min mor har fått vite at jeg muligens skal få disse pengene og ønsker sin "andel" på 30.000. Måten hun begrunner dette på er at hun mener hun har brukt mye penger på meg opp gjennom årene, at hun overførte litt av arven sin til meg (av eget ønsket + at hun har brukt en del av disse pengene og jeg har brukt de til sertifikat og bsu), og at hun har "dårlig råd". Mamma har en inntekt på rundt 30.000 i mnd, hun har en leilighet hun eier og hun har en samboer som deler alle utgifter med henne. Den siste mnd har hun vært på ferie i København, Dublin og Paris, så det står ikke på pengene. På tross av dette sier hun at hun har dårlig råd og krever de pengene. Når jeg sier at jeg ikke ønsker å gi henne så mye, og heller vil kunne spandere en reise eller ta henne med på en spadag eller noe, blir hun skikkelig sint og sier at da aldri skal hjelpe meg med penger igjen. Jeg syns dette er en kinkig situasjon, da jeg etter å betalt gjeld og fylt opp Bsu ikke har så mye igjen.. Jeg trenger pengene selv.. Hva ville dere gjort? Jeg vurderer å holde det skjult at jeg har fått pengene, men får så dårlig samvittighet. Jeg kan jo evt legge litt penger til side, dersom hun skulle trenge det en gang..