Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag hadde jeg ultralyd på dag 10 og det var 35 follikler på høyre side og ca 30 på venstre. Størrelsen varierte fra 10 mm til 14, og hadde noen pp 15mm. Slimhinnen var fin. Så at legen var usikker på om han skulle avbryte, men så sa han at jeg skulle ta halv dose puregon (som da er 125ie) i dag, eggløsningssprøyte i morgen (men kun en halv) og uttak på mandag. Det virket ikke som om han trodde dette skulle få positivt utfall.

Noen som har erfaring med dette? Jeg føler meg i fin form, bortsett fra at jeg har veldig ømme eggstokker...

Er det noe håp om å få ut fine egg, eller vil de bli for små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Eggene hørtes små ut, og det er kort tid med stimulering igjen. 65 egg (!!!) tyder også sterkt på overstimulering. Symptomene på overstimulering kommer normalt etter egguthentingen, så det er naturlig at du ikke kjenner noe ennå.

Jeg trur legen lar deg fortsette fordi 1)det ikke er helt sikkert at du er overstimulert 2)du har kommet så langt, og tar ikke mer hormoner. Sannsynligheten for at dette skal gå bra er det helt umulig å si noe om. Var jeg deg hadde jeg vært forberedt på det værste, men håpt på det beste.

Det er kanskje vanskelig å se - men dersom dette ikke går hadde jeg sett på det som en god ting. Forsøket vil da ikke telle. De vet nå mye mer om hva som skal til for å stimulere deg, og gi best mulig kvalitet på eggene, og vil derfor treffe bedre neste gang.

Edit: Ser av signaturen din at du allerede har et avbrutt forsøk. Jeg synes det er utrolig rart at de klarer på bomme så grovt to ganger?

Endret av Athene
Skrevet

Eggene hørtes små ut, og det er kort tid med stimulering igjen. 65 egg (!!!) tyder også sterkt på overstimulering. Symptomene på overstimulering kommer normalt etter egguthentingen, så det er naturlig at du ikke kjenner noe ennå.

Jeg trur legen lar deg fortsette fordi 1)det ikke er helt sikkert at du er overstimulert 2)du har kommet så langt, og tar ikke mer hormoner. Sannsynligheten for at dette skal gå bra er det helt umulig å si noe om. Var jeg deg hadde jeg vært forberedt på det værste, men håpt på det beste.

Det er kanskje vanskelig å se - men dersom dette ikke går hadde jeg sett på det som en god ting. Forsøket vil da ikke telle. De vet nå mye mer om hva som skal til for å stimulere deg, og gi best mulig kvalitet på eggene, og vil derfor treffe bedre neste gang.

Edit: Ser av signaturen din at du allerede har et avbrutt forsøk. Jeg synes det er utrolig rart at de klarer på bomme så grovt to ganger?

Tusen takk for svar!

Ja- forrige gang var det likson omvendt, men da hadde jeg kort regime og kun 125 ie, denne gangen har jeg hatt spray go 250ie. Sist gang hadde jeg kun 3 follikler og fikk ut kun 1 egg... utrolig rart at det er så stor forskjell på da og nå. Ellers var det som jeg trodde men føles liksom litt ok å få noen andre mening og erfaring også- ikke alltid legene er så flinke til å forklare ting. :-)

Eneste jeg kan gjøre er vel å håpe på det beste:-)

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvordan gikk det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...