Gå til innhold

Tannregulering til en kjeve, pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Er det noen der ute som har noen aning hvor mye det vil koste for tannregulering på overkjeven bare for å fjerne ett mellomrom mellom fortennene ?

Det kan vel ikke koste like mye som om man skulle fikse alle tennene?

Eller? Anyone ? :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kostet meg fjorten tusen for ca ett år i 1996, men aner ikke hva prisene er nå.

Skrevet

Jeg tok av i 2008-2009, da hadde jeg hatt regulering i ca 3-3,5 år, men prisen husker jeg ikke eksakt, men trur det var rundt 16.000 da hadde jeg både oppe og nede. Og jeg går fortsatt til kontroll, har akkurat blitt innkalt til kontroll igjen, et og et halvt år siden sist.

Uansett så er jeg ganske sikker på at de regner prisen ut fra behovet ditt for regulering. Har du veldig skjeve tenner evt. annen feil tannstilling som kan føre til problemer får du større andel dekt, er det en liten/ubetydelig "feil" må du betale mer selv. Sånn var det iallefall for meg.

Skrevet

Jeg tok av i 2008-2009, da hadde jeg hatt regulering i ca 3-3,5 år, men prisen husker jeg ikke eksakt, men trur det var rundt 16.000 da hadde jeg både oppe og nede. Og jeg går fortsatt til kontroll, har akkurat blitt innkalt til kontroll igjen, et og et halvt år siden sist.

Uansett så er jeg ganske sikker på at de regner prisen ut fra behovet ditt for regulering. Har du veldig skjeve tenner evt. annen feil tannstilling som kan føre til problemer får du større andel dekt, er det en liten/ubetydelig "feil" må du betale mer selv. Sånn var det iallefall for meg.

Måtte du ha reguleringen på i over 3 år?? :hakeslepp:

DET hadde jeg aldri godtatt! Måtte ha på min i 9mnd jeg og synes det var ille nok..

Skrevet

DET hadde jeg aldri godtatt! Måtte ha på min i 9mnd jeg og synes det var ille nok..

Det kommer helt an på hvor mye man har å fikse. Jeg hadde "vampyrtenner", og hadde div regulering i hvertfall 6 år..

Skrevet

Det kommer helt an på hvor mye man har å fikse. Jeg hadde "vampyrtenner", og hadde div regulering i hvertfall 6 år..

Jeg hadde skikkelig skeive tenner som sto i hytt og pine + overbitt, men hadde den bare i 9mnd:s

Hvis jeg måtte ha hatt reg. i så mange år hadde det blitt mange smileløse år på meg gitt..

Skrevet

Har du hørt om inman aligner? Det er en type regulering som bare fikser de første 4 tennene, og behandlingstid er 8-16 uker! Den kan også tas ut npr man skal spise, og evt sosiale settinger, men den skal være i ca 20 timer i døgnet. Jeg har funnet en tannklinikk i kristiansand som tilbyr dette. I england og usa er det ganske vanlig. Jeg bor i oslo så jeg undersøker om noen i oslotilbyr dette

Skrevet

Jeg hadde problemer med fortennene mine, men jeg måtte ha regulering både oppe og nede og trekke tenner i begge kjevene. Hvorfor? Fordi kjevene skal passe sammen. Gjør du forandringer i en er det ofte du må gjøre det i den andre også. Jeg må ha på min i to år, og det koster 20.000

Gjest snoopy_93
Skrevet

Hallo!

Er det noen der ute som har noen aning hvor mye det vil koste for tannregulering på overkjeven bare for å fjerne ett mellomrom mellom fortennene ?

Det kan vel ikke koste like mye som om man skulle fikse alle tennene?

Eller? Anyone ? :gjeiper:

Har du fått visdomstenner enda?

Hvis ikke; Mellomrommet mitt ble borte etterhvert som visdomstennene mine kom ned. Nå har jeg et bitte, bitte lite mellomrom.

(Bestemora mi ble drit sur på meg fordi jeg valgte å ikke ha regulering, som et tips fra reguleringstannlegen som mente jeg ikke trengte det.)

Her kan du finne ut mer om priser.

Skrevet

Har du fått visdomstenner enda?

Hvis ikke; Mellomrommet mitt ble borte etterhvert som visdomstennene mine kom ned. Nå har jeg et bitte, bitte lite mellomrom.

(Bestemora mi ble drit sur på meg fordi jeg valgte å ikke ha regulering, som et tips fra reguleringstannlegen som mente jeg ikke trengte det.)

Her kan du finne ut mer om priser.

De har plaget meg mye, men de har ikke kommet helt ned enda nei, da tror jeg at jeg hadde blitt overlykkelig!

Når er det normalt at de kommer helt ned da ? :)

Skrevet

Har du hørt om inman aligner? Det er en type regulering som bare fikser de første 4 tennene, og behandlingstid er 8-16 uker! Den kan også tas ut npr man skal spise, og evt sosiale settinger, men den skal være i ca 20 timer i døgnet. Jeg har funnet en tannklinikk i kristiansand som tilbyr dette. I england og usa er det ganske vanlig. Jeg bor i oslo så jeg undersøker om noen i oslotilbyr dette

Har ikke hørt om det nei, men prøvde å finne ut om det var noe som blir gjort i nærheten her. Men jeg fant ingenting. Har mulighet for å dra til Oslo, men fant ikke noe der heller?

Vet du sånn ca. pris? :)

Skrevet

Jaa, noe sånt.. Og jeg hadde ikke så skjeve tenner engang, men måtte ha den på en god stund etterpå for at de skulle "feste" seg, så de ikke gikk tilbake i samme posisjon

Skrevet

Hei, hos den tannklinikken i kristiansand så koster det ca 15,000 og det er inkludert kontroll osv. Her er link

http://www.implantattenner.no/c-202-Kjeveortopedi.aspx

Men jeg vet ikke så veldig mye om det utenom det jeg har funnet på internett, og har snakket med tannklinikken i kristiansand. De skulle sjekke om de visste om noen som tilbyr dette ioslo/ akershus området men venterpå svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...