Gjest GreenSky Skrevet 8. januar 2004 #1 Skrevet 8. januar 2004 Har hatt det skikkelig travelt på jobb den siste timen - og jeg har fått en haug med sms og ubesvarte anrop fra en venninne som har prøvd å få tak i meg. Jeg har ikke hatt tid til å svare nå, men ærlig talt har jeg ikke så lyst heller. Det har blitt slutt med kjæresten, og nå ringer hun til meg for å få støtte. Greit. Men hun var ikke noe støtte for meg da jeg trengte det av samme årsaker tidligere. Hun er en venninne som kun tar kontakt når hun trenger noe av meg, ellers ikke. :-? Jeg synes ikke noe særlig om det. Samtidig føler jeg meg slem som ikke tar telefonen. Jeg skal gjøre det altså - men jeg svarer når jeg har lyst/tid!
Livets datter Skrevet 8. januar 2004 #2 Skrevet 8. januar 2004 Jeg er litt enig med deg. Hvor var HUN da DU trengte det? Det er mange jenter som har lett for å bli litt for oppslukte når de får seg kjæreste, og glemmer alt og alle andre rundt seg. En farlig greie, hvis forholdet krasjer.
Rapitap Skrevet 8. januar 2004 #3 Skrevet 8. januar 2004 ..også enig. Det skal gå begge veier.....om ikke, så er det ingen vits....i det vennskapet mener jeg. Uansett, så får du en klem, siden det er torsdag! =)
LilleBille Skrevet 8. januar 2004 #4 Skrevet 8. januar 2004 Vi må ikke alltid være "snille piker". Svar henne når du kan/orker/eller det passer.. (Hadde hun vært skikkelig vennine for deg tidligere - ville du kanskje reagert anderledes) Det er forresten skikkelig irriterende med "venniner" som bare tar kontakt når de trenger "hjelp" men aldri er der for deg. (De får jo som fortjent etter en stund)
Suzy Skrevet 8. januar 2004 #5 Skrevet 8. januar 2004 Du er i din fulle rett til å ikke ta telefonen før du føler for det. Slapp av! Det gjelder forresten uansett om hun hadde stilt opp for deg når du trengte det. Det er klart at du strekker deg lenger for ei venninne som er der i et knipetak, men noen ganger er man faktisk sliten og folkesky - og har ikke overskudd til venner. Det må være helt greit og det er ditt eget ansvar å trekke opp grensene for hva du orker å bruke krefter på. Stå på! :D
Mrs. K Skrevet 8. januar 2004 #6 Skrevet 8. januar 2004 Jeg hadde en venninne som også bare tok kontakt når hun var langt nede. Hun sa bestandig på slutten av en samtale at det var deiligt at jeg kunne låne henne ett øre og at det altid var utrolig fint å prate med meg (les: prate når hun hadde behov). En gang sa jeg at det kunne hun gjerne huske på i gode tider også. Der ga hun meg helt rett - hun hadde ikke tenkt på at hun brukte meg bare som sjelesørger. Etter det fikk vi en helt annen og tettere kontakt. Hilsen Trille
Lilletrollet Skrevet 8. januar 2004 #8 Skrevet 8. januar 2004 Enig med de andre her,svar henne når du orker! Ikke tenk noe mere på det. Hun kan jo "takke" seg selv litt for det,men du skal ikke føle neo skyld iallefall!! Lilletrollet
Gjest GreenSky Skrevet 8. januar 2004 #9 Skrevet 8. januar 2004 Det var bra at dere var enige med meg da! Jeg visste ikke om jeg var slem eller hva. Jeg har snakket med henne nå.
Gjest care Skrevet 8. januar 2004 #10 Skrevet 8. januar 2004 Hold ut, vi støtter din beslutning :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå