Gå til innhold

Leietaker leverer ikke tilbake husnøkkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du gjort om du hadde hatt en leietaker, som etter utflytting ikke leverer tilbake nøkkelen eller betaler strømregningen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Byttet lås. Strømmen stenges jo. Ikke ditt problem om en leietaker ikke betaler strømmen sin (om ikke det er inkl i husleia da, men da betaler de vel ikke den heller)

• Liker 3
Skrevet

Ta kontakt med husleietvistutvaget.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

skrivd giro med betalingsfrist og sendt det per post. med advarsel om inkasso over. deretter hadde jeg sendt 1 brev til med advarsel om at hvis nøklene ikke gis tilbake innen en frist, skal noe av depositum trekkes.det samme med strømmen

la meg gjette? han betalte ikke depositum?

• Liker 4
Skrevet

Man bør jo alltid bytte lås / endre syldineren når noen flytter ut, da man ikke har noen garanti for at det ikke finnes nøkler på avveie.

• Liker 2
Skrevet

Byttet lås og sendt regninga til tidligere leietaker, sammen med et brev som forklarer hvorfor.

Skrevet (endret)

Jeg leste i husleieloven at hvis man leverer nøklene så er leiligheten sagt opp - fungerer dette motsatt vei? At så lenge han har nøkkelen kan du fakturere han for leie?

Endret av Micolina
Skrevet

Jeg ville sendt rekommandert brev (mottaker må kvittere for at h*n har mottatt brevet) med oppfordring om å levere tilbake nøkkel innen en viss dato og opplysning om at hvis dette ikke skjer vil låsen bli byttet og regningen sendt til vedkommende.

Skrevet

Tatt det fra depositumet.

• Liker 1
Gjest padawan
Skrevet

Man bør jo alltid bytte lås / endre syldineren når noen flytter ut, da man ikke har noen garanti for at det ikke finnes nøkler på avveie.

det spørs litt hva slags sylinder det er. er det systemlås er det ganske strenge krav til hvem som får kopiert nøkkelen mens hvis det er vanlig nøkkel er detganske enkelt å file opp kopier.

er strøm en del av leien eller har de egent abonement/kundeforhold til strømleverandøren på dette? som nevnt tidligere i tråden ville jeg sendt giro til leietager for bytte av sylinder (hvis det er vanlig sylinder) og dekke av strøm hvis dette skal betales direkte til husleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...