fia Skrevet 8. januar 2004 #1 Skrevet 8. januar 2004 hei, er helt ny på denne siden og jeg lurer på om noen av dere har hatt/skal ha et uformelt brullyp? Vi skal nemlig det, og jeg trenger noen tips til fine kjoler (jeg vil ha en jeg kan bruke omigjen) og kjærsten min skal også ha uformelt antrekk (skjorte og bukse). Vi gifter oss til sommeren.....
Engel Skrevet 8. januar 2004 #2 Skrevet 8. januar 2004 Vel, jeg skal gifte meg i en mørkeblå selskapskjole, og min kjære skal ha vanlig mørk dress. Vi skal ha borgelig vielse etterfulg av middag med foreldre, søsken og forlovere, og så litt mer familie og venner til fest. Hva slags ramme har dere tenkt dere rundt det da? Skal dere ha middag eller bare gifte dere i smug en formiddag? Vet at mange gifter seg i drakt (skjørt+jakke) og det kan jo brukes senere. Det kan jo de fleste vanlig selskapskjoler også. Eller kanskje dere har bunad? Mulighetene er mange! :D
fia Skrevet 8. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2004 hei, så fint å høre at det finnes flere av oss som ønsker et uformelt brullyp . Vi håper å få arrangert dette på hytta og med de aller nærmeste bare, så vi blir ca 40 stykker. Hadde vi hatt bunad hadde dette selvfølgelig vært flott, men jeg kunne tenke meg en selskapskjole og gjerne en lys en. Vi ønsker at alle skal være med på alt, så jeg skal begynne å lete etter en dommer som kan komme ut til oss og foreta vielsen på et svaberg og så blir det skalldyr og fest utover. Men det skal som sagt være uformelt så vi følger ingen "lover og regler" men bare samler de vi er glade i og har en (forhåpentligvis) fin fest.... Jeg har lest endel på sidene her (må innrømme at jeg har tenkt på dette lenge) og egentlig synes jeg litt synd på alle disse jentene som stresser med "dagen" sin, og kanskje ender opp som utslitte nervøse vrak når den endelig kommer. Men dette har kanskje noe med alder å gjøre også - jeg nærmer meg 40........
Gjest Tabby Skrevet 8. januar 2004 #4 Skrevet 8. januar 2004 Vi skal vel ha en blanding av formelt og uformlet. Min kjære vil absolutt ha sjakett og kirke så da føyer jeg meg der og skal finne meg en brudekjole og barna skal seff ha klær som blir fint og og passer til våre klær. Maten blir med bare den nærmeste familie og forlovere, så kommer resten av slekt og venner som kan komme, senere. Vi legger opp til en helt uformell mattid, med koldtbord og god samtale.Og om noen vil ha taler for oss får de ta det når kaffegjestene kommer. Alt blir egentlig lagt opp til en kjempefest når resten av gjestene kommer, men jeg vil gjerne ha det stille og rolig og nyte å nettopp ha blitt gift når vi skal spise så jeg kan kose meg med mannen min og de vi kjenner godt og er glad i.
Engel Skrevet 8. januar 2004 #5 Skrevet 8. januar 2004 Det var nesten som om du beskrev vårt bryllup Ca.! Vi tenker visst ganske likt vi! Middagen hos oss også blir rolig og uformell. Vi har sagt at vi ønsker minst mulig taler, og at allsang er uaktuelt! Vi vil ha en rolig, hyggelig middag med våre aller nærmeste. Det med å legge alle evnt. taler til kaffen var jo lurt, tror vi skal gi beskjed om det vi også! Vi har satt av ganske god til til middagen selv om den sikkert ikke kommer til å bli så langvarig, men da får vi pratet og slappet av med de nærmeste før resten kommer. Og når de har kommet tar vi kaffe og kaker (og evt taler ) før vi tar brudevalsen og med den setter igang festen liksom. Syns at den kakespisinga midt i dansinga ofte ødlegger stemningen, dessuten er det veldig greit å starte med kaffe og kaker for dem som kommer. Når det gjelder kjoler så kan du kikke på denne siden Fia: http://www.snart-gift.no/selskapskjoler.htm
Gjest Tabby Skrevet 8. januar 2004 #6 Skrevet 8. januar 2004 Vi tenker veldig likt ja Engel. Moro å se at andre også kommer til å gjøre noe liknende. Taler til kaffen har vi valgt fordi jeg har lest her inne at mange føler seg snytt for noe når de ikke får med seg middagen, pga taler ofte tas da. Derfor, for vi vil ikke at gjestene skal føle seg utelatt fra noe, alle er viktige tar vi talene så sent. Allsang kan jeg også fint klare meg uten Er ikke så glad i å synge jeg (annet enn til musikken på anlegget her når det er på full guffe;) Da er det ingen som hører meg) Å ta god tid til maten hadde vi tenkt også, gjerne et par timer eller noe der omkring. Vil gjerne kunne snakke med mannen min som jeg sa, med pappa og svigers og ikke minst våre søsken, og da mener jeg å kunne prate med dem, ikke bare se på dem som man ofte må under en stor middag. Tenk så deilig å kunne slippe ned skuldrene etter en allerede lang dag og slappe av litt før det tar til igjen. (Og på denne måten slipper jeg å måtte opp på stolen i full brudemundur, for det har jeg ikke lyst til i det hele tatt) Å ta kaffe og kaker med det samme gjestene kommer, eller vi kan jo kanskje snakke litt med noen av dem en halvtimes tid eller noe først, og så ta dansingen etter det var et flott tips. Mye mulig vi kopierer dere der :D Vi skal jo ha nattmat også så da slipper vi jo å lure mer på sånn eller slik... Smart, skriver en huskelapp om det. :D
lampeskjerm Skrevet 8. januar 2004 #7 Skrevet 8. januar 2004 Hei! Vi giftet oss ganske enkelt. Vi hadde en enkel kirkevielse. Både jeg og mannen gifta oss i klær vi hadde fra før. Middagen spiste vi på restaurant sammen med de aller nærmeste. Da hadde vi verken taler eller sanger. På kvelden inviterte vi ca 40 gjester til kaffe og kake på et innleid lokale. Der var det uformelt. Vi satt i sofaer. Noen spilte musikk, og noen "talesyke" sa noen ord. Det ble et helt perfekt bryllup for oss. Tidsrammen for planleggingen for oss var: 5 mnd før: bestilte kirke 2 mnd før: bestilte lokale til kakefesten 1 mnd før: bestilte bord på restaurant 2 uker før: bestilte frisør og bukett -+ litt andre blomster Jeg er den typen som aldri har hatt drømmer om stort bryllup og hvit kjole. Mannen min hadde heller ingen ønske om stort selskap. Vi var litt redde for familiens reaksjoner. Svigerfamilien reagerte litt. Det ble ikke nok stas for dem. Min familie reagerte veldig positivt. Lykke til med bryllup!
klaraklokk Skrevet 8. januar 2004 #8 Skrevet 8. januar 2004 Vi skal også ha et uformelt og annerledes bryllup. Så dere er ikke alene. Vil ikke skrive så mye detaljer, i og med at det blir såpass spesielt at jeg kan bli kjent igjen.... Men vi skal ha borgelig vielse i forveien(bare pappirarbeidet), så skal vi holde sermonien noe senere (som en slekning skal holde), med påfølgende middag(koldtbord og minst mulig taler og sanger), tidlig kaffe og fest etterpå. Vi skal ha kun nermeste familie og venner. Gøy og høre at det er flere som vil ha det uformelt. Syns til tider at ting kan ta litt av.
fia Skrevet 9. januar 2004 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2004 Tusen takk Engel her var det masse flotte kjoler! Så fint å høre at det er andre som også ønsker en uformell markering, skriv gjerne inn mere om hvordan deres opplegg blir.
Birgitte Skrevet 11. januar 2004 #10 Skrevet 11. januar 2004 Jeg er nygift på 2. dagen nå, det er veldig moro!! Bryllupet vårt var også uformelt og planlagt på kort tid. Men, veldig, veldig koselig. Og såpass rolig at vi fikk kost oss og pratet, og vi var jo heller ikke utslitt da vi gikk hjem. Jeg var så heldig å få bruke min mors brudekjole. Det var kjempekoselig, selv om fasongen ikke var helt etter min form. Bildene ble veldig fine! Der ser det ut som om kjolen sitter som et skudd. Rett etter vielsen i tinghuset hadde vi en liten kaffeseanse med ungene (vi har allerede tre barn, så det var vel ikke helt riktig av meg å stå hvit brud??), foreldre og forlovere. Så gikk foreldrene hjem, forloverne gikk på pub og vi gikk hjem for å puste og legge ungene. Om kvelden hadde vi forloverne med ut på middag. Der spiste og drakk vi, vi pratet og lo. Og så var det hjem til bryllupsnatta!
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2004 #11 Skrevet 11. januar 2004 Syns det var kjempefint å lese om flere som ønsker seg/har hatt uformelt bryllup! Verken jeg eller min kjære har ønsker om et stort, "flott" bryllup, og vi har allerede bestemt at vi skal vies borgelig. Jeg har undret mye på hvordan vi skal ordne resten av dagen - om vi skal ha selskap for den nærmeste familien, hvor mange vi skal be for at det ikke skal bli for stort, hvor det skal være osv. Fikk noen gode ideer når jeg leste denne tråden, og jeg håper at flere deler sine erfaringer/planer sånn at jeg får enda flere tips! :D K
blåveis Skrevet 12. januar 2004 #12 Skrevet 12. januar 2004 vi satser også på et uformeldt et.. vi tar med oss foreldre og søsken og går ut på middag på en restaurant etterpå.. en vennefest hjemme hos oss blir det nok også i den sammehengen.. (vi har endret planen.. før tenkte vi større, men så skjønte vi hva VI villle.. og klarte å skille det fra hvordan vi trodde det "måtte" være)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå