Gå til innhold

Hvor synes dere bonusbarna skal være...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidvis reiser min mann endel med jobben og kan bli borte hele den uken bonusbarna er hos oss. Hvem synes dere skal ha barna da? Jeg eller mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos mor.

for øvrig hører det ut som om dere bør reforhandle samværsavtalen, siden far tydelig ikke kan overholde en 50/50-ordning.

• Liker 4
Skrevet

Da synes jeg biomor skulle hatt dem, men det kommer jo an på så mye annet også. Reiser han mye slik at det er noe som skjer med jevne mellomrom synes jeg han burde skaffe seg en jobb hvor han faktisk har mulighet til å være sammen med ungene side.

• Liker 2
Skrevet

Eit par dagar av og til er greitt, men det burde vere ei sjølvfølgje at ein byttar veke når far blir borte heile perioden og ein veit om det litt tidlegare enn den dagen ein reiser.

Det burde heller ikkje vere eit stort problem dersom det er snakk om "tidvis", som du seier. Far min reiser mykje i februar og september eller oktober (opptil ei veke i slengen), men lite resten av året. Er det på det nivået, så bør det ikkje vere naudsynt å endre samveret for heile året, for då held det med litt tilpassing i dei hektiske periodane. Men mor må sjølvsagt vere med på planlegginga heilt frå starten.

• Liker 1
Skrevet

Det er i perioder... Jeg har sgt at jeg synes det blir for mye å ta ansvar for lekser/treninger osv, da jeg også har mine egene barn og følge opp.

Biomor ser vel helst at de er hos meg tror jeg......

Skrevet

Det er i perioder... Jeg har sgt at jeg synes det blir for mye å ta ansvar for lekser/treninger osv, da jeg også har mine egene barn og følge opp.

"I perioder" seier veldig lite, i grunn. Kor lenge på førehand veit de om reisene?

Gjest En stemor...
Skrevet

Jeg er selv stemor til to, og de er hos oss selv om far er på reise. Nå er heldigvis ikke han så ofte på farten, men både stebarna og vi (stemor og mine barn) ønsker at stebarna er her selv om ikke far er her.

Mine egne barn er det litt variert med. Deres far er ikke så ofte borte han heller, men de har heller valgt å være her når han er på tur.

Og til anonym bruker kl 1036: det er da ikke nødvendig å reforhandle samværsavtale fordi far eller mor på på reise i sine samværsuker en og annen gang??? Det er ikke alltid det er så lett å planlegge jobbrelaterte turer, da det er andre faktorer enn en selv om spiller inn....

• Liker 1
Skrevet

Du får gi beskjed til far at han får finne en ordning and fritidsaktiviteter og skolearbeid når han er bortreist, siden du har mer enn nok med å følge opp dine egne barn.

• Liker 1
Skrevet

Må legge til at hvis det er noe jeg skal/eller jobber sent, så er det meg som må skaffe barnevakt også. Da er det ofte mine foreldre som passer dem...

Skrevet

Uansvarlig av faren. Han burde ta litt mer ansvar for sine egne unger.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet at det er faren selv som må sørge for at reisene foregår utenom barneukene, eller å få til et bytte med mor dersom han har behov for det.

Det blir i alle fall feil av ham å forvente at du skal ta fullt ansvar for dem i tillegg til dine egne, når du allerede har sagt at du føler at det blir for mye!

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg kan jo si at han får avtale med biomor når han skal vekk, så kan jeg heller ha de et par dager liksom, for hun blir veldig sliten av å ha de så mye... Akkurat som om ikke jeg blir det, i tillegg til mine egne barn ;)

Skrevet

..for hun blir veldig sliten av å ha de så mye...

Det er i alle fall ikke ditt problem!

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg kan jo si at han får avtale med biomor når han skal vekk, så kan jeg heller ha de et par dager liksom, for hun blir veldig sliten av å ha de så mye... Akkurat som om ikke jeg blir det, i tillegg til mine egne barn ;)

Vel nå er jo dette FAR's ansvar, ikke mor! Har de 50/50 så må HAN sørge for at barna har den oppfølgingen de trenger når han selv ikke er der.

Du kan ikke skyve dette over på mor!

• Liker 1
Skrevet

Her er barnet hos meg (jeg er ikke "biomor", men mor) når far er ute å reiser på kurs eller jobbrelaterte turer. Dette innebærer f.eks at barnet har nå ikke sett sin far siden nyttårshelga....

Gjest Spinell
Skrevet

Dette må jo barnas far og barnas mor ta opp seg imellom. Dersom far vet om jobbreisene i rimelig tid på forhånd, får barnas foreldre gjøre avtaler om bytte av samværstid. (Og da på en slik måte at det går opp med rett antall dager.) Skjer reisene på litt kortere varsel i fars samværsuker, får far faktisk ta det ansvaret han har påtatt seg som far, og sørge for at barna hans får barnevakt når de trenger det.

Det samme gjelder selvsagt motsatt: dersom barnas mor har pålagte reiser i sine samværsuker må også hun kunne be far om smidighet og bytte samværstid.

Skrevet

Far vet om disse turene lang tid i forveien, så det er ikke noe problem. Når jeg har de "maser" biomor mye også Hun kan være innom her et par ganger i uken, for å feks hjelpe barna å rydde rommet!!! Hadde satt mer pris på om hun hjalp til med lekser. Ikke ryddet i mitt hus.( Selvom hun helt sikkert mener det godt)

Skrevet

Skjønner meg ikke på dette fenomenet med "biomor". All den tid barna bare har én mor, holder det vel å si "mor"?

• Liker 4
Gjest Misteltein
Skrevet

Skjønner meg ikke på dette fenomenet med "biomor". All den tid barna bare har én mor, holder det vel å si "mor"?

:Nikke: Jeg har aldri skjønt meg på dette.

• Liker 1
Skrevet

Helt enig! Er ingen som sier biofar, så hvorfor biomor?? Finnes bare en mor og en far, så ikke så vanskelig å forstå..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...