AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Vi har fått beskjed i dag om at vi MÅ kvitte oss med katten vår. Den nydelige, vakre, sære lille pusen vår som vi er så uendelig glade i... Jeg er så utrolig lei meg nå og er så livredd for at vi ikke skal greie å skaffe henne et nytt og godt hjem. Jeg vet at det å få omplassert godt voksne katter ikke er noen lett oppgave i det hele tatt... Er det noen som har tips til hvordan vi skal gå fram for å lete etter nye mennesker til henne?
Fantomina Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 Kontakt Dyrebeskyttelsen og Foreningen for omplassering av dyr. Hør med alle venner og bekjente om de vil ha katt/kjenner noen som vil ha katt.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Hvorfor må dere kvitte dere med den? Hvis jeg tør spørre. 2
Betty84 Skrevet 17. februar 2012 #4 Skrevet 17. februar 2012 Hvorfor må dere kvitte dere med katten? Spør bare fordi jeg måtte det selv her for en stund siden da katten begynte å gå til angrep på våre andre katter. Jeg valgte å avlive katten fordi den allerede var omplasserings katt og hadde ikke hatt det noe godt tidligere. Var redd den skulle komme i samme "knipa" igjen. Etter avlivningen forteller dyrlegen at katten mest sannsynlig hadde angst og det var noe kunne vært fikset med tabeletter! Da kan du si jeg var rimelig forbannet!
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #5 Skrevet 17. februar 2012 Tusen takk for svar. :-) Vi kan dessverre ikke ha henne lenger på grunn av astma. Vi har pint dette i snart fem år nå, men i dag var beskjeden fra lungelegen usedvanlig klar. Så det er nok ingen annen utvei. Jeg skal ta en telefonrunde til Dyrebeskyttelsen osv så fort jeg greier å ta meg sammen nok til å ringe noen som helst, men har vel ikke den helt store trua på at de kan hjelpe. Det er jo ikke den eneste katten på flyttefot, dette her... Vi kjenner nok ingen som kan ta henne, men vi får håpe at noen vi kjenner kjenner noen...
Aurora M. Skrevet 17. februar 2012 #8 Skrevet 17. februar 2012 Hvor bor dere? (Send gjerne PM) Gjelder meg og.
CathFoto Skrevet 17. februar 2012 #9 Skrevet 17. februar 2012 - Facebook - Twitter - Finn - Dyrebeskyttelsen - Omplasseringen Bruker dere Finn e.l. så bruk tid på tekst og gode bilder, ikke skriv pga allergi/astma for det er en unnskyldning mange bruker. Skriv mer utfyllende både om årsak og mye om pus.
Mamma1 Skrevet 17. februar 2012 #10 Skrevet 17. februar 2012 Sorry, off topic, men er det vanlig at astmaen påvirkes av dette? Eller er man da allergisk? Jeg spør fordi jeg har en datter med astma. Og katt.. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #11 Skrevet 17. februar 2012 Tusen takk for engasjement og råd og tips. Det er alltid hjelp å få her inne! Jeg har sendt mer informasjon på privat melding til dere som ville ha det.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #12 Skrevet 17. februar 2012 ikke skriv pga allergi/astma for det er en unnskyldning mange bruker. Skriv mer utfyllende både om årsak og mye om pus. Men det er jo allergi og astma som er grunnen; vi vil da ikke lyve. Enten må vi skrive sannheten eller ingenting i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #13 Skrevet 17. februar 2012 Sorry, off topic, men er det vanlig at astmaen påvirkes av dette? Eller er man da allergisk? Jeg spør fordi jeg har en datter med astma. Og katt.. Jeg vet ikke om astma i seg selv kan bli verre av katt, men når man har en katteallergi i bunnen kan det helt klart det. Allergi kan ha stor påvirkning på astma.
CathFoto Skrevet 17. februar 2012 #14 Skrevet 17. februar 2012 Men det er jo allergi og astma som er grunnen; vi vil da ikke lyve. Enten må vi skrive sannheten eller ingenting i det hele tatt. Jeg mener ikke at dere skal lyve, men utdype sånn som du gjorde her. Det skiller ut deres evt annonse positivt ift til de som kun skriver: Vi må dessverre omplassere pus grunnet allergi/astma.
CathFoto Skrevet 17. februar 2012 #15 Skrevet 17. februar 2012 Sorry, off topic, men er det vanlig at astmaen påvirkes av dette? Eller er man da allergisk? Jeg spør fordi jeg har en datter med astma. Og katt.. Jeg tror det er allergien i bunnen som er problemet. Jeg har selv astma, ikke allergi og tre katter.
Gjest chiki Skrevet 17. februar 2012 #16 Skrevet 17. februar 2012 hvor bor du? Og litt info om katten?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #17 Skrevet 17. februar 2012 hvor bor du? Og litt info om katten? Jeg har sendt deg ei melding.
-Fiona- Skrevet 18. februar 2012 #18 Skrevet 18. februar 2012 Sorry, off topic, men er det vanlig at astmaen påvirkes av dette? Eller er man da allergisk? Jeg spør fordi jeg har en datter med astma. Og katt.. Å trigge katteallergi ved å eie egen katt til tross for allergi kan føre til astma!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #19 Skrevet 18. februar 2012 Å trigge katteallergi ved å eie egen katt til tross for allergi kan føre til astma! Nå har vel ikke Mamma1 sagt at datteren er allergisk mot katt?
-Fiona- Skrevet 18. februar 2012 #20 Skrevet 18. februar 2012 Nå har vel ikke Mamma1 sagt at datteren er allergisk mot katt? Nei, men hun spurte om sammenhengen mellom astma og katt?! jebus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå