Gå til innhold

Hvordan unngå å bli "friendzoned"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, det er en fyr som jeg merker jeg begynner å falle ganske så hardt for. Vi ser hverandre nesten hver dag og har en kjempe god kjemi og når vi ikke sees er det ofte vi tekster litt fram og tilbake på mobil. Vi flørter ganske mye, både litt "mobbing" og tuller med at vi ikke kommer til å klare oss uten hverandre og at han savner meg osv. Jeg tror også at jeg har tatt han i å se på meg et par ganger.

Problemet er at han er en generelt ganske vennlig og sosial fyr som er hyggelig mot alle, så jeg vet ikke hvor jeg ligger i forhold til det (magefølelsen min føler kanskje det er noe mer der, til og med pappa har nevnt at det ser ut som han liker meg... :P ) Men jeg har et lite selvtillitproblem og skjønner ikke helt at dette kan være sant.

Jeg er også liveredd for at jeg bare skal bli kategorisert som en venn, jeg føler virkelig at dette er drømmefyren og det er han jeg skal dele resten av mitt liv med. Men har gått på en hel haug av smeller før, så er så usikker.

Noen forslag til hvordan jeg ikke bare neder opp som en "kompis"? Eventuelt hvordan jeg kan få han til å like meg? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Katten.
Skrevet

Universale løsning på friendzone: bli seksuell asap.

Skrevet

Universale løsning på friendzone: bli seksuell asap.

Støttes. Man bør vise sin interesse på et romantisk/seksuelt plan forholdsvis raskt, går det for lang tid før en gjør det, så blir det veldig ofte friendzone...

Skrevet

Jenter som blir seksuell for fort, er veldig sjeldent kjærestemateriale, i mine øyne, og det samme gjelder for de fleste karer jeg kjenner, så det der kan rett og slett gå veldig dårlig.

Om du er en helt greit attraktiv jente (dvs. at du ikke er direkte stygg, med et øre på toppen av hodet, og hake som vokser på albuen), tror jeg egentlig ikke det er mulig for deg å havne i noen "friend zone", med mindre du aktivt går inn for det.

Bare vis interesse... Du kan jo egentlig direkte si at du er interessert i fyrn, og si at du gjerne ville gått på en dejt med han.

På disse tingene, er gutter veldig ofte mye enklere å ha med å gjøre, enn det jenter er.

• Liker 1
Skrevet

Jenter som blir seksuell for fort, er veldig sjeldent kjærestemateriale, i mine øyne, og det samme gjelder for de fleste karer jeg kjenner, så det der kan rett og slett gå veldig dårlig.

Om du er en helt greit attraktiv jente (dvs. at du ikke er direkte stygg, med et øre på toppen av hodet, og hake som vokser på albuen), tror jeg egentlig ikke det er mulig for deg å havne i noen "friend zone", med mindre du aktivt går inn for det.

Bare vis interesse... Du kan jo egentlig direkte si at du er interessert i fyrn, og si at du gjerne ville gått på en dejt med han.

På disse tingene, er gutter veldig ofte mye enklere å ha med å gjøre, enn det jenter er.

Det kommer jo an på hva man legger i å bli for seksuell for fort. Ja, klart om man turer frem og tar henne på rumpa etter 5. min på første date så er det nok litt i overkant mye, men kunsten er å vise romantisk/seksuell interesse gjennom flørting, humor og kroppsspråk på en måte man ikke gjør mot vanlige venner.

Skrevet

Ja, jeg tviler på at en jente kan bli så god venn med en gutt, at han ikke kan se på henne som partneremne.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det kommer jo an på hva man legger i å bli for seksuell for fort. Ja, klart om man turer frem og tar henne på rumpa etter 5. min på første date så er det nok litt i overkant mye, men kunsten er å vise romantisk/seksuell interesse gjennom flørting, humor og kroppsspråk på en måte man ikke gjør mot vanlige venner.

Det finnes mange mennesker som er naturlig flørtete, og gjør det med alle, uten å egentlig være klar over det selv, så om det er flørting og disse tingene du sikter til, når du snakker om seksuell adferd, er det ikke alltid folk vil forstå hva du egentlig mener.

Seksuell adferd, er stort sett når man viser interesse om at man vil ha sex, og det er ikke alltid at flørting gjør det.

Ja, jeg tviler på at en jente kan bli så god venn med en gutt, at han ikke kan se på henne som partneremne.

Jeg tror det stemmer for de fleste, men det finnes selvfølgelig unntak.

Endret av Yme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...