AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Hei! Jeg skal ta muntlig eksamen som privatist til våren. Grugleder meg, for å si det mildt. Har hatt lett for dette faget tidligere, men jeg sliter med hukommelsen på grunn av traumer. Disse traumene er del av grunnen til at jeg ikke har gått på vanlig skole på en stund. Er det lurt å opplyse om dette? Har allerede meldt meg på og betalt, men bør jeg kontakte eksamenskontoret eller skolen på forhånd og si ifra? Vil ikke ha sympatipoeng, altså at jeg lettere får en høyere karakter enn det jeg har fortjent, men jeg er så redd for å "fryse opp" mens jeg står der, og jeg vil gjerne at sensor/eksaminator skal vite at det ikke nødvendigvis er på grunn av giddaløshet eller kunnskapsløshet. Litt off topic, men hvis det er noen som har råd for å huske bedre, og å lettere få hukommelsen tilbake etter traumatiske reaksjoner, tar jeg gjerne imot disse. Takk.
OhMickey Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 Tror du godt kan gi beskjed til dem på forhånd. Men det forutsetter da at du ordner en "legeerklæring" på dette Kan være litt betryggende for deg at de vet om det i hvertfall om du blir sittende fast, slik at de heller spør om noe annett enn å stå å vente på at du ska gruble frem svaret du ikke blir å huske ? Det kan også være veldig lurt å ta ett studieteknikkurs, de holdes over hele landet. Her lærer du mye om gode lesemåter og "huskemetoder" for å få ting til å "sitte" bedre i hukommelsen, kan være værdt ett forsøk ? Masse lykke til på eksamen, mulig er kjempeskremmende for alle!;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå