Arwen Skrevet 8. januar 2004 #1 Skrevet 8. januar 2004 Hva slags sauser ville dere servert til fondue? Blir jo litt kjedelig med bare en...
Titti72 Skrevet 8. januar 2004 #2 Skrevet 8. januar 2004 Du får kjøpt en 6-pakning med forskjellige sauseglass. Meny har ihvertfall det. Stikk i butikken og se etter den.
Arwen Skrevet 8. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2004 Vet at jeg har smakt den før, men mener å huske at de var litt rare :-? Kanskje bare jeg som var fjortis når jeg spsite de sist
Jens Skrevet 8. januar 2004 #4 Skrevet 8. januar 2004 Denne sausen har jeg servert en million ganger til fondue, og den er en superhit hver gang!!!! Pisk krem av kremfløte Tilsett ketchup til den blir ganske rosa Tilsett finhakket løk! Fantastisk godt til kjøtt!!!!!! Ellers kan du bruke creme fraiche og tilsette pepperot og sitron og masse pepper Eller rømme med finhakket løk, sennep, aromat og litt karry.
Gjest Brunhilde Skrevet 8. januar 2004 #5 Skrevet 8. januar 2004 Vet at jeg har smakt den før' date=' men mener å huske at de var litt rare :-? Kanskje bare jeg som var fjortis når jeg spsite de sist [/quote'] Mulig det, men jeg var voksen da jeg smakte, og jeg har ikke spist fondue siden... Syns de var ekle! Likte Jens´ sine forslag - og hva med hvitløkssmør? Det er jo snadder og må da kunne brukes til fondue også?
Gjest Pjusk Skrevet 9. januar 2004 #6 Skrevet 9. januar 2004 Har ikke spist fondue på maaange år, men nå fikk jeg jammen lyst på det igjen!! Vi har en overivrig brannvarsler i stua som er koblet direkte til en alarmsentral (så det er greit at den ikke utløses i tide og utide), så spørsmålet er: Oser fondue mye? Vi har spist raclette i stua og det gikk jo iallefall bra. Og hva spiser man til fondue? Salat, ris og saus? Hva slags olje er best å bruke? Hva slags kjøtt? Beklager om jeg ødelegger tråden din Arwen, men ble litt ivrig her...
Jens Skrevet 9. januar 2004 #7 Skrevet 9. januar 2004 Bruk kokkos fett, det oser minst. Så kan man i mange jernvare forrettninger kjøpe gele tenn greier, istedenfor att du bruker rødsprit som er litt farlig. Til fondue pleier jeg å servere en 4-5 hjemmelagede sauser. Salat. Mozzerella kuler som du trer over kjøttet så det smelter på, mais salat, champignon, endel forskjellige grønnsaker, du kan dippe i sausen, stangselleri, blomkål, noen liker potetgull, til andre baguetter. Nam nam.................
Lilly16 Skrevet 9. januar 2004 #8 Skrevet 9. januar 2004 Du får kjøpt en 6-pakning med forskjellige sauseglass. Meny har ihvertfall det. Stikk i butikken og se etter den. De synes jeg er kjempegode, i hvertfall de fleste av de. Barbeque har ikke noe i pakken å gjøre synes jeg, men Aioli og Coctail er kjempegode! Og de andre er helt ok. Spennende med litt forskjellig da.
Pasha Skrevet 23. mai 2005 #9 Skrevet 23. mai 2005 Blander majones og HB sauce + hakket løk kjempegodt! nam nam fondue er namnam,, ..men desverre er ikke sambo noe glad i det så det blir ikke så ofte vi har det :veldigsur:
Arwen Skrevet 23. mai 2005 Forfatter #10 Skrevet 23. mai 2005 :o Hadde helt glemt denne tråden jeg. Over ett år gammel Morsomt å se den igjen, tror det blir fondue snart her ja. :D
Pasha Skrevet 24. mai 2005 #11 Skrevet 24. mai 2005 fant den et sted langt bakpå her,, og fikk så lyst til å hente den frem... namnam
mari Skrevet 25. mai 2005 #12 Skrevet 25. mai 2005 jeg fikk en veldig fin bok som heter fondue av Gina Steer til bryllupet, der er det veldig mange gode sauser, og forslag på forskjellige fonduer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå