Gå til innhold

Tar dere opp lån for å gifte dere?

1. 1. Tar dere opp lån for å gifte dere?

• Ja
      6
    • Vet ikke ennå
      6
    • Nei
      39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvor vanlig det er.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei nei nei nei, da hadde jeg heller ventet ett år.

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke tatt opp lån for å gifte meg! Da ville jeg heller ventet!

Skrevet

Nei vi tar ikke opp lån (har nok fra før :-? )

Skrevet

Nei.

Da hadde jeg heller

a hatt ett mye mindre bryllup

b utsatt bryllupet til vi hadde hatt råd

tror det er en veldig dum løsning.

Skrevet

Absolutt ikke!

Vi har litt lån på leiligheten vår, det holder.

Skrevet

Nei!

For å være helt erlig skjønner jeg ike at noen kan være så dumme/uansvarlige at de tar opp lån for å gifte seg.

Å gifte seg er ikke dyrt og man kan ha en stor fest med mange inviterte

uten at det trenger å koste mye.

Skrevet

NEI, vi låner ikke for å gifte oss. Får da holde med boliglån og studielån...

Skrevet

Aboslutt ikke! Kunne ikke falt oss inn å gjøre det!

:wink:

Skrevet

Nei, hadde jeg ikke hatt råd til bryllupet hadde jeg enten hatt et mindre bryllup eller utsatt det til jeg hadde råd.

Skrevet

Holder i massevis med huslånet...

Skrevet

Nei, vi tar ikke opp lån.

Da ville vi heller ha gjort det billigere! Jeg ville ikke ha ventet. :lol:

Skrevet

Vi tok ikke opp lån da vi giftet oss, det var ikke nødvendig. Vi la opp til en rimelig enkel bryllupsfeiring.

Til Eiline: Jeg ville likevel være forsiktig med å antyde at noen er dumme/uansvarlige når de tar opp lån til bryllup. Hva som er bakgrunnen og hvordan den økonomiske situasjonen er for dem det gjelder vet vi som regel fint lite om, og slike kommentarer synes jeg er litt unødvendige. Tenk om det er det eneste lånet de i det hele tatt har? Er brudefolkene dumme og uansvarlige da? Tenk om forhold en mente en hadde kontroll over plutselig endret seg?

Skrevet

Jeg ville aldri tatt opp lån for å gifte meg. Da hadde jeg heller gjort bryllupet billigere og/eller utsatt det. Jeg syntes det noen ganger er litt for enkelt å ta opp lån hvis man ikke har råd til noe man har lyst på. Dersom man har svært lavt lån fra før, så forstår jeg det. Men de aller fleste har jo gjeld nok som det er, og da vil rentene (på lånet) være unødvendige å få i tillegg.

Skrevet

Nå er jeg gift da, men vi tok ikke opp lån for å feire oss selv :riste: Et par vi kjenner tok opp 100 000 i lån, men det mener jeg er galskap.

Hva med dere selv da, Tex? Har dere tatt opp lån? *la merke til at du ikke svarte selv, og jeg er jo sååååå nysgjerrig :ler: *

Skrevet

Ja, vi må ta opp litt, for vi greier ikke og spytte ut så mye på egenhånd. Nå har vi ikke gått over styr med pengeforbruket, (50000), men likevel greier ikke vi og betale alt det uten hjelp. Og og utsette bryllupet har aldri vi aldri tenkt på uansett. Bryllupet står på 2 års forlovelsesdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...