AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Jeg har veldig langt hår (omtrent til korsryggen) og jeg skulle så gjerne kunnet lage store myke krøller til å ha i det, sånn for å få variert håret litt. Noen bilder av hva jeg tenker meg Her Her Her (Beklager at alle bildene er av samme jenta, men håret mitt er veldig likt hennes, så hun er et godt eksempel) Jeg har lurt på om kanskje hårruller er tingen, men jeg er ikke så veldig kyndig på området, så jeg tenkte kanskje jeg kunne få litt råd her inne? * Tror dere hårruller er løsningen? Hvis ja, hva slags burde jeg bruke og hvor får jeg kjøpt slike i butikk? Vil helst ikke bestille over nett. * Er det andre, eventuelt bedre, måter å gjøre dette på?
I-AM-Nicole Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 De bildene var kanskje litt mer fall en krøller.. Jeg hadde slikt hår før da mitt var langt.. Alt jeg gjorde var å sove med det i en knute =) Spesoelt etter jeg hadde dusja
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 De bildene var kanskje litt mer fall en krøller.. Jeg hadde slikt hår før da mitt var langt.. Alt jeg gjorde var å sove med det i en knute =) Spesoelt etter jeg hadde dusja Ja, det står krøller/bølger i overskriften Hvis jeg setter håret i en knute etter at jeg har dusjet, er det fortsatt vått neste morgen. Setter jeg det opp mens det er tørt, detter bare bølgene ut igjen
I-AM-Nicole Skrevet 17. februar 2012 #4 Skrevet 17. februar 2012 Jøss, da har du ganske tykt hår iallefall =) Slik var det med mine extensions også når jeg hadde dem... Da kunne jeg gå to dager og håret holdt seg fuktig om jeg hadde det i knute... Men det du kan prøve er å ta noe hårskum i og føne knuta, bare ha den litt løsere =) Om ikke, varmeruller. Yes yes =D
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #5 Skrevet 17. februar 2012 Bruke rettetang, vri den og dra ut. Sliter på håret da men :/
I-AM-Nicole Skrevet 17. februar 2012 #6 Skrevet 17. februar 2012 Bruke rettetang, vri den og dra ut. Sliter på håret da men :/ Det kan man lett bruke time® på det når håret er tykt =/ Men det er jo effektivt det også forsåvidt =)
Kari Grete 123 Skrevet 17. februar 2012 #7 Skrevet 17. februar 2012 Jeg har veldig langt hår (omtrent til korsryggen) og jeg skulle så gjerne kunnet lage store myke krøller til å ha i det, sånn for å få variert håret litt. Noen bilder av hva jeg tenker meg Her Her Her (Beklager at alle bildene er av samme jenta, men håret mitt er veldig likt hennes, så hun er et godt eksempel) Jeg har lurt på om kanskje hårruller er tingen, men jeg er ikke så veldig kyndig på området, så jeg tenkte kanskje jeg kunne få litt råd her inne? * Tror dere hårruller er løsningen? Hvis ja, hva slags burde jeg bruke og hvor får jeg kjøpt slike i butikk? Vil helst ikke bestille over nett. * Er det andre, eventuelt bedre, måter å gjøre dette på? Hennes & Maurits har store hårruller. De kan anbefales.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #8 Skrevet 17. februar 2012 Jøss, da har du ganske tykt hår iallefall =) Slik var det med mine extensions også når jeg hadde dem... Da kunne jeg gå to dager og håret holdt seg fuktig om jeg hadde det i knute... Men det du kan prøve er å ta noe hårskum i og føne knuta, bare ha den litt løsere =) Om ikke, varmeruller. Yes yes =D Ja, har ganske tykt hår. Eller tynne hårstrå, men veldig mange tror jeg frisørene pleier å si Uansett er det som du sier, håret blir ikke tørt hvis jeg har det i knute, uansett hvor lenge knuten sitter i. Ha rdu prøvd varmruller slik at du kan anbefale meg en type/merke? Bruke rettetang, vri den og dra ut. Sliter på håret da men :/ Takk for tips, men det kan virkelig ta for alltid med håret mitt. Dessuten eier jeg ikke rettetang, og føler ikke at det er det bestekjøpet for en med 100% rett og glatt hår. Hennes & Maurits har store hårruller. De kan anbefales. Takk! Men det er vel sånne med borrelås? Synes du det er bedre enn varmruller?
Gjest Adriane Skrevet 17. februar 2012 #9 Skrevet 17. februar 2012 Ja, det står krøller/bølger i overskriften Hvis jeg setter håret i en knute etter at jeg har dusjet, er det fortsatt vått neste morgen. Setter jeg det opp mens det er tørt, detter bare bølgene ut igjen Har du prøvd når håret er halvtørt? Altså, latt det lufttørke en stund, og så, når det begynner å bli tørrere, satt det opp i knute til neste morgen. Det har fungert på mitt hår, som også er veldig tykt, og dermed fremdeles er vått neste morgen om jeg setter det opp i knute for tidlig Verdt et forsøk - gratis (bortsett fra strikken, men den har du vel fra før), og sliter lite på håret
Kari Grete 123 Skrevet 17. februar 2012 #10 Skrevet 17. februar 2012 Ja, har ganske tykt hår. Eller tynne hårstrå, men veldig mange tror jeg frisørene pleier å si Uansett er det som du sier, håret blir ikke tørt hvis jeg har det i knute, uansett hvor lenge knuten sitter i. Ha rdu prøvd varmruller slik at du kan anbefale meg en type/merke? Takk for tips, men det kan virkelig ta for alltid med håret mitt. Dessuten eier jeg ikke rettetang, og føler ikke at det er det bestekjøpet for en med 100% rett og glatt hår. Takk! Men det er vel sånne med borrelås? Synes du det er bedre enn varmruller? Ja, og de sliter mindre på håret. Aller best er nok slike ruller som du fester med pinner. Det er min erfaring.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #11 Skrevet 17. februar 2012 Har du prøvd når håret er halvtørt? Altså, latt det lufttørke en stund, og så, når det begynner å bli tørrere, satt det opp i knute til neste morgen. Det har fungert på mitt hår, som også er veldig tykt, og dermed fremdeles er vått neste morgen om jeg setter det opp i knute for tidlig Verdt et forsøk - gratis (bortsett fra strikken, men den har du vel fra før), og sliter lite på håret Ja, jeg har det. Ytterst blir det tørt med fine krøller, men innerst er det uansett vått når jeg tar ut strikken
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #12 Skrevet 17. februar 2012 Ja, og de sliter mindre på håret. Aller best er nok slike ruller som du fester med pinner. Det er min erfaring. Vet du hvor jeg kan få tak i det?
Xtra_lilje Skrevet 17. februar 2012 #13 Skrevet 17. februar 2012 never underestimate the power of a sock: Håret må være litt fuktig, men ikke vått. 2
Kari Grete 123 Skrevet 17. februar 2012 #14 Skrevet 17. februar 2012 Vet du hvor jeg kan få tak i det? Hos i parfymeri, eller hos frisør.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #15 Skrevet 17. februar 2012 never underestimate the power of a sock: Håret må være litt fuktig, men ikke vått. Men for å få rullet opp håret i en sokk, må jeg sette det i hestehale først, og da får jeg det grusomme strikkskillet i håret...
fink Skrevet 17. februar 2012 #16 Skrevet 17. februar 2012 Hva med å flette fuktig (ikke vått!) hår med litt hårskum til en løs flette?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #17 Skrevet 17. februar 2012 Hva med å flette fuktig (ikke vått!) hår med litt hårskum til en løs flette? Takk for tips, men jeg synes ikke flettebølger er noe fint
Chocoholic Skrevet 17. februar 2012 #18 Skrevet 17. februar 2012 Jeg har også veldig langt hår, og jeg har flere måter å krølle håret på avhengig av resultatet.Bildene er det nærmeste jeg kommer resultat på eget hår, som ustylet er super stritt og vil egentlig ikke gjøre annet enn å være glatt Varmruller - bruker remington sine, kjøpt på Clas Ohlson for 200,-. Funker fantastisk til å gi volum i kronen, men fordi håret er såpass langt blir håret mitt tynget ned litt slikt som på bilde nummer 3 du har lagt ved. H&M ruller - venter til håret er nesten tørt før jeg setter det opp i disse og lar håret tørke. Får stooore volumiøse krøller, men i mitt tilfelle blir resultatet litt brusete. http://www.prohaircut.com/gallery/Julia-Ormond_67139.jpg Babyliss conical wand - slik som dette http://laineygossip.com/Content/Images/Articles/watson%20met%2004may10%2003.jpg men kan dra fingrene gjennom og få litt mer fall. Er likevel definerte krøller Babyliss waving wand - går ut på det samme, men er avlang i "røret" og da blir resultat litt mer som dette https://cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/styles/image_full_width_scaled/hash/ff/1d/ff1da4792a4afb0e66dba4ef63920e32.jpg når jeg greier gjennom det med fingrene Generell regel er at større seksjoner med hår rundt rullen/baret = løsere krøller. Et lite tips til å få håret til å sitte med krølltang er å krølle en seksjon og så rulle den opp mot hodet og sette den med fliseklemmer. Gjør det med hele håret og la det kjøles - smink deg eller noe når du tar det ut og greier håret med fingrene vil det mye lettere holde på krøllen/bølgen. Jeg pleier å lage to knuter før jeg legger meg fremfor 1, i nesten-tørt hår med litt volumspray/mousse i, da blir det litt mer "rotete" samtidig som håret blir tørt. Om morgenen tuperer jeg kronen litt, bøyer hodet fremover og sprayer veldig lett med hårspray. Da får jeg noenlunde slikt hår http://static.becomegorgeous.com/img/arts/2011/Aug/05/5105/long_hair_blonde_john_fireda.jpg . Skader mindre på håret og er slik jeg foretrekker å ha det.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #19 Skrevet 18. februar 2012 Chocoholic: Tusen takk for kjempefint svar! Er det disse varmrullene du har? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=164548013
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #20 Skrevet 18. februar 2012 Chocoholic: Tusen takk for kjempefint svar! Er det disse varmrullene du har? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=164548013 Jeg har dem, flott effekt med løft/volum på toppen, men krøllene/fallet i lengdene i håret renner bare ut hos meg. Varer maks 2 min, så er effekten borte. Jeg har tykt, langt hår, frisøren sier at jeg har mye hår og hårstråene er tykke/grove.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå