Gå til innhold

Si opp leilighetskontrakt og flytte på dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker ikke å bo mer i leiligheten som jeg leier av ulike grunner. Har to mnd. oppsigelse på leiekontrakten. Er det dårlig gjort av meg å bare si opp leiligheten og flytte ut på dagen, uten å gi noen beskjed på forhånd til husverten? Jeg vil selvsagt betale husleie for mars (husleie for april blir dekt av forskuddsleie som jeg betalte da jeg flyttet inn).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bryr seg vel ikke om du faktisk er der så lenge du betaler leia i oppsigelsesperioden.

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du betaler ut oppsigelsestiden, og vasker skikkelig ut etter deg, kan jeg ikke se noe i veien for det.

• Liker 1
Skrevet

Det høres da helt greit ut, har gjort det selv. Men det du derimot MÅ passe på, er å avtale at husverten skal komme og godkjenne utvasken så snart som mulig etter du har gjort det, levere nøkler og slikt. Selv om du skal betale for de to siste mndene, er det greit å få resten unnagjort. Også slipper du å få en klage fra husverten to mnd etter du har flyttet.

Skrevet

Det bør jo være null problem så lenge du betaler det du skal ut oppsigelsestiden og som det påpekes over vasker ut skikkelig med godkjenning. Påse også at du gjør opp for evt. skader som skyldes deg selv og ikke vanlig slitasje, så det er lurt at du tar et skikkelig møte med utleier først. Selv ville jeg også tatt en del bilder når alt var pakket ut og vasket ut, slik at du dokumenterer tilstanden ved utflytting.

Skrevet

Du må jo gi beskjed uansett, men så lenge du følger reglene for oppsigelse og betaler full leie så er jo huseier bare sjeleglad for at han kan ha visninger uten en stresset leieboer med personlige ting til stede.

Skrevet

Det høres da helt greit ut, har gjort det selv. Men det du derimot MÅ passe på, er å avtale at husverten skal komme og godkjenne utvasken så snart som mulig etter du har gjort det, levere nøkler og slikt. Selv om du skal betale for de to siste mndene, er det greit å få resten unnagjort. Også slipper du å få en klage fra husverten to mnd etter du har flyttet.

Helt riktig. Men så lenge du betaler husleie så ikke lever nøklene heller. Leverer du nøklene er leieforholdet avsluttet og du skal ikke betale husleie.

• Liker 1
Skrevet

Helt riktig. Men så lenge du betaler husleie så ikke lever nøklene heller. Leverer du nøklene er leieforholdet avsluttet og du skal ikke betale husleie.

Jammen... ah, da har jeg misforstått da... takk for oppklaringen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...