Siam Skrevet 8. januar 2004 #1 Del Skrevet 8. januar 2004 Vi skal til Montreal i et bryllup i september og har tenkt til å bli to uker så vi får sett oss litt rundt. Kan dere som har vært der komme med noen tips? Er det andre steder i nærheten det er verdt å få med seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Astra unplugged Skrevet 12. januar 2004 #2 Del Skrevet 12. januar 2004 Heisann, heldiggrisen som skal til Canada :-) Jeg har bodd nær Toronto i min ungdom, og har besøkt Montreal noen dager. Jeg skal prøve å friske opp i hukommelsen. Montreal er en by med både skyskrapere og gamleby. Det er mye å se, blant annet kunstmuseer, universitetet og kirker. Montreal ligger i den fransktalende provinsen Quebec og har mange vakkert utsmykkede katolske kirker. Dere burde ta en tur innom en av kirkene! Her finner du mer turistinfo om Montreal: http://www.tourisme-montreal.org/B2C/00/default.asp Noen timers bil- eller togtur unna ligger en perle av en by som jeg anbefaler på det varmeste; Quebec City. Gamlebyen her er bare helt utrolig, tatt i betraktning at du befinner deg i Nord-Amerika (med en ganska så kort historie (europeerene gjorde nesten alt for å slette ut den indianske historien (les: massakretrete urbefolkningen og sletta spor ved å brenne deres eiendeler), så det er stort sett spor etter europeerene som er den synlige delen av Canadas historie. Gamlebyen i Quebec City har bymurer, fort, gamle bygninger og er svært romantisk. Her sitter man å beskuer livet på en fortausrestaurant eller tar en tur i hestedrosje. Her er mer om denne byen: http://www.quebeccity.worldweb.com/ Dere drar på en stort sett fin tid på året. Høstene i Canada er varme og vakre (alle løvtrærne får fine farger om høsten, men det er nok litt tidlig i september). Når det gjelder bilkjøring er det "piece of cake" (canadiske veier er fine og godt merket, men det er en fordel å kunne fransk...). Ta med internasjonalt førerkort (en oversettelse av ditt norske, fåes hos NAF). Spør gjerne om spesifikke ting, så skal jeg forsøke å svare God reise til et kjempeflott land (skulle ønske det var meg, ja...) Astra som elsker Canada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå