Gå til innhold

Montreal

Siam

Anbefalte innlegg

Vi skal til Montreal i et bryllup i september og har tenkt til å bli to uker så vi får sett oss litt rundt.

Kan dere som har vært der komme med noen tips?

Er det andre steder i nærheten det er verdt å få med seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Astra unplugged

Heisann, heldiggrisen som skal til Canada :-)

Jeg har bodd nær Toronto i min ungdom, og har besøkt Montreal noen dager. Jeg skal prøve å friske opp i hukommelsen. Montreal er en by med både skyskrapere og gamleby. Det er mye å se, blant annet kunstmuseer, universitetet og kirker. Montreal ligger i den fransktalende provinsen Quebec og har mange vakkert utsmykkede katolske kirker. Dere burde ta en tur innom en av kirkene!

Her finner du mer turistinfo om Montreal: http://www.tourisme-montreal.org/B2C/00/default.asp

Noen timers bil- eller togtur unna ligger en perle av en by som jeg anbefaler på det varmeste; Quebec City. Gamlebyen her er bare helt utrolig, tatt i betraktning at du befinner deg i Nord-Amerika (med en ganska så kort historie (europeerene gjorde nesten alt for å slette ut den indianske historien (les: massakretrete urbefolkningen og sletta spor ved å brenne deres eiendeler), så det er stort sett spor etter europeerene som er den synlige delen av Canadas historie. Gamlebyen i Quebec City har bymurer, fort, gamle bygninger og er svært romantisk. Her sitter man å beskuer livet på en fortausrestaurant eller tar en tur i hestedrosje. Her er mer om denne byen: http://www.quebeccity.worldweb.com/

Dere drar på en stort sett fin tid på året. Høstene i Canada er varme og vakre (alle løvtrærne får fine farger om høsten, men det er nok litt tidlig i september). Når det gjelder bilkjøring er det "piece of cake" (canadiske veier er fine og godt merket, men det er en fordel å kunne fransk...). Ta med internasjonalt førerkort (en oversettelse av ditt norske, fåes hos NAF).

Spør gjerne om spesifikke ting, så skal jeg forsøke å svare :wink:

God reise til et kjempeflott land (skulle ønske det var meg, ja...)

Astra som elsker Canada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...