Gå til innhold

Beatles blir film

Anbefalte innlegg

Gjest Koala Lompa
Skrevet

Dette har jeg ventet lenge på. Men når nyheten først kom så ble jeg bare nervøs..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg ventet lenge på. Men når nyheten først kom så ble jeg bare nervøs..

Hvorfor i alle dager ble du nervøs?

Gjest Koala Lompa
Skrevet

Hvorfor i alle dager ble du nervøs?

Stor bok, stor fallhøyde.

• Liker 1
Skrevet

Ja, enig i at fallhøyden er stor. Liker ikke når "gamle og kjente" bøker blir filmatisert - bøker jeg har hatt et forhold til i lang tid.

Har noe av det samme med Kon Tiki-filmen som kommer i høst. Har vært obsessed at Heyerdahl i perioder av ungdomsårene (lest alt flere ganger i året, frekventert på Kon Tiki-museet), så blir en rar opplevelse å se det på film. Veit ikke om jeg vil, veit ikke om jeg har lyst å få andre folks versjon av hvordan det skjedde. Samtidig MÅ jeg jo se den også. Gru-gleder meg, men tror faktisk at jeg gruer meg mest. Kunne ønske de aldri skulle filmatisere den, men når de først skal gjøre det må jeg jo se den.

Har et tett forhold til Beatles også da jeg var yngre, men heldigvis har jeg ikke lest boka på nærmere ti år. Så følelsene er heldigvis ikke så sterke!

Men jeg har faktsik ikke fått med seg at de skal filmatisere den, jeg... :sjenert: Hvem skal regissere, og hvilke skuespillere skal være med?

Gjest Koala Lompa
Skrevet (endret)

Akkurat de samme tankene gjør jeg meg om dette film-prosjektet. Jeg har alltid ønsket å se boken som film. Men nå når det skjer så er jeg redd jeg har for høye forventninger. Tror vi er mange som har et nært forhold til den boken og jeg har alltid sett for meg hvordan enkelte scener ville ha gjort seg på lerretet.

Joachim Rønning og Espen Sandberg står for filmen,folka bak Max Manus

Edit: Skuespillerne er ikke klare enda. Håper iallefall de plukker ut noen som har kjennskap til boken. Husker de intervjuet hun som skal spille i den nye versjonen av Reisen til julestjernen og hun hadde aldri sett filmen. Virka ikke som om hun hadde noe forhold til historien i det hele tatt.

Men kanskje det er en bra ting også,hvem vet.

Edit#2; Leste først nå at de har valgt å komprimere boka ned til et år. Litt usikker på hvordan de tenker å løse dette. Ser for meg at det da er mye fra boka som ikke blir med i filmen.

Ble enda mer skeptisk.

Endret av Koala Lompa
Skrevet

Akkurat de samme tankene gjør jeg meg om dette film-prosjektet. Jeg har alltid ønsket å se boken som film. Men nå når det skjer så er jeg redd jeg har for høye forventninger. Tror vi er mange som har et nært forhold til den boken og jeg har alltid sett for meg hvordan enkelte scener ville ha gjort seg på lerretet.

Joachim Rønning og Espen Sandberg står for filmen,folka bak Max Manus

Edit: Skuespillerne er ikke klare enda. Håper iallefall de plukker ut noen som har kjennskap til boken. Husker de intervjuet hun som skal spille i den nye versjonen av Reisen til julestjernen og hun hadde aldri sett filmen. Virka ikke som om hun hadde noe forhold til historien i det hele tatt.

Men kanskje det er en bra ting også,hvem vet.

Edit#2; Leste først nå at de har valgt å komprimere boka ned til et år. Litt usikker på hvordan de tenker å løse dette. Ser for meg at det da er mye fra boka som ikke blir med i filmen.

Ble enda mer skeptisk.

Å komprimere boka ned til ett år høres...rart ut, for å si det mildt. Dette er jo en oppvekstroman?! Svært skeptisk til at det kan funke!!

Dessuten også skeptisk til Rønning og Sandberg. Er jo de samme som regisserer Kon Tiki nå. På meg virker det litt som om de bare tar tak i store, norske hendelser og kulturfenomen (max manus, kon tiki og nå beatles), og deretter lager film om det - fordi de veit at folk vil se det. Veit ikke helt om jeg er så imponert over valgene de tar. Hva skjedde med de små fortellingene som blir til glitrende filmer?

Det er vel ellers dessverre ofte slik at skuespillerne ikke har særlig forhold til boka de filmatiserer. Husker det samme med Ringenes Herre da den kom. Derfor ble jeg også positivt overraska da Rooney Mara faktisk hadde sett den svenske Menn som hater kvinner, før hun leste manus til The girl withe the dragon tatoo.

• Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet

Plukker opp denne tråden nå når premieren på filmen nærmer seg.

Ut i fra traileren og diverse anmeldelsene så har jeg ikke stor tro på at denne filmen klarer å formidle den stemningen som er i boken. Synes det er trist at når man først velger å lage en film på en slik bok med så mye bevilgninger så er det tydligvis så mange elementer som mangler til å kunne få frem den dysterheten boken har.

Fatter ikke hvorfor de ikke gjorde en serie isteden.

Men får se den før jeg svartmaler det helt.

Anonymous poster hash: 99b40...403

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...