Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2002 #1 Skrevet 22. mai 2002 Leste et innlegg av en brud at de hadde Blyllups hyme, tror jeg den het når de kom inn i lokalet hvor de skulle spise. Noen som vet hvor en får tak i den? Andre forslag på stemningsfulle sanger til dette?
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2002 #2 Skrevet 22. mai 2002 om du leter i tidliger innlegg finner du en link til vårt land hvor Bryllupshymne ligger, både tekst og som mp3. Hva med Bruremarsj fra Löddingen med Halvdan Sivertsen, den er glad og har en utrolig vakker tekst!
Sommerbrud Skrevet 22. mai 2002 #3 Skrevet 22. mai 2002 noen som har musikk eller tekst til den sivertsen-sangen?12
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2002 #4 Skrevet 22. mai 2002 jeg har den på mp3, har mailet den til deg C. Anonym nr 2
Gjest Snorkfrøken Skrevet 22. mai 2002 #5 Skrevet 22. mai 2002 Hei du som heter C. anonym nr 2. Skulle gjerne hatt den filen jeg også - har du mulighet til å maile meg den? Håper det 12
Sussi Skrevet 22. mai 2002 #7 Skrevet 22. mai 2002 Hei hei Jeg hadde Hymne på en bryllupsdag da vi kom inn til middagen. Det var kjempefint 1212[ Dette Innlegg er endret av: Sussi den 2002-05-22 20:43 ]
tone Skrevet 22. mai 2002 #8 Skrevet 22. mai 2002 tusen takk, fant alt i Vårt land. lurte på om det var mulig å få tilsendt den andre sangen av Sivertsen også. Hvordan gjorde dere det når dere hadde denne salmen som inngang til spiselokalet? sang gjestene, spilte dere cd,..... igjen takk for hjelpen
Sussi Skrevet 22. mai 2002 #9 Skrevet 22. mai 2002 Vi spilte CD. Gjestene hadde satt seg til bords, fått skjenket drikke i glassene sine. Liten stillet så kom sangen på. Da var det helt stille i lokalet. Vi kom inn etter 2 eller 3 verset (akuratt nå står det litt stille, da jeg forandret planen rett før vi gikk inn )da de hadde hørt på sangen litt. Vi stod v/ plassene våre til sangen var over. Ingen som sang. Det var heller ikke intensjonen vår. Bare sitte stille å nyte sangen (jeg blir ennå litt rørt når jeg tenker på det. Det var et kjempefint øyeblikk. (mange tårer i øyekrokene, ikke minst i mine ) _________________ Sussi 1212[ Dette Innlegg er endret av: Sussi den 2002-05-22 23:05 ]
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2002 #10 Skrevet 23. mai 2002 tone! Jeg kan sende deg Halvdan Sivertsen sangen, men da trenger jeg mailadressen din, siden jeg ikke er registrert. Eller så kanskje noen av de som allerede har fått den kan sende den til deg C.
tone Skrevet 23. mai 2002 #11 Skrevet 23. mai 2002 kjempeflott. mail adr. min er tok den like godt vekk igjen. takk for mailen og så raskt!!!1212[ Dette Innlegg er endret av: tone den 2002-05-23 13:33 ]
Gjest Solskinn Skrevet 23. mai 2002 #12 Skrevet 23. mai 2002 nå har jeg sendt den! (og endelig fått meg nick) Jeg tror egnetlig ikke du har lov til å legge ut mailadressen din her!! C. -og så fikk jeg den tilbake. Tror ikke du kan mota så store mail på hotmai - sorry1212[ Dette Innlegg er endret av: Solskinn den 2002-05-23 13:35 ]
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2002 #13 Skrevet 23. mai 2002 Sussi; Eline igjen her med sine spørsmål. Hvordan fikk dere gjestene til å gå inn og sette seg( uten at dere var med inn..), og tok ikke 1.sjenking av vin tid ? stod dere bare utenfor å snakket da mens dere ventet på å få sangen spilt ? meget interessert i dette, for vi tenker å gjøre det samme som dere, men så skal vi også holde velkomsten så det må liksom ikke bli for mye opp og ned av stolene, skjønner ?
Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2002 #14 Skrevet 29. mai 2002 Det blir da toastmasterens ansvar å få gjestene til å sette seg. 1. gangs skjenking kan ta litt tid, for det blir litt ekstra løping siden det er da man finner ut hva gjestene vil drikke, til de neste skjenkingene vet jo servitørene hva de respektive gjestene skal ha. Men skjenkingen bør ikke ta mer enn max 5-8 min. Er du i et lokale med flygel eller piano eller du bare har cd spiller så er jo Edvard Griegs Bryllup på Troldhaugen flott. Den skal jeg bruke når brudeparet ankommer festlokalet.
Mistyen Skrevet 29. mai 2002 #15 Skrevet 29. mai 2002 Vi kommer inn til middag til toner av "Brudmarch från Delsbo" med Benny Andressons orkester. Den er så stemningsfull og flott 12
August Skrevet 29. mai 2002 #16 Skrevet 29. mai 2002 Det hørtes fint og stemningsfult ut, men jeg ville vel kanskje valgt noe annet enn en salme. Vet noen om Edvard Griegs Bryllup på Troldhaugen og "Brudmarch från Delsbo" med Benny Andressons orkester er å finne på nettet? Andre forslag er også velkomne. 12
Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2002 #17 Skrevet 29. mai 2002 Når du spør om disse finnes på nettet, mener du da cd'er til salgs, bare å høre stykkene eller filer til nedlasting? Går du inn på http://www.google.com og søker på wedding day at troldhaugen, kommer det opp mange linker, både til cd'er som kan kjøpes på nett og noen dårlige keybord versjoner. Har du kazaa, grogster, morpheus e.l. kan du søke der og finne flere innspillinger til nedlasting i mp3 format.
Sussi Skrevet 29. mai 2002 #18 Skrevet 29. mai 2002 Eline: Det gjør ikke noe m/ spørsmål. Toastmasteren vår hadde oppgaven m/å få gjestene til bords.. Det tok ikke lang tid m/ skjenkingen i vårt tilfelle. 8-9-10 minutter, kanskje ikke det en gang. I mellomtiden stod vi ja...å pratet litt ...og hadde tid til en rask tur på det lille rom (det var jo faktisk godt med disse små minuttene å "hvile" litt etter en god del familiefotografering.. "tøye & bøye" litt på smilemusklene) Tror nok ikke at noen bemerket at det tok lang tid før vi kom inn. Da vi fikk klarsignal fra servitørene at det alt var klart inne, satt vi på musikken. Vi ble bare stående v/ stolene våre...etter sangen var ferdig spilt ønsket vi velkommen. Satt oss ikke ned før etter det. _________________ Sussi [ Dette Innlegg er endret av: Sussi den 2002-05-30 00:49 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Sussi den 2002-05-30 00:51 ]
Ayla Skrevet 30. mai 2002 #19 Skrevet 30. mai 2002 Til Solskinn Jeg har sendt deg en personlig melding 12
Kipa Skrevet 1. juni 2002 #20 Skrevet 1. juni 2002 nå har jeg vært på biblioteket og lett etter bryllupsdag på Troldhaugen på cd- men ikkke funnet den. Er det noen som vet om den er på nettet så man får hørt og evt. lasta den ned?? 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå