Gjest SmurfeLurfen Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 (endret) Hei! For å gjøre en lang historie noenlunde kort: Har mørkblondt hår tror jeg. (Naturlig). Hatt lyse striper siden konfirmasjonen. Så skulle jeg farge det mer likt min naturlige farge sommeren 2011, sånn at jeg slapp å stripe det mer. Men viste seg etterhvert at frisøren brukte sånn farge som vaskes ut, og frisørsalongen sa senere at man måtte det for å gå fra lyse striper til mørk blond/brun igjen. Og siden håret mitt var begynt å bli oransj siden fargen ble vasket ut, så sa de at jeg måtte kjøpe en minicolor og gjorde det. Ble brun farge, men etterhvert ble den også rødaktig. Farget det med permanent farge etter det, men ble litt mørkere enn det jeg har naturlig og har gjort det et par ganger senere også fordi det har blitt ettervekst og rødskjær i tillegg. Så nå sitter jeg her med litt for mørkt hår og vil ha det tilbake til min naturlige farge. Har dessverre ikke mer lyst til å bruke penger på frisør.. Men når jeg får litt ettervekst igjen, kan jeg da kjøpe striper som er i samme farge som etterveksten og så stripe det? Og når jeg gjentar det når de første stripene har vokst ut litt, så vil jo mer og mer av håret blir i den fargen jeg striper det? Så slipper jeg avfarging. Er det noen som har gjort det sånn? Noe å anbefale? For man kan vel ikke farge hele håret lysere uten å avfarge det først? (selv om noen på Vita mente det). Har ca sånn farge nå: http://4.bp.blogspot.com/_F0fSwuimTGA/S7u1D0XTPiI/AAAAAAAAA94/iGBpr3fqkac/s1600/audrina-dark-hair.jpg Naturlig har jeg sånn her farge, tror jeg: http://anythinghollywood.com/2010/01/angelina-jolie-is-a-natural-blonde/ Noe sånt kanskje? http://cache2.artpri...74/LBVTD00Z.jpg Men finnes det striper som blir brune og ikke veldig lyse? Man kan vel ikke ha stripeprodukt i hele håret? Selv om det ville løst problemet med en gang. Endret 20. februar 2012 av SmurfeLurfen
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 (endret) Dobbelpost. Endret 20. februar 2012 av SmurfeLurfen
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #4 Skrevet 20. februar 2012 Gå til frisør. Du risikerer å ødelegge, misfarge og miste håret om du prøver deg på noe slikt selv. Det de gjør er at de striper det (de striper det istedet for å farge hele håret på én gang fordi det er en skadelig behandling og de vil være forsiktige) med blekemiddel, noe som gjør det gulaktig, og deretter farger det over dette med en farge som ligner på din naturlige.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Gå til frisør. Du risikerer å ødelegge, misfarge og miste håret om du prøver deg på noe slikt selv. Det de gjør er at de striper det (de striper det istedet for å farge hele håret på én gang fordi det er en skadelig behandling og de vil være forsiktige) med blekemiddel, noe som gjør det gulaktig, og deretter farger det over dette med en farge som ligner på din naturlige. Men var jo akkurat det jeg gjorde, gikk til frisør, så ble alt ødelagt da de skulle farge det tilbake og da ble det orange etter noen uker. Kan bare ikke bruke mer penger på frisør dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå