AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Jeg er 11 uker på vei og har badet i badekar mange ganger. Kanskje 2-3 ganger i uken. Synes det er skikkelig avslappende og herlig etter en lang dag på jobb, der man kanskje verker i føtter og rygg. Så las jeg i dag at man ikke bør bade, pga for høy kroppstemperatur. Uff, dette har gått meg hus forbi altså... Er dette veldig farlig? Er det store sjanser for at jeg har skadet babyen min?
Concertina Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 Det er helt trygt, det blir ubehagelig for deg lenge før det har noen innvirkning på babyen. 1
Kara W Skrevet 16. februar 2012 #3 Skrevet 16. februar 2012 Vanlig badekar er helt trygt. Du skal være forsiktig med å bli overopphetet, men dette merker du fort om du holder på å bli (svimmel og økt puls f.eks.). Dette løser du enkelt ved å bade i litt kaldere vann, og evt med døren åpen slik at dampen slipper ut. Du bør også være forsiktig med boblekar. Her samles det fort mye bakterier, og man blir enda fortere overopphetet. Har du slikt kar hjemme og renser det regelmessig kan det fint brukes, men igjen vær forsiktig med temperaturen. Jeg måtte bruke lunkent vann om jeg skulle ha på massasje-funksjonen i vårt boblekar. Jeg måtte også sette ned temperaturen når jeg dusjet, da jeg reagerte veldig på vanndampen etterhvert.
Gjest navnelapp Skrevet 16. februar 2012 #4 Skrevet 16. februar 2012 Mi erfaring er at du merkar sjølv når det vert ubehageleg. Bruk kroppstemperert vatn, og gå opp viss du merkar at det kjennest ekkelt. Eg var gravid for femten år sidan, og då var det ingen advarslar om dette. Men eg var på Island, og bada i "Heitur pottur". Då kjente eg veldig fort at dette gjorde meg uroleg og at det vart for varmt for magen. I desse "pottene" var temperaturen 40 grader. Når eg gjekk opp gjekk det over.
Gjest imli Skrevet 17. februar 2012 #5 Skrevet 17. februar 2012 Sjølvsagt ikkje farleg. Det er berre boblebad ein skal vera forsiktig med, elles kan du bade både i badekar, basseng og sjø/innsjø heilt til fødslen er i gong.
Gjest Marmot Skrevet 17. februar 2012 #6 Skrevet 17. februar 2012 Jeg badet hver eneste dag i svangerskapet mitt, det var den eneste stunden jeg fikk fri fra bekkensmertene. Men når du kommer lenger ut i svangerskapet, skal du ikke bade om du mistenker at du lekker fostervann eller har blødninger.
Meg88 Skrevet 17. februar 2012 #7 Skrevet 17. februar 2012 Bad i vei... både i badekar og boblekar. OFFENTLIGE boblebad skal man heller være litt forsiktig med har jeg hørt... dette sikkert pga stor bakterievekst...
Tolly Skrevet 17. februar 2012 #8 Skrevet 17. februar 2012 Ringte jordmor og spurte. Hun sa også bad i vei. Det var på termin😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå