Gå til innhold

Har fått tilbud om å leie i "ikke godkjent" leilighet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Jeg har fått tilbud om å leie i en fin "ikke godkjent" kjellerleilighet. Er dette ulovlig? Jeg ønsker ikke bo der dersom det er ulovlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at den er "ulovlig" er nok pga manglende rømningsvei el.l. Vet ikke om det er noe du tør å leve med ift at det kan oppstå brann f.eks.?

Ellers er jeg ganske sikker på at det kun er utleier det går utover hvis det blir oppdaget at leiligheten leies ut. Tror det straffes med bøter, men altså til utleier og ikke deg.

Hvor fant du annonsen? På finn.no? Har hørt noe om at kommunene følger med der, men vet ikke hvor troverdig det var. De har da nok å gjøre? Antageligvis blir det ikke oppdaget.

Skrevet

Grunnen til at den er "ulovlig" er nok pga manglende rømningsvei el.l. Vet ikke om det er noe du tør å leve med ift at det kan oppstå brann f.eks.?

Ellers er jeg ganske sikker på at det kun er utleier det går utover hvis det blir oppdaget at leiligheten leies ut. Tror det straffes med bøter, men altså til utleier og ikke deg.

Hvor fant du annonsen? På finn.no? Har hørt noe om at kommunene følger med der, men vet ikke hvor troverdig det var. De har da nok å gjøre? Antageligvis blir det ikke oppdaget.

Faktisk er det noen kjente som skal leie ut leiligheten. De sier at alt er ok for å få godkjent leiligheten, og at de skal søke men at det kommer til å ta litt tid. Vil det da være ulovlig for meg å bo der i den tiden det tar før de får en godkjenning fra kommunen?

Skrevet

Det er ikke ulovlig for deg. Blir dere oppdaget så får du bare beskjed om å flytte på dagen. Det er huseier som har dette ansvaret.

Men du må selvsagt passe på at at du har mulighet til å komme deg ut om det skulle begynne å brenne om natten. Kjøp inn masse brannvarslere og ha lommelykt i nattbordet. Obligatorisk!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...