Gå til innhold

Savner bollepusen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hannkatten min har vært borte lenger enn vanlig nå. Ikke som i tre uker eller noe, men lenger enn hva han pleier.

Jeg er veldig urolig nå, kjenner jeg er litt frynsete i nervene.

Han er jo tross alt lille pusen til mamma'n sin :sjenert:

Så det jeg lurer på, er om noen kan anbefale en synsk eller en dyretolk for å finne han for meg.

Tar gjerne imot andres erfaringer på området :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saken er at her jeg bor, bor det ikke så mange andre "fastboende".

Det er egentlig en hyttegrend, og det er langt til nærmeste butikk og fastboende nabo (med få unntak).

Det er bare skogområder, jorder og vann rundt her.

Det går en vei borti her, men den er ikke særlig trafikert. Dessuten er pusen livredd biler og alt annet som brummer litt.

Så vet ikke hva for nytte det vil ha for seg :sukk:

Gjest Blubberella
Skrevet

Katter kan jo streife ganske langt (også kastrerte katter), så å henge opp plakater og etterlyse på nett er aldri bortkastet.

Skrevet

Hu katta mi er redd for alt og alle. Var borte en god stund for 1års tid siden. Jeg var livredd og var ut hele natten, men plutselig kom hun hjem igjen. Håper gutten kommer hjem til mor snart :klemmer:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Dette har du sikkert alt gjort, men jeg nevner det alikevel, og det kan jo komme andre til nytte:

Har du gått en runde i hele "hyttefeltet" ditt, med en boks puse-digg, og ropt på ham, ristet på boksen, lyttet, ropt igjen ?

Noen av hyttene som har hatt besøk sist helg ? Kan han ha blitt innestengt i et uthus, en utedo, en bod etc. ?

Føler med deg, og vi krysser fingre, poter og haler for at du finner ham :kle:

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Om han er ukastrert så let etter nærmeste sted med ukastrert hukatt... der reker han sikkert rundt i venten på brunst.

Skrevet

Kanskje du skal ta å se litt på lolake kjøpesentre eller på funnet/mistet sider om noen har funnet den i et tvilsomt område og heller tatt den inn i varmen =)

Skrevet

Han er kastrert, for alle tilfellers skyld :sjenert:

Jeg har lett rundt i hyttefeltet i dag sammen med hunden. Vi verken så eller hørte noe. Heldigvis (for meg) har det vært lite besøkende rundt her i det siste, så det var ikke så vanskelig å eliminere bort enkelte hus/hytter. Tok allikevel en runde der likevel, i tilfelle han skulle ha klart å komme inn noe sted på egen hånd.

Det gav ingen resultater.

Neste steg blir nok å dra ut til de nærmeste fastboende og høre rundt der. Og henge opp plakater rundt omkring.

Jeg har søstra hans også, og jeg innbiller meg at hun kanskje ville vært mer urolig om det hadde skjedd noe med bollepusen min. Men hun ligger bare og sover og koser seg, går ut en tur i ny og ne.

De er veldig glad i hverandre (jeg innbiller meg hvertfall at det er det all kosingen deres betyr), og jeg nekter å tro at hun ikke har en viss peiling på hvor han er, og at hun ville prøvd å varsle om det var noe på ferde.

Tusen takk for alle oppmuntrende ord og lykkeønskninger, det varmer godt i mammahjertet mitt :klem:

Skrevet

Huff, håper han kommer tilbake igjen! :klemmer:

Jeg også :klemmer:

Skrevet

Er det mye snø det du bor, og har det kommet mer siste dagene? Er mulig at han kan ha havna for eks. nær ei hytte hvor det er vanskelig å komme hjem på grunn av snøen?

Grunnen til at jeg spør er at noe liknende skjedde med min pus for flere år siden. Han hadde vært ute på tur i skogen som lå rett ved der jeg bodde. Der hadde han krøpet inn i en liten fjellsprekk. I løpet av dagen hadde det kommet en del snø som gjorde det vanskelig for han å stolpe hjem igjen. Jeg fant han ikke før sent på kvelden. Da ble jeg ledet av noen ynkelige mjau og så de lysende øynene hans som reflekterte lommelykta.

Skrevet

Er det mye snø det du bor, og har det kommet mer siste dagene? Er mulig at han kan ha havna for eks. nær ei hytte hvor det er vanskelig å komme hjem på grunn av snøen?

Grunnen til at jeg spør er at noe liknende skjedde med min pus for flere år siden. Han hadde vært ute på tur i skogen som lå rett ved der jeg bodde. Der hadde han krøpet inn i en liten fjellsprekk. I løpet av dagen hadde det kommet en del snø som gjorde det vanskelig for han å stolpe hjem igjen. Jeg fant han ikke før sent på kvelden. Da ble jeg ledet av noen ynkelige mjau og så de lysende øynene hans som reflekterte lommelykta.

Mye snø er det vel ikke, ut i fra hva jeg mener er mye. Men det kom en del snø tidligere i uka. Denne forsvant imidlertidig fort. Bor i Halden, så nesten litt overrasket over at snøen la seg i det hele tatt.

Men jeg var rundt i hele området i går, ropte og lyttet. Ropte igjen. Hadde også med meg hunden, som funker som en mor for dem. Men det var like stille som dagen er lang, og hunden ga ikke noe tegn på å snappe opp noen spennende lukter.

Både jeg og samboeren trodde vi hørte han på døra flere ganger i går kveld, og løp av gårde som noen idioter. Men det var nok bare ønske høring.. :sukk:

Skrevet

Mye snø er det vel ikke, ut i fra hva jeg mener er mye. Men det kom en del snø tidligere i uka. Denne forsvant imidlertidig fort. Bor i Halden, så nesten litt overrasket over at snøen la seg i det hele tatt.

Men jeg var rundt i hele området i går, ropte og lyttet. Ropte igjen. Hadde også med meg hunden, som funker som en mor for dem. Men det var like stille som dagen er lang, og hunden ga ikke noe tegn på å snappe opp noen spennende lukter.

Både jeg og samboeren trodde vi hørte han på døra flere ganger i går kveld, og løp av gårde som noen idioter. Men det var nok bare ønske høring.. :sukk:

Da du skrev om hyttefelt tenke jeg kanskje dere bor nær fjellområder og trakter med mye snø. Har selv bodd slik tidligere.

Siden du nå skriver at dere bor i Halden, er det litt annerledes.

Skrevet

Det er vel ca 20 min med bil inn til Halden sentrum herfra. Men for byfolka er dette et hyttefelt. Jeg kaller det mer å bo på landet;)

Skrevet

Da har bollepusen til mamma kommet hjem! :rodmer:

Dog noe skamfert etter slåsskamp, men i fin form ellers.

Jeg er så glad og måtte bare få det ut! : )

• Liker 3
Skrevet

Så fint å høre at han er hjemme igjen!

Gjest Survival
Skrevet

Uff, den tittelen var lett å lese feil....

"Savner bollemusen min"

Skjønte ikke hvorfor tråden lå på kjæledyr :fnise:

Skrevet

Så flott! :)

Nå ble jeg glad på dine og pusens vegne.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Så flott å høre ! :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...