AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Ok, nå er jeg skikkelig deppa. Har gått rundt med smerter i nakke/skulder området i snart 3 år, er 25 år og i dag var jeg hos legen (igjen). Har hatt en kul mellom skulderbladene som har vært/er skikkelig øm og vond.. Tatt bilde av den, legen tror det er et nevrinom- men bare tror.. evnt. annen ekspansiv prosess står det i svaret.. Hva i all verden betyr det?? Og jeg blir så frustrert.. Prøver å tenke at det er godartet- for det er den jo om det er det.. men jeg er så fryktlig redd for kreft. Det er min største frykt i livet!! Skal sies at jeg også har hovne lymfeknuter på halsen (men akkurat for små til å sjekkes nærmere) og har levert celleprøver med bakterier i (tror jeg legen sa) 3 ganger nå (2,5 år siden første prøve), så nå merker jeg at stresset nærmer seg klimaks... Legen min var verdens hyggligste i dag- og har henvist meg videre til en spesialist (husker ikke hvordan- noe på o.. ), men hun trodde de ville velge å sende meg direkte til Oslo. så nå må jeg vel vente et par-tre mnd på å komme inn der.. og imellomtiden havne på psykiatrisk pga tankene mine.. Jeg er IKKE psykisk syk, men nå er jeg snart så frynsete at det ikke er mer og ta av.. Så om noen kan hjelpe meg over på noen positive tanker blir jeg veldig glad nå!
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 Nevrinom er så og si alltid godartet! Tenk positivt!
Gjest ts Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Joda, det skjønner jeg- men jeg sliter sånn med å klare å tenke positivt nå :-( noen tips til å klare det? Og hvor lang tid kan jeg forvente at det tar før jeg kommer til spesialtist? (legen svarte bare at hun trodde det ikke tok så lang tid..), blir så superstressa- klarer ikke unngå det :-(
Sugerøret Skrevet 17. februar 2012 #4 Skrevet 17. februar 2012 Nevrinom er vondt!! Knute/svuls på nerven,kort forklart. Har hatt dette i venstre hånd og det var sykt smertefullt! Skal du inn og sjekke nervesignalene? Min er nesten borte nå,kjenner den kun av og til. Forstår at du er nervøs men prøv å snakk deg selv ned. http://www.lommelegen.no/legesvar/nevrinom-rygg http://snl.no/nevrinom
Gjest ts Skrevet 17. februar 2012 #5 Skrevet 17. februar 2012 Takk, prøver å ikke tenke på det- men holder på å gå på veggen snart. Den sitter midt mellom ryggen og skulderbladet og verker konstant og gjør hele området super-stivt (og ja, jeg er til behandling ofte- blakker meg hver eneste mnd på det..).. Tror jeg skulle på vurdering for få fjerne den.. lurer på hvor mange mnd til jeg må gå som dette før noe blir gjort.. klarer snart ikke følge skole og jobb som jeg pleier- og vil nødig havne på nsb.. men det virker som eneste muligheten min snart!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #6 Skrevet 18. februar 2012 Du har min dypeste forståelse og medfølelse når det kommer til hvordan fysiske plager påvirker psyken!! Jeg har også godt rundt og hatt vondt i en del av kroppen leeeeeeeeenge. Ikke bare har det gjort vondt, men området har også vært betent og påvirket utseendet. Har gjort meg til halvveis krøpling, og jeg har måttet gi opp min aktive livvstil. Har også hatt mange bekymringer rundt problemet, og har utviklet angst pga det. Jeg føler meg heller ikke psykisk syk i utgangspunktet, men "småplager" som gir opphav til smerter og bekymringer kan gjøre at en hver går på veggen. Føler at mange (leger) ikke forstår dette. Nå skal jeg heldigvis til legen igjen i neste uke, så vi får se om de får fiksa på meg. Men jeg har mine tvil. Håper du kommer inn til spesialisten fort Tviler på at det er kreft, men skjønner godt at det plager deg. Stor klem!
Gjest ts Skrevet 18. februar 2012 #7 Skrevet 18. februar 2012 Tusen takk for svar <3 prøver å skyve det lang bak i hodet og ikke tenke på det, er sikkert helt ufarlig men veldig plagsomt og vondt... Håper ikke det tar fryktlig lang tid å komme til spesialisten- for må orker jeg snart ikke "holde ut" lenger med jobb og deltidsstudium...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå