Gå til innhold

Når anskaffet du mobil?

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Zalomine

Jeg, og min bror, fikk mobiltelefoner i julegave et år... jeg gikk på vgs, var antakelig i 96? Den var stor og upraktisk, men grei nok da. Nå har jeg min 3. og den trives jeg langt bedre med. Likte min 2. også jeg altså. Sånn størrelse som man kan ha i lomma, eller i det miste i veska SAMTIDIG som de er en paraply, kunne ikke ha begge deler med min 1. (og den veska jeg da hadde) nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte min første mobil i 1999. Da flyttet jeg hjemmefra og syntes jo det var kjekt å ha en telefon. Det var en Motorola som var veldig tungvindt! Husket jeg måtte memorere mobilnummer når jeg skulle sende sms for jeg kunne ikke hente det fra telefonboka! :roll:

Hadde den ikke så lenge. Byttet den ut med en Siemens C35. En helt annen verden! Denne ble så byttet ut med Siemens C45 og nå skal jeg snart kjøpe meg en ny en. Tror det blir Siemens C62. Ja, jeg :hjerte: Siemens. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min første mobiltelefon for rundt 4 år siden. Av en god venn som skjønte at jeg hadde lyst på telefon, men var for treg i avtrekkeren til å kjøpe den selv... Mitt argument den gang var: "Hvorfor skulle ikke jeg kunne ha mobiltelefon, når min eldste sønn og alle vennene hans har det? Jeg som er trebarnsmamma, yrkesaktiv og på farten i bil hver dag!" Kjekt å ha, liksom... :ler:

Min første var en Motorola, og det var stor stas! Ett år etterpå kom kameraten vår med en Nokia 5510, og det var enda mer stas - kunne sende bildemeldinger og alt slags! Ett år etter det igjen fikk jeg en NOKIA 3310 til jul - kjempegreier! Og for et år siden fikk jeg en NOKIA 6510 - og den har jeg overhodet IKKE planer om å kvitte meg med med det første, nei! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min første telefon i -93 tror jeg, da jeg var 17 år. Min far var i bransjen og tenkte at det var betryggende og til en hver tid kunne sjekke om hans eneste datter befant seg. :roll: Det var ennå i den tida da mobiltelefon ble sett på som en overlevning fra jappetida og dødsharry å bruke. Var fryktelig flau over den og fryktelig flau om jeg ble sett med den.

Den var på størrelse med en pakke melk og supertung. Aner ikke hvilket merke det var. Motorola kansje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg anskaffet min første i 1995, en Alcatel, så vidt jeg husker. Kvittet meg med den i '96, og kjøpte ny høsten '97. Da en Panasonic. Føles lenge siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk i julepresang av sjefen i 1994.

En skikkelig murstein av en telefon, med hele 6 timer stanby!

Det var greier det! :briller::hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var som 16-åring. Da var jeg blant de siste av alle sammen. Grunnen var at pappa plutselig kom hjem med mobil og kontantkort slik at de endelig kunne få tak i meg. (Var aldri hjemme :hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lille meg...

fikk min første mobiltlf i 19års gave fra søskene mine! (faktisk 6 år siden!!)

Hadde ikke tenkt til å kjøpe meg en selv....synes det var litt "teit"... :D

Men nå kan jeg ikke leve uten den lille tingsen min.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk min første mobil i 92, etter at jeg hadde vært innblandet i en bilulykke.

Bilen bake meg hadde mobil og jeg fikk låne den for å ringe dem jeg var på vei til. Politi og ambulanse kom raskt på plass takket være han bak. Etter den episoden fant jeg ut at det var greit å ha mobil med seg når jeg var ute og kjørte, så da kjøpte jeg meg en Moterola Tac Tic (eller noe i den duren)

Var forresten ikke lange tiden etter min ulykke, før jeg måtte tilkalle hjelp pga. en bilulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 97 / 98 engang.

"Alle" på videregående hadde, og jeg hadde selvfølgelig lyst på.

Kjøpte samme som bestevenninna mi, og det var en sort Bosch mobiltelefon. Ganske grei for sin tid egentlig. Den var flat og ikke gigastor som mange andre. Men den er jo diger i forhold til den jeg har nå.

Har som nr.2 hatt Ericsson GA628, så en svær murstein av en Motorola ( nødtelefon i en tid med null cash og ødelagt mob. ) og så fikk jeg meg en Nokia 5110.

Nå har jeg Nokia 6310i og er ganske fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...