Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Inspirert av en annen tråd lurer jeg på en ting...

Når anskaffet du deg mobil??

Hvorfor?

Selv kjøpte jeg meg mobil da jeg flyttet på hybel som 16-åring.

Clea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skaffet meg mobil som 16åring også, rett før jeg begynte på videregående.

Vet ikke helt hvorfor, men begynte å bli vanlig å ha det, og det begynte å komme billigere mobiler med kontantkort.

Skrevet

Jeg kjøpte min første mobil i 1997 da jeg flyttet til Molde som student. Det var en diger murstein av en Phillips (!) telefon som kosta 1 krone.. Burgunder var den også..

Ubeskrivelig stygg når jeg tenker etter, men gud bedre så stolt jeg var av den!!!! :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjøpte min første i 1997 da jeg flyttet til en leilighet hvor det ikke var fasttelefon, og hun jeg delte med hadde mobil så hun var ikke interessert i å dele abonnement.

Var ikke så stor og stygg den, en hendig Ericsson-sak. Jeg er vel ikke så storforbruker av telefoner egentlig, nå er jeg på min.. 3. Skifter dem ut først når telefonen går til helvete. Må ha ny snart, eller kjøpe batteri.. Jeg er overbevist om at de er laget for planned obsolence, at de er laget for å holde i 2 år, eller kanskje 18 mnd, så når bindetiden er over så må man ha ny..

Skrevet

Jeg gikk i eh.. 8. tror jeg. Det er en del år siden... Fikk iallefall en Phillips Diga med kontantkort, slik at muttern skulle få kontakt med meg hvis det var nødvendig.

Skrevet

Jeg kjøpte en phillips twist da jeg var 14 eller 15 tror jeg..

Skrevet

Fikk min første mobil når jeg flytta på studenthybel og fikk en kjæreste. Det var fasttelefon der, men jeg var nesten aldri hjemme, så det var greit å ha en mobil å legge igjen beskjed på. Jeg tok den aldri med meg, brukte den bare som telefonsvarer. Men den var stor og stygg, og, da!

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg kjøpte min første mobil for 6 år siden.

Skrevet

For seks år siden. Jeg tror det var en Siemens.

Skrevet

For 4 1/2 år siden. Skulle være lenge utenlands om sommeren og flytte til en annen by etter på - leie leilighet. "Alle" andre hadde mobil, så da var det på tide at jeg anskaffet meg en. Kjøpte billige og stygge først. Nå har jeg nettopp fått min tredje - Nokia 6600. :D

Skrevet

Kjøpte min første for omtrent ni år siden, altså vinteren 1995. En forferdelig dårlig telefon og med elendig dekning mange steder. Fint at den elektroniske verden går videre.

Skrevet

Min første fikk jeg i jobbsammenheng for 17 år siden - men om det var en mobil.. er vel et diskusjonsspørsmål.. Den var slepbar.. og kunne tas med i bil osv. "Stor kasse" med skikkelig telefonrør.

Første "skikkelige" mobil var en Eriksson av typen de kalte "kjøttbein".. (og det var den størrelsen også) .. det ble sagt at hvis snekkeren ikke fant hammeren sin brukte han telefonen.. :ler:

Skrevet

Da jeg flyttet på hybel som 16 åring.

Skrevet

Kjøpte meg en DIGER flat sak - Siemens - i 1998 (tror jeg...var det ikke det var det i 1997). Hvorfor? Tja - jobba som journalist og ville være tilgjengelig.

Skrevet

Fikk en Nokia 2110 på nyåret i 1995. Det var i jobbsammenheng.

Har hatt kun Nika siden - og har fortsatt samme nummer.

Skrevet

Kjøpte meg en Philips Fizz til 1 krone tror jeg det var - i 1993 kanskje.... Fant den igjen her om dagen og den var utrolig stor og veide sikkert 1 kg! Da jeg kjøpte den var den utrooolig kul :P Har forøvrig fortsatt det samme nummeret som jeg hadde da :D

På den tiden var sms gratis også - men jeg hadde ingen å sende til for jeg var den eneste som hadde mobil :-?

Skrevet

Da jeg flyttet til Bergen for å studere høsten 1999. Jeg ventet i det lengste.

Skrevet

Kjøpte vår første mobil i 1995, bodde på hybel uten fasttelefon. Det var en ganske så stor Nokia. Fikk min første egne mobil (har alltid hatt felles med gubben) høsten 2001 da jeg var høygravid. Har da stort sett "arvet" hans når han har kjøpt ny, men nå skal jeg kjøpe en splitter ny til meg selv ganske snart! :D

Skrevet

Jeg kjøpte min første mobil telefon høsten 1995.Det var en Sånn Motorola sak som så ut som ei stor Klubbe.Hadde den lenge.

Koldbruna :vinke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...