AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Jeg har fått ødelagt et rom, det er en vannskade. Nå skal jeg skrive inventarliste til forsikringsselskapet. Men jeg aner jo ikke hvordan denne lista skal skrives. For eksempel TV, hvor spesifisert skal det være? Merke, størrelse, årsmodell, antatt verdi/pris? Eller har forsikringsselskapet egne kalkulatorer? Enn veggbilder, som man har fått i gave og ikke aner prisen på? Holder det da å skrive veggbilde i glassramme så og så stort? Eller bøker, det koster jo så mye i den butikken, mens i en annen koster det noe helt annet. Holder det der å skrive bare tittelen på boka? Hjelp meg.
Kara W Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 Vi fikk et excel-skjema som vi fylte ut. På de fleste tingene skrev vi "ting - årstall - nypris", evt antatt markedspris for antikviteter o.l.. Bøker og klær skrev vi samlet, med mindre det var noe av spesiell verdi. De bruker en del standardkalkulator på ting, så jo mer du kan spesifisere jo bedre. F.eks Philips TV - 2009 - 15.000 35 Pocketbøker - div årstall - 150 stk 42 bøker - div årganger - 300 stk Komplett leksikon - 1852 - 100.000 Maleri av Ole Hansen - 2007 - ukjent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå