Gå til innhold

Lønn, hva tjente/tjener du i timen?

Gjest Kajsa-krabat

Anbefalte innlegg

Gjest Kajsa-krabat

I tillegg til lærerutdanningen jeg holder på med, så jobber jeg vedsiden. Nå lurer jeg på hva en normal timelønn er for et voksent menneske med en type jobb ala det jeg har, i resepsjonen på et treningssenter. Jeg har en del administrative oppgaver jeg har ansvar for og får 100 kr timen og 105 kr i helg....Jeg vet ikke om jeg kunne tjent noe bedre noen annen plass?? Men det er kansjkje noen her som har hatt ekstra jobber, hva var i såfall lønna til hvilken type jobb??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved siden av studier har jeg ekstrajobb i butikk (faghandel), Tjener

127, 96 i timen. Får også tillegg for ubekvem arbeidstid om jeg jobber etter kl 18 eller etter 13 på lørdager.

Arbeidsoppgavene krever noe spesialkompetanse, men er ikke så særlig vanskelige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kajsa-krabat

Hmmm, lurer på om jeg tjener litt lite da... De oppgavene jeg har krever ikke noe spesiell kompetanse men en del kunnskap som tar litt tid å sette seg inn i (verdt å nevne at det er bare meg som utfører disse oppgavene, altså jeg har ansvaret for at de blir gjort). Men hva gjør jeg da...Ber om høyere lønn eller se meg om etter annen jobb...jeg vet en venninne som sitter i kassa på en butikk som har grunnlønn på 100 kr timen men det er uten tillegg for ubekvem arb.tid osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

"Minimumslønn" (siden vi ikke har noen minstelønn i ordets rette forstand i Norge, skriver jeg det i "") for butikkansatte over 18 år er på snaue 100 kr/t. Dette praktiseres av de fleste, enten du er organisert eller ikke. I de fleste butikker får du lønnsøkning fra du er 24-29 mener jeg. Hos oss er det en "topplønn" uten faglært-tillegg på ca 120-130 kr/t, for en vanlig medarbeider. Dvs dersom du er over 24, bør du kunne få bedre betalt enn det du har nå omtrent hvor som helst - for butikk er noe av det dårligst betalte du kan jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet

Jeg har 104 pluss tilleggene for ubekvem arbeidstid. Dette er i butikk - jeg er ansvarlig når jeg er på jobb. Så sånn sett synest jeg ikke det er så innmari mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som saksbehandler i staten fikk jeg 118 per time. Dette var inntil rett før jul (da sluttet jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg jobber som vekter. Gjør egentlig mye rart, når jeg tenker meg om. Jeg er vaktleder (men har en del vakt, resepsjons og vaktmesterfunksjoner i tillegg) med alle tillegg ligger jeg vel på 130 kr. timen, men jeg synes ikke det er mye til å være mellomleder i en bedrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er servitør ved siden av studiene, og tjener tariff, ca 113 kroner timen, pluss tillegg som ikke er så innmari gode.

Men er jo tips ved siden av da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på hotell som stuepike, får 112 kr i timen. På helgene får vi 9,50 i tillegg og på kveldene får vi ca 10 kr i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg tjener 102,93 pr time, det er som assistent innen pleie og omsorg (kommunalt ansatt). Tillegg for kveld/natt og lør/søn, hhv 25 kr mellom kl 1700 og 0600 og kr 18 hele døgnet lørdag og søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg utdanner meg så jeg har ikke noe fast jobb, men har hatt samme jobb om sommeren de siste tre åra hvor jeg er litt altmuligperson, har ikke noe utdanning innenfor det bedriften driver med men jeg tjener sånn omtrent 100 kroner timen, har ikke regna helt nøyaktig på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lærervikar: 135,-

Ansatt i Coop: 80-ett-eller-annet pluss ub tillegg.

Dette er jo noen år siden. Skulle gjerne hatt en jobb igjen. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nettopp blitt atten

Jeg har jobbet i en baker/cafe siden jeg gikk i tiende på to forskjellige steder.. når går jeg vk1. jeg har hele tiden fått 75 kroner timen, uansett når på dagen jeg har jobbet, eller om det er i helga.

Nå har jeg nettopp blitt atten, og jobbet der jeg jobber nå siden sommeren.. jeg jobber som regel de 4-5 siste timene på dagen, og stenger butikken alene et par ganger i uka..

jeg har nå spurt om jeg får mer lønn og sjefen måtte høre med regnskapsføreren.. hvor mye tror dere at jeg kan regne med å få? hvor mye BØR jeg få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

102,5 kr timen pluss tillegg mand til lørd etter 16. Enda mer lørd etter 18 og 21. Og hele sønd. Tilleggene varierer fra 10,50 til 29,50. Grunnlønnen varierer med ansinitet. Jeg har enten 3 eller 5 år. Husker ikke helt hvordan det ble beregnet.

Jobber deltid en kveld i uken og annenhver helg ved siden av studiene. Hver vakt er på 7-8 timer. Er relativt fornøyd. Når man jobber lange vakter blir det mer penger ut av det. Hadde aldri giddi å hatt jobb hvor jeg for eksempel bare jobbet 4-5 timer om gangen.

Jobber på Esso OTR :oops: .

Kunne tenkte meg noe mer relatert til min høyere øk.adm.ledelse utdannelse, men av pratiske årsaker har det blitt noen år der på meg. Planer om å søke andre steder til sommeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt fast jobb, men har en del vikarjobber!

Som fabrikkarbeider får jeg 120,- i timen. (+ skifttillegg selsagt)

Som lærervikar får jeg 236,- i timen.

Som fagarbeider i SFO får jeg 116,- timen.

Syns dette er veldig godt betalt jeg!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...