Gå til innhold

Frosne grønnsaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Tenkte å lage meg lapskaus i dag ved hjelp av frosne grønnsaker/lapskausblanding. Teller kalorier, og når jeg skriver inn 200 gram av disse grønnsakene, får jeg opp 80 kcal. Stemmer dette? Trodde det så og si ikke var kalorier i grønnskaker, eller tar jeg helt feil nå? Er medlem av Grethe Røede, og det kommer opp som ja-mat, men dog 80 kcal. Ikke at jeg henger meg opp i et så lite kaloriinntak, men ble litt nysgjerrig på kcal i grønnsaker :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Tenkte å lage meg lapskaus i dag ved hjelp av frosne grønnsaker/lapskausblanding. Teller kalorier, og når jeg skriver inn 200 gram av disse grønnsakene, får jeg opp 80 kcal. Stemmer dette? Trodde det så og si ikke var kalorier i grønnskaker, eller tar jeg helt feil nå? Er medlem av Grethe Røede, og det kommer opp som ja-mat, men dog 80 kcal. Ikke at jeg henger meg opp i et så lite kaloriinntak, men ble litt nysgjerrig på kcal i grønnsaker :gjeiper:

Det kan du jo finne ut ved å legge inn 10 eller 100 gram av hver enkelt grønnsak ;)

Men noen grønnsaker har mer kalorier enn andre. Gulrøtter og poteter har noe mer kalorier enn f.eks. kål, paprika, tomater osv :)

Skrevet (endret)

Når ble 40 kcal pr 100 g MYE!? :overrasket:

edit: selvfølgelig er det ja-mat. Det har lite kalorier, særlig i forhold til hvor mange nyttige næringsstoffer du får ut av det.

Endret av Pingting
  • Liker 3
Skrevet

Dette stemmer nok. Kommer litt av bla at det er poteter i den. Men fortsatt, det er kun 80 kcal. Mindre enn i en banan, og ganske mye mer mat (synes jeg i alle fall). PEIS PÅ!

Skrevet

Du synes 40 kcal per 100 gram er mye? Du kan jo spise en halv kilo grønnsaker og allikevel få i deg mindre kalorier enn en Go'Morgen-yoghurt. Det er ikke mye, og det er noe galt med deg.

Selvfølgelig er det kalorier i grønnsaker. Og pass på, det er ikke 0 kalorier i eple og appelsin heller. Men det er FÅ.

Skrevet

Bekymrer man seg for kaloriene i grønnsaker så bekymrer man seg for feil ting. Det er ikke om du spiser 100 eller 200 gram grønnsaker i middagen din som er hovedproblemet gjennom en dag ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...