Gå til innhold

Italia - bryllupsreise

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt oss for en todelt bryllupsreise, fordi vi skal i bryllup igjen i London enuke etter vårt bryllup. Vi tar Danmark første uken, tar fergen til England og reiser derfra til Italia.

Vi har lyst til å dra til Cinque Terre - noen som har vært der? Jeg har vært i Toscana før, og ellers Romagna Emilia-distriktet. Noen som har noe å anbefale i Italia? Helst ikke Amalfi-kysten, det er litt langt unna Genoa (der er flyplassen).

Blir glad for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra Genova og sydover langs den italienske rivieraen er det super nydelig. Perfekt for bryllupsreise. " De fem små landsbyer" som inkluderer både Portefino og St. Maragrita er vel vært et besøk. Fortsett videre sør om dere har tid. Helt til La Spezia som er et nydelig sted.

Anbefalt reies rute er å ta tog. Toget går langs Middelhavskysten. Et ettermiddagstog, hvor du kan sitte i resturantvognene, drikke vin og se solen stupe fargesprakende i havet..... det er romantisk det!

God tur! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da bør dere også dra innom Portovenere. En annen liten fargerik landsby langs kysten. Kan anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... kommer vel ann på hvordan du definerer fine strender.... :-)

Jeg har reist en del og har vel vært på bedre strender... MEN du kan fint bade. Dette er et område som brukes av rikere italienske familier som ferie steder, og de bader.

For bading vil jeg generelt anbefale å bo på hoteller med egen strand. da er kvaliteten på strenden ofte bedre.

Så du filmen "Svindlere med stil" ? Deler av den filmen er spilt inn på et hotell i St. Maragarita. (selv om de later som om det er Frankrike) Det er et fint hotell, med egen strand. Det kan jeg anbefale. Husker ikke navnet, men det kan jeg finne ut av om du vil.

Om du skal bo i dette området anbefaler jeg at du bor i St. Maragarita. Portefin er endel dyrer, men kun i en hyggelig spasertur avstand. Gå dit og spis lunch, og gå tilbake (buss går også) det er en fin tur langs strand promeanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...