Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Er det noen som har testet shampo fra Lush? Var de bra? Passer de for en med sensitiv hodebunn?

Lurer litt på å kjøpe, men gidder ikke dersom de er elendige. Håper noen kan svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De innholder sulfater, som er uttørrende, og dermed passer de ikke for sensitiv hodebunn. Har hatt lyst til å kjøpe hårprodukter og såper derfra flere ganger, men det aller meste har dessverre sulfater. :forvirret:

Skrevet

Jeg bruker shampooene fra LUSH som "avlastning" til vanlig shampoo. De inneholder dårlige stoffer lush-produktene også, men færre enn shampoo fra butikk og frisør.

Lush-shampooene er mildere mot hår og hodebunn, men "renser" ikke like godt. Derfor blir håret mitt fortere fett enn ved vanlig shampoo. Derimot lukter noen av de himmelsk og er drøye i bruk.

HVis du vil prøve mer etisk hårvask, har jeg hørt mye bra om Einerlåg fra helsekost. Tror det blir mitt neste kjøp.

Skrevet

Jeg er veldig glad i lush sine sjampoer, særlig de i fast form. De har en sjampobar som er spesielt for hodebunnsproblemer, den heter soak and float. Jeg vil oppmuntre deg til å prøve, jeg ble fan etter første forsøk :rodmer:

Skrevet

Jeg ELSKER alle shampoo'ene jeg har prøvd i fra Lush!

Big (den absolutte favoritten), Seanik og New! Hair. Får vanligvis fett hår etter èn dag, men med disse slipper jeg å vaske håret i to - tre dager.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Har du muligheten så stikk innom og hør om du kan få en prøve, de pleier å være veldig snille på det :)

Jeg elsker produktene deres,men lenge siden jeg prøvde shampooene

• 2 år senere...
Skrevet (endret)

Jeg har veldig kraftig psoriasis i hodebunnen, og det har også begynt å komme rundt omkring på kroppen.

Jeg har prøvd 4 forskjellige shampoer fra lush: Den røde, faste, som lukter jul(husker ikke navnet, Soak and Float(fast form), BIG(halvveis flytende) og Rehab(flytende). Alle funket forholdsvis bra, men Rehab er desidert best for meg. Soak and float hjalp med å få vekk kløen, men sårene forsvant ikke.

BIG var litt for hard mot hodebunnen, da det er kraftige saltbiter i den. Veldig god, men jeg skrubbet litt for mye.

Den røde baren funket veldig fint, men bruker den mest til jul, fordi den lukter kanel :3

Rehab er mye skånsommere sånn sett, og den lukter veldig godt :) Man skal ikke ta så mye av de heller.

Jeg tviler litt på det ene svaret her, om at håret blir fortere fett/ikke blir vasket like bra av Lushproduktene. De vasker like bra som andre shampoer, men jo oftere man vasker håret, jo vanskeligere er det å holde det rent. Dette er fordi de naturlige oljene og enzymene i håret og hodebunnen ikke får jobbet som de skal. Jeg hadde problemer med dette selv. Håret mitt ble fett etter 1 1/2 døgn, og det var så irriterende! Jeg bestemte meg da for å sette håret mitt i, ironisk nok, "rehab". Det vil si, jeg vasket ikke håret mitt på 1 1/2 uke. Det var lett for meg, heldigvis, fordi jeg var på ei hytte i ingenmannsland uten innebygd vann. Nå vasker jeg håret ca. to ganger i uken, uten at håret blir fett i mellom, og heller ikke skitnere. På sommeren, sjeldnere med shampo, da jeg heller bare skyller det :)

P.S.: Bruker forresten Rehab fast for øyeblikket :)

Endret av IsabelPetrine93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...