Gå til innhold

Utrstyr til oljemaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå tenkt å begynne å male litt. Har kjøpt inn noe, men usikker på alt jeg trenger av utstyr.

Jeg har: Maling, pensler, lerret, stafeli, palett og palettkniv.

Hva mer trenger jeg for å starte med oljemaling, som jeg MÅ ha?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nå tenkt å begynne å male litt. Har kjøpt inn noe, men usikker på alt jeg trenger av utstyr.

Jeg har: Maling, pensler, lerret, stafeli, palett og palettkniv.

Hva mer trenger jeg for å starte med oljemaling, som jeg MÅ ha?

:)

Pass på at du også har terpentin, eller noe annet som white spirit, du kan vaske penslene dine i etter at du har brukt dem. Ellers må du bare prøve deg frem på hva akkurat DU trenger. Er mange forskjellige måter å male på, å det er det bare du som finner din måte :)

Lykke til!

Skrevet

Husk også å ha god ventilasjon i rommet du skal male på, oljemaling er heftige saker om du sitter lenge i lukta :)

Lykke til, og husk å smøre penslene dine i olje (matolje eller noe) etter at du har vasket dem, ellers blir de raskt ødelagt.

Skrevet

Takk for svar :)

Ble tipset om at jeg måtta ha slik linolje, men fikk ingen forklaring på hva dette er. Noen som vet? :)

Skrevet

Meh, du skal bare male på hobybasis nå, ikke sant? Olje på penslene er for å holde dem myke etter at man mishandler dem med white spirit - så for øyeblikket er det jo bar eå prøve seg fram md det som du evnentuelt har, er jo så man ikke må kjøpe nye pensler hver gang du skal male :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...