Flammy Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Jeg har nå tenkt å begynne å male litt. Har kjøpt inn noe, men usikker på alt jeg trenger av utstyr. Jeg har: Maling, pensler, lerret, stafeli, palett og palettkniv. Hva mer trenger jeg for å starte med oljemaling, som jeg MÅ ha?
labb Skrevet 18. februar 2012 #3 Skrevet 18. februar 2012 Jeg har nå tenkt å begynne å male litt. Har kjøpt inn noe, men usikker på alt jeg trenger av utstyr. Jeg har: Maling, pensler, lerret, stafeli, palett og palettkniv. Hva mer trenger jeg for å starte med oljemaling, som jeg MÅ ha? Pass på at du også har terpentin, eller noe annet som white spirit, du kan vaske penslene dine i etter at du har brukt dem. Ellers må du bare prøve deg frem på hva akkurat DU trenger. Er mange forskjellige måter å male på, å det er det bare du som finner din måte Lykke til!
Wombat Skrevet 18. februar 2012 #4 Skrevet 18. februar 2012 Husk også å ha god ventilasjon i rommet du skal male på, oljemaling er heftige saker om du sitter lenge i lukta Lykke til, og husk å smøre penslene dine i olje (matolje eller noe) etter at du har vasket dem, ellers blir de raskt ødelagt.
Flammy Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2012 Takk for svar Ble tipset om at jeg måtta ha slik linolje, men fikk ingen forklaring på hva dette er. Noen som vet?
Wombat Skrevet 19. februar 2012 #6 Skrevet 19. februar 2012 Meh, du skal bare male på hobybasis nå, ikke sant? Olje på penslene er for å holde dem myke etter at man mishandler dem med white spirit - så for øyeblikket er det jo bar eå prøve seg fram md det som du evnentuelt har, er jo så man ikke må kjøpe nye pensler hver gang du skal male
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå