Gå til innhold

Hvordan styrke IMMUNFORSVARET?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har så dårlig immunforsvar etter sykdom,hva kan jeg gjøre for å bedre dette raskest mulig???

Hva bør jeg feks spise???

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvitløk. Absolutt. Som barn likte jeg det som pålegg, men det er kanskje litt sterkt hvis du ikke er så vant med det. Men i mat i alle fall. Veldig bra for immunforsvaret. :)

Skrevet

Spise sunt og ikke dusje hver dag!

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg spiser mye hvitløk, løk, gulrot, paprika, brokkoli og tomat...men får fortsatt flere ulike betennelser og infeksjoner =/

Skrevet

Det aller beste du kan gjøre for å hjelpe immunforsvaret ditt er å ikke utfordre det for mye. Vær nøye med hygienen, særlig på hendene. Men ikke overdriv - det kan virke i motsatt retning. Dusjing flere ganger hver dag (eller så lite som en gang om dagen om du bruker såpe hver gang) kan bidra til å ødelegge den delen av immunforsvaret som finnes i huden. Resultatet kan bli tørr og irritert hud som øker faren for infeksjoner og den slags - særlig om du er disponibel for det.

Livsstil har en million ganger mer å si enn å spise én bestemt matvare eller å ta noen "vidunderpiller". Spis sunt. Vær fysisk aktiv. Sov nok. Ikke stress så mye (lettere sagt enn gjort, jeg vet...). Ikke gå på fylla annenhver dag. Få deg frisk luft og sollys. Pass på at du får i deg det du trenger av næringsstoffer - alt fra vitaminer til sunt fett til jern til alt annet. Å få i seg næringsstoffene gjennom mat er definitivt å foretrekke, men er ikke matlysten på topp er en multivitaminpille mye bedre enn ingen ting.

Har du vært hos legen med dette? Det finnes både tilstander og medisiner som kan kødde til immunsystemet ditt. Mistenker du at det er noe sånt, bør du få det undersøkt slik at du kan få tilpasset behandling og ev. endre livsstil. Har du en av de latsabblegene som ikke gidder å sjekke ordentlig så finner du deg en ny en ;)

Skrevet

Jeg har hørt at C-vitamin er bra :sjenert:

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg verken røyker eller drikker...så det er nok ikke der problemet ligger. Alle blodprøver og slikt er fint...Er bare det at jeg er så uheldig å får atlt av betennelser og infeksjoner (virker det som). Prøver å spise sunt, mye frukt og grønt. Prøver så godt jeg kan å begrense godteri og brus til helgene.

Bør nok begynne å trene...alt jeg gjør nå er å gå turer...

Får begynne på omega3 tenker jeg

Skrevet

Avant Garden holder meg frisk, og kjenner jeg at noe er på gang tar jeg full dose. Og stopper det som evt var på vei. Google.

Skrevet

C-vitamin, d-vitamin og sink!

Men før du begynner å ta tilskudd bør du få tatt blodprøver som viser hva du evt. mangler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...