MissStiles Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Kjæresten og jeg skal reise bort sammen et par ganger de neste 6 månedene. Alt fra en langhelg til litt over 1 uke. Han har ikke reist veldig mye og pleier bare å pakke alt sammen ned i en tursekk. Om under 1 måned har han bursdag og i den sammenheng har jeg nevnt om han kanskje ønsker seg en koffert/trillekoffert. Det virket han ikke negativ til. Men hvilken skal jeg kjøpe til han? Forslag?
Gjest Badabing Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 Jeg hadde kjøpt kvalitet. Jeg har hatt både billigere og dyrere trillekofferter, og de billige røyk etter tur. De må jo tåle ganske hard bruk. Den siste trillekofferten min kjøpte jeg i 2008, og den har holdt kjempebra. Det er utrolig kjedelig når glidelåser og hjul ryker, og man må ut på leting etter ny koffert midt oppe i reisestress. Jeg måtte teipe sammen den ene kofferten rett før jeg skulle reise en gang. Så jeg ville gått for Samsonite eller lignende.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 16. februar 2012 #3 Skrevet 16. februar 2012 http://1.bp.blogspot.com/_-4a_--RxvJw/THkSYZOACeI/AAAAAAAAB50/_hTmXeLEXmg/s1600/Pinky.jpg Har ikke prøvd den, men tenkte å skaffe meg denne siden jeg trenger en større. Er en rosa Samsonite i hardplast, bør tåle litt? Tror de har ekstradeler osv på flyplasser omkring, i alle fall på de største, og at delene er enkle å skifte. Har en Samsonite koffert i sort stoff som jeg har hatt i 2-3 år, veldig bra. Har ikke reist allverdens, men har brukt den minst 20 ganger på fly i innsjekket bagasje, og flere ganger som håndbagasje. Hvor stor har du tenkt på, da? En som er liten nok til å brukes som håndbagasje eller en sværing du kan ha på 3-ukersferie?
Gjest Badabing Skrevet 16. februar 2012 #4 Skrevet 16. februar 2012 Angående hardplast/ikke hardplast. Er det en stor koffert du skal ha, ville jeg ikke kjøpt hardplast. Da kan man ta med ting som kan bli ødelagt i håndbagasjen i stedet. På sånne sværingkofferter blir de fort tyngre om de er i plast, og man ønsker jo ofte å holde seg under f.eks 20 kg. Skal du ha en mindre til håndbagasjenog weekendturer, ville jeg valgt en i hardplast så du kan putte alt i den.
Gjest Annaires Skrevet 16. februar 2012 #5 Skrevet 16. februar 2012 Ville kjøpt samsonite(?) hvertfall. De holder en mannsalder. Og hardplast.
MissStiles Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2012 Hvor stor har du tenkt på, da? En som er liten nok til å brukes som håndbagasje eller en sværing du kan ha på 3-ukersferie? Tenkte ikke at den kofferten skulle brukes som håndbagasje nei.. Men grei nok størrelse til 1-2 ukers ferie. Ikke sånn kjempestor koffert.
effy Skrevet 16. februar 2012 #7 Skrevet 16. februar 2012 Anbefaler Samsonite. Det er gode solide kofferter. Og skulle noen av delene ryke så er det lett å få reparet de
challenger Skrevet 16. februar 2012 #8 Skrevet 16. februar 2012 Jeg har en stor rosa koffert(den finnes vel i tre-fire forskjellige størrelser) fra samsonite, og er kjempefornøyd med den:) Den tåler mye, og de har vel 10-års garanti på koffertene sine!
I-AM-Nicole Skrevet 16. februar 2012 #9 Skrevet 16. februar 2012 (endret) Kunne trengt noen anbefalinger selv.. Sliter med det dritet jeg har hjemme i tre forskjellige typer -.-' Endret 16. februar 2012 av I-AM-Nicole
Fanteria Skrevet 16. februar 2012 #10 Skrevet 16. februar 2012 Jeg stemmer også for Samsonite Har en selv som har vært med på flere turer. Den har gode hjul og er generelt solid. Mener å huske at den jeg kjøpte har 10 års garanti også.
caroprins Skrevet 16. februar 2012 #11 Skrevet 16. februar 2012 Har reist verden rundt med Samsonite. Den har fått mye bank,men er like hel. Kvalitet
Cata Skrevet 16. februar 2012 #12 Skrevet 16. februar 2012 (endret) Stemmer som de fleste andre har gjort: Samsonite. Har hatt flere av dem opp gjennom årene og de mest brukte har fått en god del juling. Eneste grunnen til at jeg byttet ut min favorittkoffert var at den var av så gammel type at den ikke hadde hjul. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg brukt den enda. Min nåværende er av denne typen, -"mellomstor" størrelse (tror det er den på 64 cm). Den fungerer veldig greit på alt opptil en ukes reise. Skal man være borte lenger så kan kanskje en litt større være å foretrekke. I motsetning til Badabing så foretrekker jeg stor koffert i hardplast. Den går alltid med på bagasjebåndet og dermed er det den som får mest juling. Har en billig "myk" koffert fra Clas Ohlsson som såvidt går som håndbagasje. Det kan være greit at kofferten er litt fleksibel når man skal stappe den inn i en mer eller mindre full bagasjehylle, og ikke i kabinen får den uansett mindre bank enn om man sender den. (De senere årene har jeg av samme grunn sverget til en litt solid skinnbag ved de anledningene jeg bare trenger å ta med håndbagasje.) Fin å se på og lett å dytte inn i bagasjehylla. Kan bli litt tung å bære hvis jeg må gå langt. Det er eneste minuset. Endret 16. februar 2012 av Cata
Grønt blad Skrevet 16. februar 2012 #13 Skrevet 16. februar 2012 Vi har denne modellen fra Samsonite. Den er i hardplast slik at vi også kan putte skjøre ting i den. Hardplast veier litt mer enn stoff, men vi synes det er verdt det. Vår har fire hjul, noe som er veldig praktisk. Jeg trodde ikke jeg ville like det, men jeg er veldig glad vi har det, spesielt hvis kofferten er tung og man må gå lange strekninger. Vi valgte Samsonite fordi det er god kvalitet. Den tåler en trøkk, og hjulene er av god kvalitet og de ruller godt, veldig mye bedre enn den litt billigere kofferten vi har. Gode hjul er gull verdt hvis man må trille kofferten på dårlig underlag.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #14 Skrevet 16. februar 2012 Vi har denne modellen fra Samsonite. Den er i hardplast slik at vi også kan putte skjøre ting i den. Hardplast veier litt mer enn stoff, men vi synes det er verdt det. Vår har fire hjul, noe som er veldig praktisk. Jeg trodde ikke jeg ville like det, men jeg er veldig glad vi har det, spesielt hvis kofferten er tung og man må gå lange strekninger. Vi valgte Samsonite fordi det er god kvalitet. Den tåler en trøkk, og hjulene er av god kvalitet og de ruller godt, veldig mye bedre enn den litt billigere kofferten vi har. Gode hjul er gull verdt hvis man må trille kofferten på dårlig underlag. Ubrukelig på snøføre.... Da er det bedre med en koffert med bare to hjul. 1
Grønt blad Skrevet 16. februar 2012 #15 Skrevet 16. februar 2012 Ubrukelig på snøføre.... Da er det bedre med en koffert med bare to hjul. Det er mulig å vippe kofferten til siden og kun bruke to av hjulene. Man MÅ ikke bruke alle fire.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #16 Skrevet 16. februar 2012 Det er mulig å vippe kofferten til siden og kun bruke to av hjulene. Man MÅ ikke bruke alle fire. Hjulene er for små, snøen pakker seg inn der og blir umulig å trille (og det sier jeg fordi jeg i dag gikk og slet i snøen på en slik en, måtte til slutt bære den....)
Anglofil Skrevet 16. februar 2012 #17 Skrevet 16. februar 2012 Stemmer også for Samsonite. Har også en slik en med fire hjul. Har reist en del på vinteren uten at jeg synes den er helt forferdelig å drasse med seg. Klart, upraktisk med snø, men det synes jeg uansett trillekoffert. Mvh Yvonne
Gjest Pia22 Skrevet 16. februar 2012 #18 Skrevet 16. februar 2012 Hva med denne typen fra Samsonite? Den er hardplast og lettere enn andre kofferter i samme str. http://www.samsonite.dk/cubelite-spinner-76cm-25inch-dark-red/product-en.htm?or=8291734010&shs={2aba70e7-9cc4-4508-a0f4-bc879911c066}
Grønt blad Skrevet 16. februar 2012 #19 Skrevet 16. februar 2012 Hjulene er for små, snøen pakker seg inn der og blir umulig å trille (og det sier jeg fordi jeg i dag gikk og slet i snøen på en slik en, måtte til slutt bære den....) Da jeg brukte kofferten i snøvær og ganske mye umåket nysnø for noen uker siden gikk det ganske greit selv om kofferten var tung. Ja, selvfølgelig er det ikke like lett å trille kofferten i snø som på flatt flyplassgulv, men det gjelder da alle trillekofferter. Jeg har uansett lite tro på at Samsonites kofferthjul er så mye dårligere enn andres. De fleste kofferter har små hjul som ikke er beregnet på dyp snø. Dersom TS vet at kofferten skal bli brukt mye i dypsnø bør hun vel velge en annen, men for de fleste er ikke mye snø et så stort problem at de har behov for monsterhjul på kofferten. TS har også en dagbok med en tittel som tilsier at det å gå lenge i dypsnø ikke er et stort problem som de ofte støter på.
Olive Skrevet 19. februar 2012 #20 Skrevet 19. februar 2012 (endret) Jeg har også kofferter i hardplast fra Samsonite, men syns de er for tunge. Er mest fornøyd med settet mitt fra Travel. Har denne typen i 3 størrelser. Mine er i et finere mønster vel og merke. De er lette, har gode hjul og tåler det meste. Kjøpte dem i veskebutikken på Eger. Endret 20. februar 2012 av Olive
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå