Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Boka måtte bare ha en egen tråd!

Jeg leste den ferdig igår, fikk ikke lest fort nok!

For en bra bok!

Men jeg lurer på en ting.

I en av de siste sidene i boken står det om en prest som møter en person.

Denne personen ber presten ha miskunn, og presten gir denne personen en 20kroning.

Det følger da en beskrivelse av denne personen.

Og da lurer jeg på; Hvem er han?

Siden han beskrives helt i slutten av boken kan han jo ikke være hvem som helst.

Er dette en som har vært en karakter tidligere i boka, og som jeg ikke har fått med meg?

:klo:

Videoannonse
Annonse
Gjest Katten.
Skrevet

Nesbø har vel vært litt kryptisk angående om det kommer fler Harry Hole-bøker i diverse intervjuer. Skulle visstnok være et hint rundt side 300?

Skrevet

det må være et gody sjult hint!

Men kan det vcære Harry som denne presten prater med?

Nei, det går jo ikke. Han ligger jo i leiligheten til Oleg.

Hmm...

Skrevet

Jeg mener å huske at jeg skjønte det når jeg leste boken, men nå er det så lenge siden at jeg har glemt det :ler:

Beklager at jeg ikke kunne være mer til hjelp :gjeiper:

Skrevet

her var det lite hjelp, gitt!

:ler:

• 2 måneder senere...
Skrevet

Endelig fått kjøpt boka. Gleder meg til å begynne og lese den!!!

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg er endelig ferdig med den! Jeg skjønte heller ikke det siste med han presten og han andre personen, og den graven, hvem sin grav var det? Er jeg veldig glemsk nå?

Skrevet

Ingen som vet?

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Er nok Harry. Etter hva jeg husker har mannen som dukker opp lyseblå øyne og furete ansikt? Harry har jo det.

Endret av Mortem
  • 2 uker senere...
Skrevet

Åh, nå sitter jeg og å grubler hardt her etter ferdiglest bok. Virker som han har vesten på enda da(rotta).Hjertet har ikke sluttet og slå. Og dette med Harry Holes siste tanker og denne uskyldsrene personen, og ordet gjenfødelse.

Også den røde plakaten på som driver og dukker opp. Gjenfødelse går igjen. Søker man opp noen ord der på google kommer det faktisk opp endel interessant.

Også den der titaniumsfingeren hans som er nevnt hele tiden.

Jaja, han kan ihvertfall engasjere han godeste Herr Nesbø. Hvem vet kanskje holder han bare mulighetene åpne for evt. nye bøker en gang i fremtiden.

Gjest sardintroll
Skrevet (endret)

Jeg synes helt klart at det var en opptur etter Panserhjerte, som jeg må innrømme å synes var litt "meh". Jeg grublet ikke så mye over slutten egentlig, men regnet med at Harry ikke var helt dau. ;)

Endret av sardintroll
Skrevet (endret)

Jeg synes helt klart at det var en opptur etter Panserhjerte, som jeg må innrømme å synes var litt "meh". Jeg grublet ikke så mye over slutten egentlig, men regnet med at Harry ikke var helt dau. ;)

hehe, nei er litt enig i det du sier. Det var litt opp og ned i denne boka og. Men synes den er hakket bedre enn Panserhjerte ja. Synes han stakkars Hole får såpass mye medfart så det nesten er på grensa til latterlig. Men blir allikevel sittende å gruble litt etterpå.

Og enig i at jeg ikke ser så mange tegn til at han nødvendigvis er stein dau nei.

Endret av Cordelia
Skrevet

Jeg undret meg også litt over det, men gadd ikke å undre så veldig hardt, for jeg synes helt ærlig at boken var litt dårlig. Likte Snømannen, men Gjenferd ble litt overdrevet. Karakteren Harry ble litt i overkant... Tøff, kanskje? Vanskelig å forklare, men jeg føler ikke at det var noen kvalitetsbok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...