Gå til innhold

Hva er det med pus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på jobb i hele kveld. Kom hjem nettopp. Og la merke til at pus er litt hvit rundt øyet. Og det lukker seg.. kun det ene øyet. Det ser litt slik ut når han er på vei til å sovne, men det andre øyet holder seg åpent. Eller.. det lukker seg litt det også. Kan det være at han bare er trøtt? Han hopper rundt og virker pigg ellers :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være øyekatarr, ville ringt veterinær for en sjekk og øyedråper.

Gjest Marregutt
Skrevet

Jeg har vært på jobb i hele kveld. Kom hjem nettopp. Og la merke til at pus er litt hvit rundt øyet. Og det lukker seg.. kun det ene øyet. Det ser litt slik ut når han er på vei til å sovne, men det andre øyet holder seg åpent. Eller.. det lukker seg litt det også. Kan det være at han bare er trøtt? Han hopper rundt og virker pigg ellers :)

Katta har blitt homo

Skrevet

Hvit som i at det er noe hvitt i/på øyet, eller at øyet er hvitt?

Skrevet

Nei, verken på eller i. Det er i linjekanten til øyet på en måte. Utpå pelsen. Ikke i selve øyet.

Gjest Blubberella
Skrevet (endret)

Er det blinkhinnen du ser? Den hvite ekstrahinnen som kommer frem når katten sover, koser seg osv? I såfall kan katten ha vondt i øyet eller noe som irriterer. Kanskje, som nevnt ovenfor, øyekatarr. Verdt å sjekke ut, så kontakt veterinær. Hvis katten er utekatt kan den ha fått en kloreskade i/ved øyet som plager den, og da bør du sjekke at ikke hornhinnen er skadd. Problemer med øynene bør alltid tas seriøst.

Glem det med blinkhinnen... Utenfor øyet? Har den noe puss rundt øyet? Det høres isåfall veldig ut som katarr eller et betent sår rett ved øyekanten. Bør sjekkes hos veterinær.

Endret av Ylvina
Skrevet

Skal selvfølgelig ta kontakt med vetrinær, men jeg ble litt småbekymret nå.

Nei, det virker ikke som puss heller. Den har på en måte bare blitt lysere. La plutselig bare merke til det.

Og nei, den hvite hinnen kommer ikke fram. Han bare lukker det litt som når han holder på å sovne.

Gjest Blubberella
Skrevet

Høres i hvertfall ut som at noe irriterer ham i/ved øyet. Du får oppdatere oss når du har vært hos veterinær :)

Skrevet

Ja, det høres sånn ut. Nå er han og spiser så jeg får ikke sett på han, men han lar meg ta rundt det uten å protestere.

Får ta han med en dag straks. Får se Åssen han er i morgen tidlig :)

Skrevet

Dyrlegen sa jeg skulle bruke øyedråpevann til i morgen. Når vi har time.

Men det er ikke det samme som linsevæske? Er det?

Skrevet

Dyrlegen sa jeg skulle bruke øyedråpevann til i morgen. Når vi har time.

Men det er ikke det samme som linsevæske? Er det?

Saltvannsdråper som du får kjøpt på apotek.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...