Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kikker på muligheten for å kjøpe meg en brand new leilighet som skal stå klar rett over sommerferien i år.

Det jeg lurer på da er hvor mye har man som regel mulighet til å velge selv?

Tenker mest på bad (fliser, innredning, dusj) og kjøkken (kjøkkeninnredning).

Den eneste informasjonen (relevant for dette) som kommer frem av prospektet, er:

BAD - 1 stk. 60 cm hvit slett baderomsseksjon m/vask type Foss Badinett (skjønner at denne nødvendigvis ikke kan byttes ut..)

- 1 stk. termostatstyrt dusjsett med glidestang (og akkurat hvor mye av en dusj er dette? ikke noe kabinett/dører av noe slag - kun selve dusjsettet?)

- På bad leveres og legges fliser på gulv med oppkant. Maks flisepris kr 150,- pr. m² inkl. mva. (gir dette meg mulighet til å kunne velge type fliser selv, så lenge det er under 150,- per kv.m?)

KJØKKEN - Kjøkken- og garderobeinnredning inngår i leilighetens salgssum med kr 37.500,- inkl mva, levering og montering. Hvitevarer og felt mellom over- og underskap er ikke

medtatt. (kan jeg selv velge kjøkkeninnredning da innenfor oppgitt pris, siden de ikke har spesifisert noe mer enn som så? eller er det forhåndsbestemt en type for alle leilighetene, og that's it?)

Jeg vet at det nødvendigvis ikke er noe fasitsvar på disse spørsmålene, men dersom noen sitter på erfaringer fra liknende situasjoner, så gjerne kom med dem! :)

Jeg tenker jo at noe av moroa med å kjøpe noe flunkende nytt, er jo muligheten til å være med å forme det slik man ønsker og vil selv. Jeg vet ikke hvor gøy jeg vil synes det er dersom "min" leilighet (uten møbler i) er prikk lik alle naboenes leiligheter.. :/

På forhånd tusen takk for svar! :):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker faren min kjøpte en av disse tomannsboligene som man ser overalt for en stund tilbake.

06bdbfa13c483353db9231f9c93fc0db-148023-1.jpeg&script=tinde-property-prospect-main

Der bygget firmaet først huset og satte opp alt av vegger o.l. Så fikk vi tre uker på å tapetsere, legge gulv, lakke lister, sette inn peis og lignende. Etter de tre ukene kom firmaet tilbake og gjorde siste finish med lister, satt inn kjøkkeninnredning, gjorde ferdig bad og satte inn trappen.

Jeg tror at dersom man skulle ha noe utenom "det vanlig" kunne man vel få det, men da kostet det jo ekstra dersom det var ekstra jobb for dem. Er ikke 100% sikker. Vi hadde heller ingen makspris på noe som helst av gulv, tapet o.l. Men så kunne vi kjøpe mellom dem (noe som var billigst) eller kjøpe i butikk dersom vi ville ha noe annet.

Mener firmaet som bygget huset skulle ha mellom 30 og 40 tusen en plass dersom vi ville at de skulle male og legge gulv, men da var det bare de helt basic tingene. Ikke lakking av lister og slikt.

Skrevet

Som regel så velger du alt selv, men det som er inkludert i prisen er ofte billigste sort. Skal du ha noe annet, så må du betale mellomlegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...