AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 hei har tenkt å starte opp et 3-4mål med å drive jordbruk og plante rosenkål,issalat,blomkål og slikt... har alltid vært flink med planter og har plantet mye av dette i små mengder,men vil gjerne utvide. og så klart økologisk,og skal prøve å selge dette til lokalbedrifter. lurer da på om det er noen forlag som støtter opp økonomisk for dette tiltaket???
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 Det heter faktisk ikke "bønder". Det heter agronomer.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #3 Skrevet 16. februar 2012 Kun 3-4 mål? Det er jo på størrelse med hagen min. Tror nok du må ha mer skal du få noen form for støtte. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #4 Skrevet 16. februar 2012 greit...ville bare starte med noe først og se om det faktisk funker før jeg satser på noe større. men likevel har jeg muligheten til å gjøre jorden større,kjenner han som leier ut. men spørsmålet er jo egentlig om noen vet om et forbund som deler ut støtte til slike formål? søkte på nettet men fikk opp masse rart som ikke stemmer helt...
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #5 Skrevet 16. februar 2012 Når du skal drive så smått i utgangspunktet kan jeg ikke se hvor du skal få økonomisk støtte fra. Men mulig Innovasjon Norge, NAV e.l kan få et vilt innfall og støtte deg, hvis du bor lagelig til og skriver en grundig søknad. For å drive jordbruksvirksomhet med støtte tror jeg også en må være utdannet agronom? Ellers er det som en over her sier at du driver jo ikke større enn en vanlig privathage, og avlingen vil bli liten i forhold til arbeidsinnsatsen - muligheten for at det skal lønne seg er svært liten. Tror det lureste er å ha det som et hobbyprosjekt i starten, ved siden av annen inntekt, slik at du får prøvd ut interessen blant de du tenker som kunder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå