Gjest Myumi Skrevet 7. januar 2004 #1 Skrevet 7. januar 2004 Jeg har lyst til å komme med en aldri så liten oppfordring nå som det bare er 15 dager igjen til MM's termin (barnet kan jo komme før også). Da Märtha Louise fødte sin datter i April i fjor hadde vi noen helt idiotiske og korttenke debatter her på KG startet av endel misunnelige/uvitende kvinner som mente at hun ikke burde få spesialbehandling på Rikshospitalet. De mislikte at sykehuset hadde satt i verk ekstra sikkerhetstiltak i form av vakthold og at hun hadde eget rom etc. Så ble det snakk om misbruk av ressurser, de økonomiske problemene i helsevesnet forøvrig, de dumme kongelige som vi ikke trenger, etterfulgt av en debatt om Kongehus versus President. En diskusjon som stort sett kun handlet om penger og skattebetalernes utgifter til klær, sko og smykker Det som fikk slutt på diskusjonen var det faktum at få hadde tenkt på hvor pågående pressen og andre mennesker er. Mange fotografer ville nok oftet lemmene sine for ett privat bilde av MM rett etter fødselen eller lignende ting, og hun har på lik linje med alle andre mennesker krav på ro etter en påkjenning som jo en fødsel er. Etter at noen få hadde påpekt dette stillnet kritikken. Kan vi prøve og unngå disse evinnelige diskusjonene igjen? Nå er det en tronarving (Maud Angelica er jo også tronarving men lengre bak i rekken) som skal fødes og mediapresset vil (om mulig) bli enda sterkere denne gangen. Om dere liker MM eller ikke så spiller det ingen rolle, hun er i medias søkelys og må av den grunn ha spesialbehandling, særlig i en såpass personlig og sårbar situasjon som en fødsel er. Om dere ikke har forståelse for dette så er dere kyniske, og nei jeg jobber ikke for Slottet eller noen andre tilknyttet Kongehuset. Vi skal ha respekt for MM som menneske. Hun har krav på ro og fred!
Helena Skrevet 7. januar 2004 #2 Skrevet 7. januar 2004 Vi skal ha respekt for MM som menneske. Hun har krav på ro og fred! Kongefamilien har kun én funksjon og det er som "underholdningsobjekter". De er mer enn godt nok betalt for det, og de har ikke i lik grad som andre, krav på et privatliv. De behandles fordelaktig sammenlignet med andre personer i de fleste sammenhenger, mot å godtta et liv i full offentlighet. Dette var MM mer enn klar over da hun gikk inn i familien.
rosett Skrevet 7. januar 2004 #3 Skrevet 7. januar 2004 Oi 15 dager og greier, har ikke fulgt så mye med på det, men jeg ville ikke hatt 150 journalister oppi senga mi. Husk at dette ikke er en diskusjon om kongehus vs. president, men et argument for at familier, ikke minst mor og barn, trenger ro og fred etter en fødsel. Samme om en er en offentlig person eller ikke. Ellers er det ikke så vanskelig å lage en egen tråd om kongehus / president. Kunne for eksempel komme med fler funksjoner til kongelige men sparer meg.
chimp Skrevet 7. januar 2004 #4 Skrevet 7. januar 2004 mot å godtta et liv i full offentlighet. Kongelige personer er født inn i dette, de har ikke valgt det selv. Dette var MM mer enn klar over da hun gikk inn i familien. Det er jeg til en viss grad enig i!
Gjest Myumi Skrevet 7. januar 2004 #5 Skrevet 7. januar 2004 Dette var MM mer enn klar over da hun gikk inn i familien. La meg spørre deg om dette; hva tror du ville skje om MM ikke fikk ekstra vakthold/sikkerhetstiltak på sykehuset?
Helena Skrevet 7. januar 2004 #6 Skrevet 7. januar 2004 La meg spørre deg om dette; hva tror du ville skje om MM ikke fikk ekstra vakthold/sikkerhetstiltak på sykehuset? Hun får vakthold og spesialbehandling på sykehuset mot å godta full offentlig eksponering. Det er dette jeg er uenig i Hun har krav på ro og fred!
Gjest Myumi Skrevet 7. januar 2004 #7 Skrevet 7. januar 2004 Nå handler dette kun om det som skal skje i forbindelse med fødselen, ikke om Kongehuset generelt. Vennligst forsøk og holde deg til saken.
Gjest sexysadie Skrevet 7. januar 2004 #8 Skrevet 7. januar 2004 Jeg kommer ikke til å fotfølge MM med kameraet mitt for å få bilder av henne like etter fødselen. Hvorfor tror du at kvinner er sjalu på Mette Marit?
Orthia Skrevet 7. januar 2004 #9 Skrevet 7. januar 2004 Kan vi prøve og unngå disse evinnelige diskusjonene igjen? På et åpent diskusjonsforum må man vel kunne diskutere de temaene man finner interessante? Det er jo fritt opp til deg om du vil delta i diskusjonen eller ikke..
Gjest gjesta Skrevet 7. januar 2004 #10 Skrevet 7. januar 2004 På et åpent diskusjonsforum må man vel kunne diskutere de temaene man finner interessante? Det er jo fritt opp til deg om du vil delta i diskusjonen eller ikke.. Enig med Morrison. At diskusjoner om kongehuset dukker opp fra tid til annen er naturlig siden dette er statsformen vår, og det er naturlig at diskusjonene blir flere når det skjer begivenheter i kongefamilien. Dessuten har du i grunnen selv vært med på å starte en diskusjon, ved å oppfordre oss til ikke å diskutere.
Gjest sexysadie Skrevet 7. januar 2004 #11 Skrevet 7. januar 2004 Synes ikke noe synd på MM akkurat. Hun vil bli så godt tatt vare på før/under og etter fødselen. Det er ikke alle gravide kvinner unnet d.
Helena Skrevet 7. januar 2004 #12 Skrevet 7. januar 2004 Nå handler dette kun om det som skal skje i forbindelse med fødselen, ikke om Kongehuset generelt. Vennligst forsøk og holde deg til saken. Jeg holder meg til saken og synes ikke MM har krav på fred i forbindelse med fødselen.
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2004 #13 Skrevet 7. januar 2004 Kan vi prøve og unngå disse evinnelige diskusjonene igjen? Hvorfor starter du den sjøl da????
Gjest Myumi Skrevet 7. januar 2004 #14 Skrevet 7. januar 2004 Det er ikke noe poeng i å gjøre seg dumme, dere vet hva jeg mener og hvorfor jeg skrev innlegget.
Gjest sexysadie Skrevet 7. januar 2004 #15 Skrevet 7. januar 2004 Jeg holder meg til saken og synes ikke MM har krav på fred i forbindelse med fødselen. Vel... Jeg er uenig her. Dama må få slippe å forholde seg til journalister mens hun blir sydd av jordmora. Snedig å tenke på at kongelige er skapt på samme måte som oss andre. Altså: de føder likens som andre damer og går på do på samme måte .....
Gjest Myumi Skrevet 7. januar 2004 #16 Skrevet 7. januar 2004 Jeg holder meg til saken og synes ikke MM har krav på fred i forbindelse med fødselen. Du holdt deg ikke til saken og du svarte heller ikke på det du ble spurt om. Og med denne uttalelsen har du vel sagt nok.
Gjest gjesta Skrevet 7. januar 2004 #17 Skrevet 7. januar 2004 Det er ikke noe poeng i å gjøre seg dumme, dere vet hva jeg mener og hvorfor jeg skrev innlegget. Dumme..... :klø:.....vi?....næh!
Gjest sexysadie Skrevet 7. januar 2004 #18 Skrevet 7. januar 2004 triggerhappy idag? med d nicket burde du ta d litt kuli...
chimp Skrevet 7. januar 2004 #19 Skrevet 7. januar 2004 Du holdt deg ikke til saken og du svarte heller ikke på det du ble spurt om. Og med denne uttalelsen har du vel sagt nok. Uuuuhhh!!! Hva slags debatt-teknikk er du demonstrerer her? Dette er DISKUSJONSFORUM. Når det gjelder kongelige er d faktisk mange meninger ute og går, og det bør du ha respekt for!
Joplaya Skrevet 7. januar 2004 #20 Skrevet 7. januar 2004 Eh... MM har ikke krav på ro og fred fordi hun har valgt dette selv? Skal man heller vinkle det til den nyfødte? Har ikke h*n krav på litt ro og fred? Har ikke h*n krav på at moren er noelunde oppegående og ikke sover når h*n trenger pupp og stell fordi hun er så sliten etter alle krav om at hun skal stille opp? Synes det er sprøtt hvordan enkelte krever å få innsyn i både det ene og det andre, til svært ubeleilige tidspunkter, bare fordi noen "har valgt det selv". Jeg har ikke noe behov for å se et så ferskt bilde som mulig av den nyfødte. Hadde ikke gjort meg noe om jeg måttet ha ventet i 5 dager på et bilde eller uttalelser fra mamman.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå