AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Jeg har gått noen år på universitetet, og vet veldig godt at setningen "i denne oppgaven skal jeg drøfte...." ikke er den peneste formuleringen eller det som høres mest akademisk ut, men hvordan skriver egentlig dere innledning/problemstilling? Kom gjerne med eksempler fra humaniorafag? Jeg har egentlig gitt en lang f da det meste (utenom eksamen) jeg har levert inn er uten karakter, men siden nyttårsforsettet mitt er å levere inn mer gjennomførte arbeider så spør jeg like gjerne her. Håper på KONKRETE eksempler.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 i denne oppgaven skal jeg ta for meg..? i denne oppgaven skal vi se nærmere på..? det kommer liksom litt ann på hva som kommer etter de ordene..
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 Jeg har brukt og innlede med hva hovedfokuset/utgangspunktet/temaet i oppgaven er, deretter "Jeg har derfor valgt problemstillingen..."
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 Du kan vel bare kutte vekk "i denne oppgaven skal jeg". Når du stiller et spørsmål i innledning, bør det da være ganske klart at du har tenkt å svare på det i løpet av oppgaven? F.eks.: Hvis du presenterer teori e.l., kan du etterpå spørre noe som: Hvordan stiller Amund Amundsens bok seg til dette? For så å føye til et par litt mer konkrete spørsmål. Men kan du ikke gi et eksempel på en oppgave og problemstilling du har hatt tidligere, da er det lettere å hjelpe deg. (Ikke det at jeg er så veldig god på det, men det er jo andre lyse hoder her.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå