Gå til innhold

Etterbetalt når man mottar annen ytelse i mellomtiden? NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Lurte på om man får etterbetalt for behandlingstiden når man mottar annen ytelse i mellomtiden?

Jeg søkte om AAP, men den ble utsatt tre måneder, så nå får jeg sosialstønad i mellomtiden. Faller etterbetalingen bort da? Nå høres jeg grisk ut.. :sjenert:

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Lurte på om man får etterbetalt for behandlingstiden når man mottar annen ytelse i mellomtiden?

Jeg søkte om AAP, men den ble utsatt tre måneder, så nå får jeg sosialstønad i mellomtiden. Faller etterbetalingen bort da? Nå høres jeg grisk ut.. :sjenert:

Takker for svar!

Dersom dy blir innvilget AAP får du det fra søknadsdato ( dersom du ikke har fått avslag og skal søke på nytt, da) NAV sosial tar refusjon av sine utbetalinger til deg i etterbetalingsperioden, dvs at du ikke får hele beløpet utbetalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dy blir innvilget AAP får du det fra søknadsdato ( dersom du ikke har fått avslag og skal søke på nytt, da) NAV sosial tar refusjon av sine utbetalinger til deg i etterbetalingsperioden, dvs at du ikke får hele beløpet utbetalt.

Hva vil det si? At de trekker fra det jeg har fått i mellomtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil det si? At de trekker fra det jeg har fått i mellomtiden?

Stemmer det.

La oss si at du får etterbetalt 50.000 for 3 mnd. Disse tre månedene har du fått sosialhjelp på kr. 30.000. Da vil du få utbetalt 20.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil det si? At de trekker fra det jeg har fått i mellomtiden?

Ja! Det blir som at du aldri hadde fått sosialstønad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har jeg fått innvilget AAP og fått etterbetalt 25 tusen, hvordan går jeg frem for å betale disse tilbake? Eller skal jeg bare vente på brev med krav om tilbakebetaling?

Og jeg har fått mer i sosialstønad, enn jeg vil få utbetalt månedlig i AAP etter skatt, må jeg i tillegg betale tilbake det mellomlegget? Da går jeg vel noen tusen i minus.. :sjenert:

Help!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått innvilget AAP og fått etterbetalt 25 tusen, hvordan går jeg frem for å betale disse tilbake? Eller skal jeg bare vente på brev med krav om tilbakebetaling?

Og jeg har fått mer i sosialstønad, enn jeg vil få utbetalt månedlig i AAP etter skatt, må jeg i tillegg betale tilbake det mellomlegget? Da går jeg vel noen tusen i minus.. :sjenert:

Help!

Beløpet ble trukket fra før jeg fikk etterbetalingen så de pengene jeg fikk var forskjellen mellom mottatt sosialstønad og AAP. Er du usikker så ringer du Nav første dag etter påske. Jeg tipper at de 25 tusen du har fått ubetalt er dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom sosialstøtten var høyere enn AAP så skal du ikke betale noe tilbake, men da får du heller ikke utbetalt noe. Skulle dette være tilfelle så kan det høres ut som om du har rett til suplerende sosialstøtte i tillegg til AAP. Inntekten din skal ikke være mindre enn sosialstøtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...