Gjest LonelyAngel Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Ser at det er krise i Hellas nå, og lurte på hva dere tenker om å reise dit nå denne sommeren? Kommer det til å bli problematisk? Og er det noe problemer i Tyrkia nå? Har ikke holdt meg godt nok oppdatert i det siste..
Gjest Illiya Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 Hellas står på randen av konkurs, så det er nok ikke sikkert ferien blir like uproblematisk som ellers, nei. Du kan regne med at flere butikker, hoteller og restauranter er stengte, kanskje også streiker og demonstrasjoner. Men det kan også hende at feriestedene er litt mer uberørt enn det sentrale Hellas, og at ferien sånn sett blir som vanlig. Hellas er avhengig av turismen økonomisk, så om turistene uteblir pga krisen, vil det bringe økonomien videre nedover. Jeg er veldig skeptisk til å reise til Hellas nå, men samtidig er det nettopp nå de trenger så mange turister som mulig.
challenger Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 Jeg tror nok tilstanden er mye verre på fastlandet, enn den er på ferieøyene.. På øyene lever de jo av turismen.
Personlig12 Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 Vi var inne på samme tanken i fjor, da var kanskje ikke situasjonen så ille, men om du ikke skal til de store byene på fastlandet men til de typisk turisplassene tror jeg ikke du skal bekymre deg. Vi var på en veldig liten plass med masse turister, eneste vi merket det med var at en av de to bankene som var i byen var stengt. Eller tror jeg grekerene var veldig takknemelige for at vi turister kom likevel. Prisnivået på resturanter/barer ol var skyhøye, mye høyere enn før. Men det tåler du, du er jo fra Norge hehe. God Tur!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå