Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å finne en god hårkur, de jeg har prøvd har ikke vært helt etter mine kriterier.

Jeg har langt, litt brusete og tykt/grovt hår. Derfor gjør det ingenting at håret mitt blir tynget av en hårkur (eller balsam for den saks skyld).

Fortell meg gjerne også hvor dere pleier å kjøpe hårprodukter.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne liker jeg, har også tykt/grovt, langt og brusete hår. Den er ikke optimal,men er bedre enn de fleste på mitt hår.

Kjøper den på feelunique.com

Skrevet
Denne liker jeg, det er ikke en hårkur, men Leave In Moisturizer, fungerer kjempebra på mitt langtykke/grove hår.
Skrevet

Takk for svar!

Jeg har prøvd Redken All Soft shampo og balsam før etter anbefallinger, men de var ikke gode. Men mulig kuren er bedre.

En leave in moisturizer er kanskje noe ja. Den blir ikke klissete? Eller håret ser fett ut? Regner med at den ikke skal helt inntil hodebunnen...

Gjest kittycat
Skrevet

maksgrense på pris? lee stafford sin argainoil er bra og fuktighetsgivende :) 189 kr på Vita

Skrevet (endret)

Du kan kanskje prøve fresh curls kuren fra Redken? Den gir ihvertfall masse fuktighet til håret, siden den er beregnet på krøllete hår og krøllete hår trenger mye fukt. Eller så kan du jo kanskje prøve noe håroljer som morrocan oil eller miracle oil?

Edit: Det beste er jo egentlig å spørre frisøren neste gang du skal dit. Da vet du ihvertfall at du får det rette produktet for ditt hår. Er vanskelig å anbefale produkter vi er fornøyde med som kanskje ikke passer ditt hår i det hele tatt.

Endret av sebra
Skrevet

Du kan kanskje prøve fresh curls kuren fra Redken? Den gir ihvertfall masse fuktighet til håret, siden den er beregnet på krøllete hår og krøllete hår trenger mye fukt. Eller så kan du jo kanskje prøve noe håroljer som morrocan oil eller miracle oil?

Edit: Det beste er jo egentlig å spørre frisøren neste gang du skal dit. Da vet du ihvertfall at du får det rette produktet for ditt hår. Er vanskelig å anbefale produkter vi er fornøyde med som kanskje ikke passer ditt hår i det hele tatt.

Jeg går sjelden til frisør, har enda ikke funnet en jeg er virkelig fornøyd med. De gangene jeg har spurt om råd så har de ikke klart å finne noe som er virkelig bra.

Oljene du nevener høres interessant ut.

Skrevet

maksgrense på pris? lee stafford sin argainoil er bra og fuktighetsgivende :) 189 kr på Vita

Har egentlig ikke noen maksgrense så sant det virkelig virker. Men jeg er ikke interessert i å betale flere hundre kroner for noe som ikke virker. Om det virker på andres tykke/grove hår så er det ihvertfall en sjans på at det virker på meg også. :)

Er det en olje kur?

Skrevet

Kan anbefale Shu Uemura, har aldri vært borti noe bedre. Utroolig drøye produkter med et fantastisk resultat. Fås i Oslo i alle fall (spagetti, gevir og sikkert fler steder) og hos strawberrynet.com. Tilpasset fler hårtyper. Lykke til uansett hva du går for :)

Skrevet

Jeg vil anbefale deg fudge dynamite. Jeg har tykt hår, altså hestehalen er ikke så tykk, men jeg har grove tykke hårstrå, og ganske stritt og hardt hår på en måte. Har prøvd endel hårkurer, men denne er den beste jeg har prøvd. Pleier å bestille den på feelunique, da koster den ca 100kr, du får den også på blivakker til ca 130 tror jeg, og hos frisører.. Jeg er fornøyd med prisen også, den er ikke sånn veldig drøy i bruk, men jeg trenger ganske mye i håret for at den skal virke godt. Det er den eneste hårkuren som har gjort mitt naturlig strie hår mykt.

Gjest Cecilia L
Skrevet

Kerastase-Oleo Relax (ellerno sånt). Den er i en oransje krukke. Beste hårkuren jeg har prøvd for langt, brusete hår. Og den er veldig, veldig drøy! :)

Skrevet

Pureology Hydracure er den beste kuren jeg har prøvd. Den har en tykk, deilig konsistens som gir helt ekstremt med fukt. Og håret mitt blir mykt, glatt og skinnende. Bare synd den er for dyr for studentbudsjettet mitt :sukk:

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har prøvd Redken All Soft shampo og balsam før etter anbefallinger, men de var ikke gode. Men mulig kuren er bedre.

En leave in moisturizer er kanskje noe ja. Den blir ikke klissete? Eller håret ser fett ut? Regner med at den ikke skal helt inntil hodebunnen...

Joico Moisture Leave-In Moisturizer er det beste alternativet på mitt hår.

det blir ikke klissete/fett i det hele tatt. Jeg bare sprayer i hånkletørret hår, og føner som vanlig.

Jeg synes Redken All Soft kuren funker bra, mens Morrocanoil gav ingen effekt (før jeg tok enda mer i håret, for å få en effekt, og da ble håret fettet.)

Skrevet (endret)

Noen som har god erfaring med jojobaolje for denne type hår? Har ca. samme hårtype selv, og er også på jakt etter noe som funker :)

Kan jo også nevne at det jeg har vært mest fornøyd med selv så langt er BioSilk Silk Therapy Treatment.

Endret av Rumle
Skrevet

Morrocanoil gav ingen effekt (før jeg tok enda mer i håret, for å få en effekt, og da ble håret fettet.)

Har i grunnen samme erfaring som deg med denne. Jeg håpet virkelig at denne kunne funke, for den lukter jo bare så fantastisk godt! :daane:

Skrevet

Jeg har prøvd all verdens hårkurer. Joico, Redken, Kerastase, Sexy Hair, Keurne, Alterna osv.

Den aller beste er og blir Wella System Professionals Power Mask.

Har typisk fint nordisk hår. Tynne hårstrå, men mange som lett tugger seg litt.

Skrevet

Noen som har god erfaring med jojobaolje for denne type hår? Har ca. samme hårtype selv, og er også på jakt etter noe som funker :)

Kan jo også nevne at det jeg har vært mest fornøyd med selv så langt er BioSilk Silk Therapy Treatment.

Jeg bruker også BioSilk Silk Therapy Treatment (hårkur og olje), og er meget fonøyd med disse produktene! Jeg har også prøvd Kerastase sin olje for håret, og den er super den og. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...