Gå til innhold

Oreokake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man lager bunnen i oreokaka skal man da fjerne det hvite fyllet i kjeksene? Har tenkt å hakke/knuse kjeksene ganske fint, og ser for meg at det blir rart med den hvite kremen der? Skal bruke denne oppskriften:

http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1503

Skrevet

nopp skal ikke det. det blir ikke rart. smaker kjempegodt :D

• Liker 4
Skrevet

takk! da blir det baking. :)

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Jeg skal lage dette på søndag for første gang - kan du legge ut hva du synes om oppskriften når du har smakt den? :) Synes det er så vanskelig å finne riktige oppskrift.. ;)

Skrevet

jeg har brukt samme oppskrift før og den kaken blir kjempegod :D

noe som er bra med oreokake er at du kan putte inn hva du vil.. jeg kunne gjerne tenkt meg å ha nøtter eller nøttekrem i den og:)

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Det kan være digg med vaniljeis eller jordbær til, siden oreokaken er såpass tung. Jeg synes iallefall det er godt med en mix mellom det tunge og det litt friskere.

Skrevet

jeg har brukt samme oppskrift før og den kaken blir kjempegod :D

noe som er bra med oreokake er at du kan putte inn hva du vil.. jeg kunne gjerne tenkt meg å ha nøtter eller nøttekrem i den og:)

Da er det jo ikke oreokake lenger ;)

• Liker 2
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg har forelsket meg i oreokake og fantaserer ofte om variasjoner.

Kanskje ha noe knuste smash i sjokolademousse-delen?

Gjøre det første laget med kremost mer ostekakelignende for mer syrlighet og bittelitt mindre søthet, og kanskje bytte ut krem-laget med et nytt lag ostekake-lag?

Ha ett ekstra lag kjeks på toppen?(hvordan dette skulle kunne monteres er en annen sak)

Erstatte drysset av knuste kjeks på toppen av kaken/sjokoladesaus med flytende sjokolade?

Heldigvis er det en knapp uke til neste familie-bursdag, og jeg i min evige latskap skal nok klare å overtale min mor til å lage en slik kake.

For en fantastisk kake dette er. Virkelig, jeg blir helt rørt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleier ikke å servere noe til Oreokaken, den er mektig nok. Liker heller ikke å ha knuste kjeks på toppen. Synes det er bedre og mer dekorativt med sjokoladesaus.

Nå fikk jeg lyst på kake.............. :spise:

AnonymBruker
Skrevet

Heter vel oreokake med nøtter da for eksempel.er jo fortsatt en oreokake.

• Liker 1
Skrevet

joda, det blir bare oreo-nøtte-kake x)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...