Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 60 stp i norsk, rle og samfunnsfag, altså 180 stp til sammen. Er dette nok til å søke PPU eller må jeg ha fordypning i et fag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:kaffekopp:

Kontakt Utdanningvitenskapelig fakultet hvis det er snakk om Oslo.

Hvis utdanningen din er fra et annet lærested enn der du søker PPU, er det mulig det må ta en titt på utdanningen din før du kan svare.

Jeg vet bare at hvis du f.eks søker med sp i matte, er det visse kurs som ikke gir uttelling, osv. :)

Skrevet

Alle tre studiene er skoleretta, og jeg skal søke på samme skole som jeg har tatt alle studiepoengene.

Skrevet

PPU på NTNU i Trondheim krever

- at du har minst 180 studiepong

- at minst 60 av dem er innenfor et undervisningsfag

Det er ikke noe krav om at søkeren skal ha en grad.

Med 180 studiepoeng, og tre undervisningsfag, ville dette med andre ord gått helt fint.

Hvordan dette evt. er i andre byer tør jeg ikke å svare på.

Skrevet

PPU på NTNU i Trondheim krever

- at du har minst 180 studiepong

- at minst 60 av dem er innenfor et undervisningsfag

Det er ikke noe krav om at søkeren skal ha en grad.

Med 180 studiepoeng, og tre undervisningsfag, ville dette med andre ord gått helt fint.

Hvordan dette evt. er i andre byer tør jeg ikke å svare på.

Takk, da håper jeg at jeg har forstått det rett jeg også :)

Skrevet

Ved uib er det krav om bachelorgrad eller mastergrad.

Og du må ha minst 60 stp faglig fordypning i minst 2 fag.

Opptakskrav til PPU varierer fra sted til sted.

Skrevet

Takk, da håper jeg at jeg har forstått det rett jeg også :)

Det står i "artikkelen" at ppu bygger på bachelorgrad/mastergrad (noe som er rimelig).

Så jeg vil egentlig tro at man må ha det ved NTNU også. http://www.ntnu.no/studier/prped

Skrevet

Det står i "artikkelen" at ppu bygger på bachelorgrad/mastergrad (noe som er rimelig).

Så jeg vil egentlig tro at man må ha det ved NTNU også. http://www.ntnu.no/studier/prped

Glem det, det står at det kan bygges på frie stp :-)

my bad

Skrevet

Det er formuleringen som forvirrer meg litt, det står at jeg må ha minst 180 stp og at minst 60 må være i et skolefag. Hadde det vært krav om en grad hadde det vel stått?

Skrevet

Fra NTNU-linken:

PPU kan enten bygges på frie studiepoeng (minimum 180), en bachelorgrad eller en mastergrad. I den høyere utdanningen din bør du ha grunnlag for minst to undervisningsfag i skolen. Vi anbefaler at du fullfører en bachelor- eller mastergrad før du starter på PPU heltid.

Altså: de anbefaler at du har en grad, og de anbefaler at du har minst to undervisningsfag, men ingen av delene er noe krav. Men for Guds skyld, sjekk med den aktuelle utdanningsinstitusjonen!

Skrevet

ved NTNU er det såpass stor søkning til PPU at man i grunnen kan glemme å komme inn om man ikke har minimum to undervisningsfag.

Skrevet

Jeg har tre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...