Gå til innhold

Er dette en idé...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kan godt gi penger i gave, og har til og med gitt sedler rammet inn i sølvramme en gang, fordi jeg selv syntes det var så koselig å ha en sølvramme til brudebildet.. :) Så skjemmes ikke over å gi kontanter.

Men samtidig synes jeg forslaget i hovedinnlegget var fjernt.... Men dog, i bl.a. Kroatia er det vanlig med slike innsamlinger på bryllupsfesten, visstnok. Man sender rundt et fat, hvor alle legger på penger. Det ble visst litt sånn "kniving" om hvem som skulle gi mest, så etterhvert gikk tradisjonen over til at man la på blanke konvolutter. Dette i følge min venninne som er derfra... (tror hvertfall det er Kroatia, går litt i surr da hun er mixed-marriage barn selv, og gjorde det på samme måten da hun giftet seg + flukt under krig+ uavklarte landegrenser... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg tenker også at en pengegave er med å betale for utgiftene til bryllupet. I alle fall når det er uspesifisert eller vidløftig formål.

Nemlig, men hvis man ikke har råd til å holde bryllup, holder man heller ikke bryllup, da gjør man det enkelt; på rådhuset.

• Liker 1
Skrevet

Nemlig, men hvis man ikke har råd til å holde bryllup, holder man heller ikke bryllup, da gjør man det enkelt; på rådhuset.

Det koster da ikke noe mer å gifte seg i kirken enn på rådhuset. Det er festen som koster, skjønner du.

• Liker 4
Skrevet

vi skal ha en sibirkatt :) de koster circa 8000 kroner, fordi de er allergivennlige. Vi elsker katter og har veldig lyst på en og den kan da passe fint som bryllupsgave, da mener jeg at penger er bra nok... for eks, noen av gjestene kan gjøre en fellesgave og putte pengene i en konvolutt (det trenger da heller ikke å være hele summen for katten) og skrive på konvolutten "penger til katt"... ser ikke en annen løsning til dette, siden katten kan ikke stå på gavebordet stakkars, og det finnes heller ingen butikk som tilbyr katte-gavekort... Og katt er det vi ønsker oss! :D

• Liker 2
Gjest "gjest"
Skrevet

Det koster da ikke noe mer å gifte seg i kirken enn på rådhuset. Det er festen som koster, skjønner du.

Men har man ikke råd til å holde fest, så gjør man det ikke.

• Liker 1
Skrevet

Men har man ikke råd til å holde fest, så gjør man det ikke.

Bladibladibla. Eder og galle. Bladibladibla.

Tror du folk er stokk dumme? (Retorisk spørsmål, for det kommer tydelig frem)

• Liker 3
Gjest "gjest"
Skrevet

Bladibladibla. Eder og galle. Bladibladibla.

Tror du folk er stokk dumme? (Retorisk spørsmål, for det kommer tydelig frem)

Har begynt å lure ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...