AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Usj.. dette blir kanskje litt innviklet. Per dags dato er jeg ansatt hos en frisørsalong. Men jeg er sykemeldt. Er også ansatt på en matbutikk. Sykemeldingen varer bare ut denne uken, og jeg har legetime på fredag for å finne ut om vi skal forlenge den eller ikke. Grunnen til at jeg er sykemeldt, er pga jobben. Jeg får rett og slett angst av å jobbe der. Sjefen min vet om dette. Vi har sammen funnet ut at det beste for helsa mi er at jeg slutter der, og finner en ny plass (er lærling). Slik det ser ut nå, så får jeg ikke ny læreplass enda. Men det er store muligheter for at jeg får det nærmere sommeren. Så.. Jeg og sjefen ble enige om at jeg skal friskmelde meg nå, og så ta vakter på matbutikken istedet. Slik at jeg slipper å være sykemeldt på lærlingelønn. På matbutikken får jeg nesten 100kr mer i timen... Men så har jeg snakket med sjefen på matbutikken, og hun sier at jeg skal få jobbe der, men det er ikke så veldig mye ledig. Som hun så fint sa, så kan jeg ikke regne med å leve av det jeg får der. Men nå er jo jeg vandt med knøttliten lønn fra frisørsalongen da. Så sånn sett trenger jeg jo ikke veldig mange vakter for å nå opp i den summen. Jeg bor sammen med kjæresten. Vi bor veldig billig, og han er ferdig utdannet og i full jobb. Han bodde her alene før jeg flyttet inn, så vi skal jo klare oss. Men nå er jeg virkelig bekymret for hva inntekten min fremover egentlig blir... Og om jeg skal søke om arbeidsledighetstrygd (som det het før i allefall), så må jeg vel ta det jeg får? Jeg er jo ikke interessert i noe annet enn ny læreplass. OG det er fordi det blir så dumt å begynne i helt ny jobb, hvis jeg vet at det kommer til å bli bare for noen få mnd... Vet igrunnen ikke helt hva jeg skal frem til her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå