Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en bransje der det kreves tilstedeværelse eller hvertfall at man er tilgjengelig bortimot 24/7, samt at det også er vanlig å måtte ta i et tak eller tre også i ferier og fridager generelt. Trives relativt greit med dette nå som jeg er relativt uetablert, men jeg lurer på hvordan det kommer til å gå den dagen jeg stifter familie og også får andre forpliktelser. Slik det er nå er det ofte nødvendig å jobbe til langt etter kl. 16 noe jeg ser for meg blir svært vanskelig å få til med familie. I svært mange bedrifter i min bransjer er det i tillegg heller ikke populært å skulle gå tidlig for f. eks å hente barn i barnehage - man skal stå på 120% hele tiden, og det er nesten ingen annen unnskyldning enn sin egen begravelse.

Hvordan har dere andre med krevende jobber med høyt krav om tilstedeværelse/kontakt organisert dere med tanke på familieliv? Kunne dere fortsette i samme bransje/bedrift som da dere var uetablerte eller ble dere nødt til å finne på noe annet?

Bare spør, for slik ståa er nå frister det ikke å stifte familie i det hele tatt, for da kommer begreper som fritid (ikke at det er noe særlig nå) og søvn til å bli fremmedord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...