AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Jeg har PCO utseende på eggstokkene mine, men gyn mener dette ikke betyr noe og at jeg har eggløsning. Jeg er normalvektig, litt kviser innimellom, lite hårvekst annet enn på hode og jeg har faste sykluser på 28-30 dager. Jeg gikk rett fra 12 år på pilla til faste sykluser. Det ble tatt blodprøver som bekreftet at jeg har EL i en syklus. Vi har nå prøvd å få barn i ca 7-8 mnd, og mannen har fått konstatert svært dårlig sædkvalitet. Bør jeg sjekkke meg igjen? Kan det være jeg ikke har el selv med så faste sykluser??
Athene Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 Det kan være du ikke har EL, men det er veldig lite sannsynlig med så regelmessige sykluser. Veldig mange har PCO utseende på eggstokkene, absolutt alle har noen cyster innimellom, men PCOS har du ikke. Med dårlig sædkvalitet hos mannen er det ingen vits i å utrede deg videre. Løsningen er uansett prøverør, og da har PCO(S) ingenting å si. (De begynner ikke med hormonstimulering for å fremprovosere eggløsning, for hjemmeprøving, når mannen har dårlig sædkvalitet).
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 Det kan være du ikke har EL, men det er veldig lite sannsynlig med så regelmessige sykluser. Veldig mange har PCO utseende på eggstokkene, absolutt alle har noen cyster innimellom, men PCOS har du ikke. Med dårlig sædkvalitet hos mannen er det ingen vits i å utrede deg videre. Løsningen er uansett prøverør, og da har PCO(S) ingenting å si. (De begynner ikke med hormonstimulering for å fremprovosere eggløsning, for hjemmeprøving, når mannen har dårlig sædkvalitet). Takk for svar! mannen skal ha den 3. sædprøven om ca 2 uker. Så da venter jeg på svar på den og om purvius henviser oss til icsi før jeg gjør noe mer.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 PCOS kan ha litt å si ved IVF/ICSI siden kvinner med PCOS har lettere for å bli overstimulert. Men nå har du jo egentlig blitt sjekket for PCOS. Det er også forskjell på PCO og PCOS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå