Gå til innhold

Deres bryllup!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle kommende bruder!

Jeg skal gifte meg selv, men det er ikke før den 20.august 2005. Så jeg har så lyst til å høre hva dere som er gifte og som skal gifte seg om hva dere har kommet fram til ang. hvor mange gjester, budsjett, middag osv.

Selv har vi kommet fram til at vi skal ha rundt 65-70 gjester, ca 38 til middag og resten til kaffe og kake. Vi er så usikre på kor mye vi skal bruke. Jeg har tatt for meg en del ringerunder på diverse kommer seg på, men det er så usikkert det med blomster osv. For man vet ikke kor mye, stor eller kos type bukett man skal ha. Så å sette et budsjett syns jeg er vanskelig.

Håper at noen kan hjelpe meg her. Send meg gjerne en personlig melding.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen hit :)

Vi har vel egentlig ikke satt opp noe eksagt budsjett for vårt bryllup. Vi regner med å finne ut sluttsummen når alt er over.

Men vi har omtrent like mange gjester som dere har. Vi leier et sted hvor de ordner alt med mat, servering, kokke og rydding. Det er jo litt dyrere enn å ordne selv, men vi ønsket det slik.

Vi har funnet ut at sluttsummen kommer rundt 70.000,-.

Da er alt inkludert fra neglstøping til bruden til rene sokker for brudgommen :hoho:

Er det noe mere du lurer på er det bare å spørre :)

Skrevet

Hei og velkommen som kg-brud! Og gratulerer med fastsatt dato!

Du har jo utrolig god tid på deg, men det er jo gøy å komme i gang med det samme!

Vi skal gifte oss 3. juli 2004. Vi skal ha opptil 45 til middag (ingen ekstra til kaffen). Der vi skal ha festen er det en kjempeflink kokk, og vi har tenkt å ha 4 retter. Kuvertprisen kommer på ca. 1200 (inkuldert vin til maten). Broren min sitt band skal spille etter maten og kaffen, de skal spille alt fra Jahn Teigen og Grand Prix-favoritter til jazz og funk (ja, vi har litt rar musikksmak!). Før maten skal vi ha champagne og felespill. Vi bruker noen kjente til å spille da også.

V i har bestilt fotograf, og kommer til å ha deres basispakke. Det blir på ca. 3000. Jeg har bestilt frisør og sminkør på en bra frisørsalong. De tar 700 kr timen (prøvetime er inkludert). Jeg får sydd kjole i presang, så alt jeg måtte ut med der var 700 til korsett. Tilbehør kommer jo i tillegg, og er ikke kjøpt inn ennå.

Vi har masse igjen å bestemme oss for og bestille - kake, meny, blomster osv. - men det skal nok gå bra!

Skrevet

Hei på deg, jeg startet forberedelsene omtrent like lenge før som deg, og det er jeg utrolig glad for! Nå har vi i overkant av fire måneder igjen, og tida flyr!!

Vi blir hundre gjester, alle blir bedt på full pakke. Vi leier et lokale og ordner det aller meste av maten selv. Vi skal ha buffet i stedet for kjøttflis, DJ istedet for levende musikk, splitter nytt brudeutstyr fra topp til tå som nok har tatt en stor del av budsjettet pluss åpen bar all night long.

Med stort og smått ligger vi på rundt 130 000 kroner tror jeg, men det er bare et cirkatall. Bryllupsreise er ikke tatt med.

Lykke til med dine egne forberedelser :blunke:

Skrevet

Gratulerer..Gled deg..vi startet for over 1 år siden med å planlegge i det små..Booket lokale og kirke først..

Vi har ett budsjett på 150.000 og det er utenom bryllupsreisen..

Vi blir en ca 80gjester tilsammen hvor 50stk er bedt til middag..

Brudeutsyr + brudgom er nytt fra topp til tå..

Skal ha fest på losby gods,3rettermiddag ..

Leid bil

Og skal ha levende musikk,kjenner han så fikk det billigre..

er veldig glad for att vi begynte planlegging tidligre,nå er det jo 4 mnd igjen..Tiden går fort :D

Lykke til :D

Skrevet

Dere som har budsjett over 100.000 kroner, har dere spart de eller tar dere det underveis? Kor lenge har dere eventuelt spart og kor mye pr mnd.

Vi er veldig avhengig av at våre forelder er med å spleiser. Så jeg har regnet ut fra 100.000 beint så blir det ca 33.000 på hver, og hvis jeg sparer i 18 mnd så blir det rundt 1.900,-. Jeg har settet opp et budsjett som har kommet opp i nesten 85.000,-.

Skrevet

Dere som har budsjett over 100.000 kroner, har dere spart de eller tar dere det underveis? Kor lenge har dere eventuelt spart og kor mye pr mnd.

Vi er veldig avhengig av at våre forelder er med å spleiser. Så jeg har regnet ut fra 100.000 beint så blir det ca 33.000 på hver, og hvis jeg sparer i 18 mnd så blir det rundt 1.900,-. Jeg har settet opp et budsjett som har kommet opp i nesten 85.000,-.

Skrevet

Vi får lii hjelp av moren og faren til sambo og så har vi tatt opp ett lån

Skrevet

Hei, gratulerer og velkommen!

Vi har ikke satt noe eksakt budsjett, men har regnet på det sånn ca. og med bryllupsreise blir det ca. 110 000kr! Svigers og pappa skal betale festen. Mamma kommer til å betale blomster(pynt i kirken og på festen), solosang i kirken og DJ`n vi skal ha på festen. Resten betaler vi selv, vi sparer litt hver mnd! Vi blir litt over 80 gjester, hvor alle er invitert til alt. Vi skal ha det på stedet til stefaren min, så vi har fått en kuvertpris på 600kr som inkluderer velkomstdrink, kanapèr, tre retters middag, noe drikke til maten,kaffe avec, nattmat og fri bar! Vi er så heldige å kunne ha bryllupet der, og vi valgte da å be alle vi hadde lyst til. Eller kunne vi hatt det et annet sted, men da hadde gjestelisten begrenset seg en del!

Lykke til med planleggingen og du har kommet til det rette sted med tanke på tips og råd! :wink:

Skrevet

Vi skal betale det aller meste selv. Vi har fått noen tusen fra svigermor og en del penger fra mine foreldre, pluss at mamma tar seg av absolutt alt av trykksaker, både jobben og innkjøpene....

Kunne ikke falle meg inn å ta opp lån for å gifte meg, så vi har spart penger til dette. Da jeg skulle kjøpe kjole hadde jeg en ferdig stående kjolekonto som jeg hadde spart over tredve tusen på, slik at jeg skulle kunne kjøpe akkurat det som passet meg. Det var ganske ok.....

Har forøvrig et vennepar som tok opp 150 000 i lån for å gifte seg sommeren 2001. I dag er de skilt og betaler fremdeles på lånet.... :roll:

Men folk får gjøre som de vil, da.... :blunke:

Skrevet

Vi skal ha ca 75 gjester og får å ha råd til å be alle til middagen har vi valgt å ha spekematbuffet. Vi skal ha det på et lokale hvor vi ordner alt selv. Bryllupsnatten vet jeg ikke hvor vi skal tilbringe, for det vil ikke min kjære fortelle.

Svigers har bestilt levende musikk til oss. Vi hadde egentlig tenkt å bruke anlegg for å spare penger, men er kjempe glad vi slapp det. Synes det blir mye mer stemmning med levende musikk.

Vi skal ha fri bar hele kvelden, og i tillegg til brudestasen regner vi med at det er dette som blir dyrest.

Vi har planlagt å betale alt selv, men regner med at vi får litt støtte av foreldrene våre.

Skrevet

Vi betaler også alt selv, men har egentlig ikke satt opp noe endelig budsjett. Regner med at vi klarer å holde oss innenfor 70 000,-

Kjolen er allerede kjøpt inn. Vi har leid lokalet som vi pynter selv, også bestiller vi catering. Betaler maks 250,- for trerettersmiddag, men det er isåfall det dyreste på menyen (forloveren til mannen har drevet cateringbyrå :wink: ). Vi skal ha 50 gjester (som er maks kapasitet på lokalet) hvis ikke gjestelista sprekker og vi må dele inn i kaffegjester og middagsgjester. Etterpå er det fri bar.

Vi finansierer festen med å fordele utgiftene utover året + skattepenger (dekker halvparten).

Skrevet

Vi kommer til å be 105 mennesker, men regner selvfølgelig ikke med at alle kommer (har familie og venner i hele Norge så vi skjønner at for noen kan det være vanskelig å komme seg fra) Disse gjestene skal vi ha både til middag og kaffe. Vi hadde egentlig planlagt å ha noen til kaffen, men det ble så dumt med 100 til middag og 5 til kaffe at vi bare slukte de 5 siste også inn i middagsgjesteplanen.

Budsjettet vårt er på ca. 70 000. Det synes vi er ganske grei pris når vi har såpass mange gjester og det blir en såpass stor fest. Vi sparer inn på mange områder i og med at vi har kjenninger som spiller i band og vi har en grafisk designer i familien som fikser trykksaker for oss.

Gleder meg veldig!

Gjest Bertine
Skrevet

hei, velkommen!!

vi skal ha ca 60 til middag og 15 til kaffi.

vi betaler noe selv om svigers+mamma og pappa bidrar med noe..

vi har ikke et stort budsjett, ca 45000kr.

siden vi kommer fra en liten bygd er det ikke så dyrt med frisør, fotograf, lokaler osv...

jeg har leigd kjole, fotograf,lokale, frisør og velgt forlover...

har det meste i boks, bortsett fra meny, bestille blomster/pynt osv...

Skrevet

Hei!

Vi skal ha borgelig vielse etterfulgt av middag med foreldre, søsken og forlovere (18 stk), og så etterpå til kaffe og fest har vi totalt inkl middagsgjestene invitert 58 stk, men det ser ut til at vi bare blir ca 45 stk.

Har ikke helt oversikt over hva totalpris kommer på, men prøver et lite overslag her:

Vielse gratis

Kjole til meg 1000 kr

Klær til brudgomm ??? (Ny dress,skjorte, sko.. tja... 2000-3000 kr)

Middag ca 4000 kr inkl drikke (har fått bra rabatt ja!)

Bryllupskake, baker selv, ca 300 kr.

Kaffe ?? ca 1000 kr

snacks ca 200 kr

invitasjoner, bordkort, servietter m.m. 5-600 kr

Fotograf ca 4000 + kopier/forstørrelser totalt ca 5-6000

Frisør ???? 1-2000

Alt av blomster + lys oa. til bordet ???? 2-3000kr

Drikke til festen, har det meste allerede: ca2000kr

Hmm... har jeg glemt noe? Har ikke tatt med bryllupsreisen da, og heller ikke smykker til meg, sko og undertøy har jeg. Totalt 23100 kroner. Vi har budsjettert med 20-25 000. Betaler i utgangspunktet alt selv men får en sum fra svigers som tilsvarer det de betalte for bryllupet til broren til min kjære, som vi kan bruke til hva vi vil. Blir nok litt til bryllupsreisen og ellers spare resten tror jeg.

Skrevet

Hei!

Me gifta oss 28.juni. Me var 55 stk., både til middag og kaffi.

Me hadde festen på hotell - anbefalar verkeleg det altså! Så ufatteleg mykje ein slepp å stresse med sjølv! Velkomstfrukt og drikke, 3-retters middag, servering, borddekking, organisering av kakebord, nattmat, allslags praktiske ting i samband med festen, brudesuite... Ja, synst det er ganske mykje eg for ca. 25 000. Ville def. gjort det same igjen!

Me var hjå fotograf, kosta ca. 5000,-. Kjolen min kosta 9000, tilbehøret under 1000. Blomar: ca. 4000 alt inkl. Mannen brukte dressen sin, og antrekket hans kosta difor lite.

Til saman kosta bryllaupet vårt omtrent 55 000,-.

Bryllaupsreisa veit eg ikkje prisen på, men ho var ganske rimeleg - me var på hyttetur innanlands... :wink:

Lukke til med førebuingane!

Uansett kva type bryllaup de ynskjer, finn du nok tips her inne!

Skrevet

Vi skal ha ca. 75 gjester på hotell.

Budsjettet vårt er på ca. 100.000,- og hans og mine foreldre spleiser med oss.

Bryllupsreise kommer i tillegg, og der har vi et budsjett på ca 60.000,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...